خانه داری

فرمولی جادویی برای از بین بردن لکه های لباس

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش خانه داری همراه باشید :

از بین بردن لکه های شکلاتی و قهوه

 

از بین بردن لکه های لباس

از بین بردن لکه های شکلاتی و قهوه

هر کسی برای از بین بردن لکه های لباس ، دستمال ها و ظرف های آشپزخانه روش های زیادی را مطرح می کند که عمده ترین آن استفاده از مایع سفید کننده می باشد . اما ما در این مطلب قصدداریم بهترین روش ها را برای از بین بردن لکه ها و آلودگی ها معرفی کنیم تا در مدت بسیار کم خانه تان از وجود لکه ها و آلودگی ها پاک شود .

از بین لکه ظرف های چینی

وقتی برای مدت زیادی از ظرف های چینی استفاده کنید جرم های زرد رنگ روی آنها ایجاد می شود که با شست و شوی معمولی از بین نمی رود و باید از شوینده های قوی استفاده کنید . خیلی از خانم های خانه دار برای از بین بردن این لکه ها از وایتکس استفاده می کنند اما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از وایتکس از مخلوط آب و سرکه سیب استفاده کنید . ظرف های چینی تان را در مخلوط سرکه سیب و آب قرار دهید تا تمام جرم های زرد رنگ از بین برود . برای هر لیتر آب باید از یک لیوان سرکه استفاده کنید .

از بین بردن لکه های قهوه

لکه های شیرین و شکلاتی مانند قهوه به سختی پاک می شود و اغلب خانم های خانه دار را با مشکل روبه رو می کند .برای از بین بردن لکه های شکلات یا قهوه از محلول سرکه و الکل استفاده کنید و لباس تان را به  مدت 3-4 دقیقه درون این محلول قرار دهید تا تمام لکه های قهوه یا شکلات از بین برود . برای پاک کردن لکه شربت های شیرین چون شربت سکنجبین ، لباس را برای 4-5 دقیقه درون آب سرد قرار دهید تا شیرینی و شربت از روی بافت پارچه پاک شود .

از بین بردن لکه های زرد رنگ زیر بغل

اگر لباس هایتان به خاطر عرق کردن زرد رنگ شده است می توانید با شست و شوی ساده این لکه ها را از بین ببرید. لباس تان را در محلولی از نصف فنجان پودر لباسشویی + یک فنجان پراکسیدهیدروژن و آب برای یک ساعت خیس کنید و پس از چند دقیقه 3-4 قاشق جوش شیرین اضاه کنید و بگذارید لباس هایتان درون این مخلوط به مدت چند دقیقه بماند . با این کار تمام لکه های زرد رنگ زیر بغل تان از بین خواهد رفت .

لکه بری عالی به جای استفاده از وایتکس

برای درست کردن لکه بر جادویی در منزل دو سوم فنجان پودر لباسشویی را با دو سوم فنجان امونیاک و سه قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید و سپس 2 لیوان آب اضافه کنید و این مخلوط را در بطری در دار بریزید . برای هر لکه ای از این لکه بر جادویی می توانید استفاده کنید . کافی است لکه بر را روی لکه مورد نظرتان بریزید و بعد از چند قیقه با آب و مواد شوینده بشویید تا ببینید چقدر راحت تمام لکه ها را از بین می برید .

ترکیبی برای پیش گیری از بور شدن لباس

برای این که لباس های مشکی تان بور نشود ، یک فنجان سرکه سفید را با ماده شوینده و آب ترکیب کنید و لباس ها را برای 10 دقیقه درون این محلول قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید . با این کار خبری از بور شدن لباس هایتان نخواهد بود .

 


منبع:
http://www.bistsotoon.com/p/%D9%81%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%84%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خانه داری

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا