آرایش و زیبایی

وقتی با لاغر شدن پوست تان شل و چروک می شود

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

راهکارهایی برای جلوگیری از افتادگی پوست

وقتی با لاغر شدن پوست تان شل و چروک می شود

شل شدن پوست

 

راهکارهایی برای جلوگیری از افتادگی پوست

اختصاصی بیست ستون :

مدت زیادی است به دنبال این بودید که اضافه وزن خود را کاهش دهید و بالاخره ورزش و برنامه غذایی مناسب را پیدا کرده اید و وزن اضافی که سالیان زیادی حمل می کردید شروع به آب شدن کردند .

اما با کاهش وزن با یک مشکل رو به رو شدید و آن آویزان و شل شدن پوست است . شاید روی بازوها یا شکم تان چین هایی بوجود بیاید و یا صورت تان کمی افتاده به نظر برسد .

این در حالی است که با کاهش زیاد وزن نمی توانید جلوی شل شدن و افتادگی پوست تان را بگیرید ، اما راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند استحکام پوست تان را حفظ کنید . برای تقویت کلاژن و استحکام پوست سبک زندگی سالم و روش هایی خاص وجود دارد . کلاژن همان ساختار پروتئینی است که مسئول استحکام و ارتجاعی بودن پوست است و می توانید در آن تغییر ایجاد کنید . در ادامه توصیه هایی برای شما داریم تا بتوانید علاوه بر کاهش وزن پوست تان را محکم و پایدار حفظ کنید .

جلوگیری از شل شدن پوست

وزن تان را در طول زمان پایین بیاورید

اکثر کارشناسان تغذیه معتقدند باید در هر دو هفته 2 تا 3 کیلوگرم وزن تان را کم کنید که این مقدار می تواند بسته به میزان اضافه وزن متفاوت باشد . کاهش سریع وزن با رژیم های بسیار کم کالری ممکن است باعث ایجاد خطوطی در صورت ، خطر سلامت و زیبایی پوست و ثابت نماندن وزن کاهش یافته شود .

از پوست تان در مقابل نور خورشید محافظت کنید

اگر می خواهید بیرون از خانه ورزش کنید باید حواستان باشد پوست تان خیلی در معرض اشعه های مضر کلاژن قرار نگیرد . برای پیاده روی اول صبح یا آخر شب برنامه ریزی کنید تا نور خورشید شدت نداشته باشد . از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که روی آن برچسب Broad-spectrum وجود داشته باشد ، این بدین معنی است که ضد آفتاب می تواند پوست را در مقابل اشعه های UVA , UVB محافظت کند ، این اشعه ها برای سلامت غشا میانی پوست مضر است . علاوه بر آن لباسی بپوشید که بدن تان را به خوبی پوشش دهید تا تمام پوست تان از آسیب نور خورشید در امان باشد .

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث کاهش انعطاف پذیری پوست می شود ، پس از سیگار کشیدن و دود ناشی از آن دور باشید . بنا بر تحقیقات قرارگرفتن در معرض دود سیگار باعث افزایش مقدار پروتئین های التهابی درون پوست می شود  ،تولید کلاژن پایین آمده ، پوست نازک شده و در نهایت چین و چروک پوستی ایجاد می شود .

آب بیشتری بنوشید

برای این که جلوی شل شدن پوست را بگیرید ، آب بیشتری بنوشید . کمبود آب به سلول های پوستی آسیب می رساند و باعث عدم انعطاف پذیری و خشکی پوست می شود . پس نباید آب بدن تان به قدری کم شود که بدن احساس تشنگی داشته باشد .

تغذیه سالم

میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

برای سلامت و زیبایی پوست انواع میوه و سبزیجات رنگارنگ را مصرف کنید . ویتامین آ یا لیکوپن برای پوست بسیار مفید است . بنا بر تحقیقات این آنتی اکسیدان جلوی آسیب های اشعه UV را می گیرد . ویتامین آ در سبزیجات قرمز و گوجه فرنگی ، فلفل قرمز و … بیشتر وجود دارد . علاوه بر آن سبزیجات برگ دار و مرکبات دارای مقادیر بالایی ویتامین سی هستند که به تولید کلاژن کمک می کند .

عضله سازی بسیار مهم است

بهتر است با انجام تمرینات قدرتی تمام چربی ها را به عضله تبدیل کنید . برای این که جلوی افتادگی و شل شدن پوست را بگیرید ، جای چربی ها را با عضله عوض کنید . وقتی عضلات زیرین حجم و شکل بگیرند ، به پوست پایه ی محکم می دهد تا خود را روی آن پهن کند . عضله سازی در زمان کاهش وزن باعث محکم ماندن پوست شده و میزان کالری سوزی را افزایش می دهد و کاهش وزن بهتری خواهید داشت . می توانید برای عضله سازی از دمبل یا دستگاه و ورزش هایی متناسب با بدن خود استفاده کنید . توصیه می کنیم 4 روز در طول هفته را به این ورزش ها اختصاص دهید . برای این که نتیجه بهتری بگیرید ، در وعده ها و میان  وعده های غذایی پروتئین مصرف کنید زیرا پروتئین باعث تقویت و ریکاوری داخل و خارج بدن می شود .

از سروم و رتینوئیدها استفاده کنید

با این که برای محکم کردن و مقاومت پوست هیچ اکسیری وجود ندارد اما می توانید از محصولاتی استفاده کنید تا به رشد کلاژن و مقاومت پوست کمک کند . کرم و ژل های حاوی رتینوئید مانند Retin-A , Tretin-X  توسط متخصصان پوست تجویز می شود . این کرم و سرم ها فیبروبلاست در عمق پوست را تحریک کرده و باعث افزایش تولید کلاژن می شود .

با متخصص پوست مشورت کنید

تا وقتی که به وزن ایده ال نرسید نباید فکری برای جراحی و دستکاری پوست داشته باشید . این اقدام را می توانید زمانی به کار بگیرید که پوست تان ثبات داشته باشید ، به این معنا که وزن تان بالا و پایین نرود . در مورد راهکارهای بهبود پوست با یک متخصص پوست صحبت کنید و جراحی را آخرین اولویت خود قرار دهید .

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا