آرایش و زیبایی

رد کردن ۵ باور زیبایی غلط

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

رازهای زیبایی

برخی نکات زیبایی متداول می‌توانند مانند باورهای غلط قدیمی رد شوند

 

در حالیکه شاید شما برخی از بهترین رازهای زیبایی را از مادرتان یاد گرفته باشید، اما سایر نکات زیبایی متداول می‌توانند مانند باورهای غلط قدیمی رد شوند. دانستن اینکه کدام توصیه‌های زیبایی را می‌توانید کنار بگذارید، یک ضرورت برای حفظ ظاهر جوان‌تان است:

۱. وازلین از چین و چروک جلوگیری می‌کند
با توجه به مقاله ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله تحقیق بالینی منتشر شد، وازلین دارای مزایای مرطوب کنندگی پوست می‌باشد و می‌تواند به پاک کردن آرایش کمک کند. مرطوب کننده‌ها به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کنند. با این‌حال نویسنده‌ی این مقاله معتقد است که درمان‌های موضعی حاوی رتینول، مؤثرترین روش برای پیشگیری از چین و چروک‌ها هستند.

۲. تیغ زدن باعث می‌شود که موها ضخیم‌تر شوند
ممکن است مادرتان به شما گفته باشد که تراشیدن موها باعث می‌شود آن‌ها ضخیم‌تر، درشت‌تر یا تیره‌تر شوند. این یک باور غلط متداول است. بررسی سال ۲۰۰۷ که در مجله‌ی پزشکی بریتانیا منتشر شد، گزارش می‌دهد که شواهد علمی، این باور را رده کرده اند و نشان می‌دهند که تیغ زدن بر سرعت رشد مو یا ضخامت مو تأثیر نمی‌گذارد اما موهای کوتاهتر ممکن است ضخیم به نظر برسند زیرا ساقه‌ی مو اغلب ضخیم‌تر از انتهای نازک آن است.

۳. کره‌ی کاکائو از استرچ مارک جلوگیری می‌کند
احتمالا شنیده‌اید که استفاده از کره‌ی کاکائو روی شکم در طول دوران بارداری، از استرچ مارک جلوگیری می‌کند. متاسفانه این نکته زیبایی متداول نیز یک افسانه است. بررسی سال ۲۰۱۵ که در مجله درماتولوژی بریتانیا منتشر شد، گزارش می‌دهد که کره‌ی کاکائو از استرچ مارک جلوگیری نکرده یا شدت آن‌ها را کاهش نمی‌دهد.

 

۴. خمیر دندان جوش‌ها را از بین می‌برد
قرار دادن خمیر دندان روی جوش‌ها یک درمان زیبایی خانگی دیگر است که ممکن است از مادرتان شنیده باشید. در حالیکه قرار دادن خمیر دندان روی جوش ها ممکن است پوست‌تان را خشک کند، باعث می‌شود که صورت‌تان تحریک شده و حتی قرمز‌تر شود .روی آکنه، خمیر دندان نگذارید. به جای آن، داروهایی که مخصوص از بین بردن جوش‌ها طراحی شده‌اند را امتحان کنید، مانند داروهایی که حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پر اکساید هستند.

 

توصیه‌های زیبایی

قرار دادن خمیر دندان روی جوش ها ممکن است پوست‌تان را خشک کند

 

۵. ویتامین‌های پریناتال باعث رشد سریع‌ترموهای شما می‌شوند
بسیاری از زنان در طول دوران بارداری، رشد سریع موها و افزایش ضخامت مو را تجربه می‌کنند. با این‌حال، این‌ها به خاطر تغییرات هورمونی است، نه ویتامین‌های دوران بارداری. در حالیکه این درست است که کمبود برخی مواد مغذی خاص می‌تواند منجر به از دست دادن موها شده و مکمل‌های مولتی ویتامین به جلوگیری از کمبود مواد مغذی کمک می‌کنند، اما مایو کلینیک گزارش می‌دهد ادعای آن‌که ویتامین‌های دوران بارداری باعث ضخیم‌تر شدن موها می‌شوند، اثبات نشده است.

 

منبع: تناسب اندام

 

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا