خانه داری

مرتب کردن منزل چه فوایدی دارد ؟

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش خانه داری همراه باشید :

عصبانیت را با جاروکردن رها کنید

مرتب کردن منزل چه فوایدی دارد ؟

فواید مرتب کردن منزل

عصبانیت را با جاروکردن رها کنید

  

نامرتب بودن و بهم ریختگی خانه می تواند زندگی شما را مختل و مشکل ساز کند. تمیز کردن خانه یکی از مسئولیت های طاقت فرسا و خسته کننده خانم های خانه دار است، اما در ادامه به شما می گوییم که همین کار سخت ارزش تلاش کردن را دارد و فوایدی برای شما به همراه خواهد داشت.

کالری زیادی مصرف می کنید

تمیزکردن منزل شاید به اندازه ورزش مفید نباشد اما در طول یک ساعت تمیز کردن خانه در حدود 200 کالری می سوزانید. با انجام بعضی کارهای منزل مانند جاروکردن، شستن و خشک کردن ظرف ها، گردگیری کردن و چمن زنی کالری بیشتری مصرف می کنید.

از ابتلا به عفونت ها جلوگیری می کنید

وقتی برای تمیز کردن خانه و سرویس های بهداشتی از مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنید، میکروب ها، ویروس ها و قارچ هایی که ممکن است باعث بیماری شود را از بین می برید. پس با ضدعفونی کردن حمام، دستشویی، کابینت های آشپزخانه می توانید از عوامل بیماری زا در خانه جلوگیری کنید.

قدرت تمرکزتان بهتر می شود

خانه نامرتب و بهم ریخته باعث حواس پرتی شما می شود. بنا بر تحقیقات بدون حجم زیادی از روزنامه، مجله و لباس های کثیف یا یک کمد شلوغ بهتر می توانید روی وظایف تان تمرکز داشته باشید.

آلرژی ها را تحت کنترل خود در می آورید

وقتی منزل تان را به صورت مداوم تمیز می کنید، مقدار گرد و غبار و آلرژی ها کاهش می یابد. آلرژی ها باعث بوجود آمدن باکتری ها می شود و چشم، گلو و بینی را تحریک می کند. پس خانه را به صورت مداوم جارو و گردگیری کنید تا از عوامل آلرژی زا که باعث مشکلات تنفسی می شود، جلوگیری کرده باشید.

خشم و عصبانیت تان را بهتر کنترل می کنید

وقتی از موضوعی ناراحت و خشمناک هستید ، خشم تان را برای گردگیری و از بین بردن میکروب های خانه به کار ببرید. با تمیز کردن خانه از خشم و ناامیدی رها خواهید شد. حتی توصیه می شود بعد از یک بحث جنجالی یا یک روز سخت و طاقت فرسا، جاروبرقی بکشید و خشم تان را بیرون بریزید.

استرس کمتری خواهید داشت

وقتی در خانه ی تمیز و مرتب زندگی کنید احساس خوبی خواهید داشت، در حالت کلی روند تمیز کردن منزل باعث کاهش سطح استرس و رسیدن به آرامش می شود. بنا بر تحقیقات 20 دقیقه فعالیت برای تمیز کردن منزل باعث کاهش استرس و اضطراب به میزان 20 درصد می شود . 

 

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خانه داری

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا