سینما

فیلم های برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از سینما همراه باشید :

مجله دیجی کالا – وحید پولادی سوینی: اگر اهل فیلم و سریال هستید و اخبار مربوط به سینما و تلویزیون را به‌طور مدام دنبال می‌کنید، احتمالا خبر دارید که بعد از تابستان و گیشه‌های پررونق‌اش، فصل پاییز چندان میان سینمایی‌ها طرفدار ندارد و کم‌تر پیش می‌آید که فیلم‌های بزرگ و درست و درمان در این فصل روی پرده بروند. البته در این بین تعدادی تهیه‌کننده و ناشر هم پیدا می‌شود که به‌شکل خاص اکران فیلم‌های‌شان را برای فصل پاییز برنامه‌ریزی می‌کنند.

این عده قصد دارند با استفاده از عدم حضور رقبای قدرتمند، تمام گیشه‌ها و سالن‌های سینما را به‌خودشان اختصاص بدهند. فیلم‌ سینمایی «مریخی» (The Martian)، جدیدترین ساخته‌ی فیلم‌ساز مشهور «ریدلی اسکات»، یکی از این عناوین بود که با استفاده از بازار نسبتا کساد فیلم‌های جدید و ارزشمند توانست برای چهار هفته رتبه‌ی نخست جدول پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس را به‌خودش اختصاص بدهد.

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

در هفته‌ای که گذشت از میان 100 فیلم پرفروش جدول باکس‌آفیس، 16تای آن‌ها برای نخستین بار روی پرده رفته بودند؛ آماری که حتی قابل مقایسه با فصل تابستان نیست. اما در میان این 16 فیلم، دو فیلم حسابی خوش درخشیدند و یکی از آن‌ها موفق شد با فروش خیره‌کننده‌اش حسابی سروصدا به‌پا کند.

اما در نگاه کلی جدول این هفته در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن تغییرات محسوسی به‌خودش ندیده است. برای همین هم سعی کردیم جنس جدیدی از اطلاعات را در خصوص فیلم‌هایی که پیش‌تر معرفی کردیم، ارایه بدهیم تا هم حس مطالعه‌ی مطلب تکراری به‌شما دست ندهد و هم بتوانید تا رتبه‌های ابتدایی جدول مقاله را ادامه بدهید؛ جایی که کلی اتفاق جالب و هیجان‌انگیز افتاده.

بیش از این حاشیه نمی‌رویم و مثل هفته‌های‌ گذشته، یک راست به 10 فیلم برتر جدول باکس‌آفیس طی هفته‌ی ابتدایی ماه دسامبر می‌پردازیم:

‌‌‌‌‌‌‌10- Paranormal Activity: The Ghost Dimension

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 3/ فروش هفته‌ی گذشته: 1.6 میلیون دلار/ مجموع فروش 3 هفته‌ی گذشته: 16.2 میلیون دلار

در هفته‌‌ای که گذشت جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های Paranormal Activity موفق شد با فروش 1.6 میلیون دلاری‌اش، برای سومین هفته‌ی متوالی خودش را در میان 10 فیلم برتر جدول باکس‌آفیس نگه دارد. البته ماندن The Ghost Dimension در میان 10 برتر باکس‌آفیس یکی از مهم‌ترین فیلم‌های این فصل را از جدول بیرون انداخت.

 فیلم سینمایی Steve Jobs، جدیدترین ساخته‌ی «دنی بویل» معروف، که به‌مدت 3 هفته اکران خصوصی داشت، فقط توانست 2 هفته در میان برترین‌های باکس‌آفیس دوام بیاورد و در هفته‌ی گذشته جای خودش را به هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های Paranormal Activity داد. حتما می‌پرسید جایگاه فعلی فیلم سینمایی Steve Jobs کجاست؟

 این فیلم که خیلی‌ها انتظار داشتند با نگاه خاص‌ و متفاوت‌اش به زندگی «استیو جایز»، مرد شماره‌ی یک سال‌های نه‌چندان دور «اپل» در فصل پاییز حسابی گل کند و بفروشد، در هفته‌ی گذشته 70.4 درصد کم‌تر از هفته‌ی پیش از آن فروخت تا در جدول بهترین‌ها و پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس به مقامی بهتر از پانزدهمی دست پیدا نکند.

فیلم سینمایی The Ghost Dimension، جدیدترین ساخته‌ی «گریگوری پلاتکین» هم که روی بازار شب‌های هالووین حساب باز کرده بود، در هفته‌ی گذشته 52 درصد کم‌تر از هفته‌ی پیش از آن فروخت. بخش عمده‌ای از فروش کم‌تر این فیلم به‌خاطر از بین رفتن تب هالووین است. البته از دست دادن 443 سالن سینما هم در این فروش کم‌تر بی‌تاثیر نبوده.

همان‌طور که هفته‌ی پیش گفتیم The Ghost Dimension در خارج از خاک آمریکا حسابی طرفدار دارد و تا کنون 50.8 میلیون دلار در سینماهای خارج از آمریکا فروخته است. در مجموع فیلم سینمایی Paranormal Activity: The Ghost Dimension در هفته‌ی سوم اکران‌اش 67 میلیون دلار در سطح جهان فروخته است.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برای ساخت این فیلم مجموعا 10 میلیون دلار هزینه شده و عوامل تهیه‌ی آن با این‌که به روایت IMDB و Rotten Tomatoes فیلم بدی ساخته‌اند، موفق شده‌اند پولی حسابی به جیب بزنند. این نکته را زمانی که خبر ساخت قسمت هشتم Paranormal Activity به گوش‌تان رسید، درنظر داشته باشید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌9- The Intern

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 7/ فروش هفته‌ی گذشته: 1.7 میلیون دلار/ مجموع فروش 7 هفته‌ی گذشته: 71.3 میلیون دلار

رتبه‌ی نهم جدول باکس‌آفیس این هفته یکی از آن اتفاق‌هایی است که به ندرت، خصوصا در فصل پاییز شاهدشان هستیم. فیلم سینمایی The Intern که پیش از این به‌مدت سه هفته بین 10 برتر پرفروش‌ترین‌های جدول باکس‌آفیس بود، دو هفته پیش یازدهم شد تا از این لیست خارج شود. اما طی هفته‌ی گذشته بقیه‌ی فیلم‌ها آن‌قدر عمل‌کرد ناامیدکننده‌ای داشتند که The Intern موفق شد با وجود فروش نه‌چندان موفق‌اش نه‌تنها به جدول برگردد؛ بلکه رتبه‌ی نهم را هم به‌خودش اختصاص بدهد.

 فیلم سینمایی The Intern طی هفته‌ی گذشته با وجود کاهش فروش 27.8 درصدی در مقاسیه با هفته‌ی پیش از آن و از دست دادن 450 سالن سینما، 1.7 میلیون دلار فروخت تا یک بار دیگر به جمع 10 فیلم برتر جدول باکس‌آفیس برگردد. فیلم سینمایی The Intern را «نانسی مایرز» کارگردانی کرده که به ساخت فیلم‌های طنز با درون‌مایه‌های خانواده شهرت دارد.

البته باید این نکته را هم درنظر داشت که در میان فیلم‌های برتر چند هفته‌ی گذشته جای فیلم‌های طنز خانوادگی به‌شدت احساس می‌شد و احتمالا The Intern با استفاده از این فرصت موفق شده یک بار دیگر نظر سینمادوستان را به خودش جلب کند.

در جدیدترین فیلم مایرز، «رابرت دنیرو» و «ان هتوی» به ایفای نقش پرداخته‌‌اند تا فروش‌اش تضمین شود. البته این اتفاق افتاده و طرفداران سینمای خارج از آمریکا حسابی از آن استقبال کرده‌اند. فیلم سینمایی The Intern در خارج از آمریکا، در مجموع 7 هفته 109 میلیون دلار فروخته تا مجموع فروش فیلم به بیش از 180 میلیون دلار برسد.

برای ساخت این فیلم تنها 35 میلیون دلار هزینه شده که احتمالا مقدار زیادی از آن صرف پرداخت دستمزد بازیگران تراز اول‌اش شده است. فیلم از کاربران سایت IMDB به‌طور میانگین نمره‌ی 7.4 از 10 را دریافت کرده است. هم‌چنین به روایت سایت Rotten Tomatoes منتقدان برای این فیلم نمره‌ی میانگین 60 از 100 را درنظر گرفته‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌8- The Last Witch Hunter

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 3/ فروش هفته‌ی گذشته: 2.59 میلیون دلار/ مجموع فروش 3 هفته‌ی گذشته: 23.5 میلیون دلار

رتبه‌ی هشتم جدول باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته به فیلم سینمایی The Last Witch Hunter، جدیدترین ساخته‌ی «برک ایزنر» اختصاص دارد. این فیلم نه‌چندان خوش ساخت که طی سه هفته‌ی گذشته حرکت آرامی به سمت انتهای جدول داشت با هر ترفندی موفق شده برای بار سوم خودش را در میان 10 فیلم پرفروش جدول باکس‌آفیس نگه دارد.

 البته همان‌طور که هفته‌ی پیش هم تاکید کردیم، محتوای فیلم و تناسب‌اش با شب‌های هالووین در کنار استفاده از هنرپیشه‌های نام آشنایی مثل «وین دیزل» برای ساختن فیلم، در افزایش فروش و بقای The Last Witch Hunter کمک به‌سزایی کرده است. اما جالب‌تر از رتبه‌ی هشتم جدول این هفته، فیلمی است که با رفتن‌اش به رتبه‌‌های پایین‌تر، The Last Witch Hunter موفق شده به جایگاه‌‎اش تکیه بزند.

اگر به‌خاطر داشته باشید هفته‌ی پیش درباره‌ی Our Brand Is Crisis گفتیم. فیلمی که در نخستین هفته‌ی اکران‌اش نتوانست به جایگاهی بهتر از هشتمی دست پیدا کند. این فیلم جدید را «دیوید گوردون گرین» ساخته و «جورج کلونی» مشهور هم یکی از تهیه‌کننده‌های‌اش بوده.

حتی برای اطمینان بیش‌تر از فروش فیلم از هنرپیشه‌های نام‌آشنایی مثل «ساندرا بولاک» در آن استفاده شده است. اما این‌طور که از آمار و ارقام به دست می‌آید، فیلم ابدا نتوانسته نظر گیشه را به‌خودش جلب کند و همین باعث کاهش فروش 56 درصدی فروش‌اش در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن شده.

تمام این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که فیلم سینمایی Our Brand Is Crisis طی هفته‌ی گذشته هیچ سالن سینمایی را از دست نداده. فروش کل فیلم تا این لحظه 5.9 میلیون دلار بوده که با وجود بودجه‌ی 28 میلیون دلاری‌اش، ابدا قابل قبول نیست. البته فیلم هنوز در خارج از خاک ایالات متحده اکران نشده و به احتمال قوی با اکران جهانی بتواند بخشی از سرمایه‌ی هزینه شده یا تمام آن را برگرداند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌7. Burnt

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 2/ فروش هفته‌ی گذشته: 2.8 میلیون دلار/ مجموع فروش 2 هفته‌ی گذشته: 10 میلیون دلار

رتبه‌ی ششم جدول برترین‌های باکس‌آفیس به جدیدترین فیلم «بردلی کوپر» محبوب اختصاص دارد. با توجه به قصه‌ای که برای فیلم سینمایی Burnt درنظر گرفته شده و هنرپیشه‌هایی که برای ساخت‌اش به استخدام درآمده‌اند، انتظار می‌رفت جدیدترین ساخته‌ی «جان ولز» (John Wells) بیش‌تر از این حرف‌ها بفروشد.

اما فیلم سینمایی Burnt در هفته‌ی گذشته 42 درصد کم‌تر از هفته‌ی پیش از آن فروخت تا با تنها یک پله سقوط روی سکوی هفتم بنشیند. البته این کاهش فروش در حالی ثبت شده که فیلم هیچ سالن سینمایی را هم از دست نداده است. مطمئنا یکی از دلایل اصلی Burnt برای باقی ماندن در جدول برترین‌ها، فیلم‌های پایین‌تر از آن بوده است که هیچ‌کدام موفق نشده‌اند با یک تکان اساسی بیایند و جای‌اش را بگیرند.

همان‌طور که در بالا گفتیم، فیلم را جان ولز ساخته. شاید این نام برای خیلی‌ها شناخته شده نباشد؛ اما اگر نسخه‌ی آمریکایی سریال Shameless را دیده باشید، حتما با ولز و نوع کارگردانی‌اش آشنایی خواهید داشت. جان ولز خالق نسخه‌ی آمریکایی سریال Shameless است که در چند سال گذشته حسابی برای خودش طرفدار پیدا کرده است.

 یکی از نکات جالب درخصوص فروش فیلم، استقبال نه‌چندان گرم خارجی‌ها از آن است. فیلم سینمایی Burnt در خارج از آمریکا تنها 9.7 میلیون دلار فروخته تا مجموع فروش‌اش به حدود 19.8 میلیون دلار برسد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برای ساخت این فیلم 20 میلیون دلار هزینه شده و جدیدترین ساخته‌ی ولز اگر 200 هزار دلار دیگر بفروشد تازه هزینه‌هایی که برای‌ ساخت‌اش شده را سربه‌سر می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌6. Hotel Transylvania 2

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 7/ فروش هفته‌ی گذشته: 3.6 میلیون دلار/ مجموع فروش 7 هفته‌ی گذشته: 161 میلیون دلار

قسمت دوم از مجموعه انیمیشن‌های Hotel Transylvania از اولین مطلب بررسی باکس‌آفیسی که در دیجی‌کالا مگ نوشتیم، جزو 10تای برتر بوده و آن‌قدر درباره‌ی داستان و عوامل سازنده‌اش صحبت کردیم که هر مدل اطلاعات بیش‌تر در مورد این مباحث به‌نظر اضافه‌گویی می‌رسد؛ پس یک راست می‌رویم سراغ آمار و ارقام فروش فیلم طی یک هفته‌ی گذشته.

در هفته‌ای که گذشت قسمت دوم از انیمیشن‌های محبوب و پرطفدار Hotel Transylvania با وجود کاهش فروش 38.5 درصدی در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن 3.6 میلیون دلار فروخت تا برای اولین بار بعد از اکران‌اش روی سکوی ششم بنشیند.

البته این فروش کم‌تر در حالی اتفاق میافتد که از تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده‌ی فیلم 688 تا کاسته شده است. حتما می‌پرسید از این تعداد سالن برای اکران چه فیلم‌هایی استفاده شده؟ در ادامه و با مطالعه‌ی رتبه‌های اول و دوم خودتان متوجه می‌شوید!

احتمالا برای‌تان جالب است اگر بدانید این فیلم با اختلاف از قسمت اول‌اش بیش‌تر فروخته. این در حالی است که تهیه‌کننده و ناشر Hotel Transylvania 2 هنوز برنامه‌ای برای پایین کشیدن‌اش از پرده‌های سینما ندارند؛ با این حساب تا زمانی که فصل اکران فیلم به پایان برسد، این اختلاف بیش‌تر هم خواهد شد.

جالب‌تر از آن این‌که قسمت دوم این انیمیشن محبوب و جذاب، پرفروش‌ترین محصول استودیوی انیمیشن‌سازی Sony Pictures Animation است؛ استودیویی که ساخت انیمیشن‌هایی مثل «فصل شکار» را در کارنامه دارد. هر هفته تاکید کرده‌ایم؛ باز هم می‌کنیم. در تهیه‌ی این انیمیشن و تجربه‌اش شک نکنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌5. Bridge of Spies

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 4/ فروش هفته‌ی گذشته: 5.8 میلیون دلار/ مجموع فروش 4 هفته‌ی گذشته: 54.7 میلیون دلار

فیلم سینمایی Bridge of Spies، جدید ساخته‌ی بلند «استیون اسپیلبرگ» هم در چهار هفته‌ای که از اکران‌اش می‌گذرد، همیشه جزو 5 برتر جدول بوده؛ به همین خاطر هم خیلی در مورد قصه و ساختارش سخن نمی‌گوییم و مستقیم می‌رویم سراغ آمار فروش‌اش. فیلم سینمایی Bridge of Spies در هفته‌ای که گذشت در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن 30 درصد کم‌تر فروخت و 106 سالن سینما را هم از دست داد.

 اما با این وجود هنوز هم جزو مدعیان اصلی حضور در جدول است و بعید به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها از لیست 10 برتر خارج شود. جدیدترین فیلم اسپیلبرگ در خارج از خاک ایالات متحده اکران گسترده‌ای نداشته و همین باعث شده تا فروش خارج از خانه‌اش کم‌تر از فروش باکس‌آفیس باشد.

فیلم سینمایی Bridge of Spies در چهار هفته‌ی گذشته در خارج از آمریکا 16.9 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش‌اش به 71.6 میلیون دلار برسد. برای رفع کنجکاوی‌تان برای ساخت این فیلم 40 میلیون دلار هزینه شده است.

احتمالا برای‌تان جالب است اگر بدانید Bridge of Spies از حیث فروش در میان تمام فیلم‌های اسپیلبرگ رتبه‌ی چهارم را دارد. فیلم‌های «نجات سرباز رایان»، «اگه میتونی منو بگیر» و «ترمینال» بالاتر از Bridge of Spies قرار دارند. البته فیلم جدید اسپیلبرگ با کم‌ترین بودجه در مقایسه با سه فیلم دیگر ساخته شده است.

در مقام مقایسه برای ساخت فیلم سینمایی نجات سرباز رایان 70 میلیون دلار هزینه شده است.

 فیلم در حال حاضر نمره‌ی خوب 8.1 را از میانگین نمرات کاربران سایت IMDB به‌دست آورده است. هم‌چنین این فیلم به مذاق منتقدان حسابی خوش‌آمده تا میانگین نمره‌ی 92 از 100 را از سایت Rotten Tomatoes به‌دست بیاورد. به محض این‌که توانستید این فیلم را ببینید. فیلم سینمایی Rotten Tomatoes به احتمال بسیار زیاد یکی از نامزدهای اصلی کسب اسکار بهترین فیلم امسال است.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

4. Goosebumps

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 4/ فروش هفته‌ی گذشته: 6.8 میلیون دلار/ مجموع فروش 4 هفته‌ی گذشته: 66.2 میلیون دلار

اما می‌رسیم به جدیدترین فیلم «جک بلک» و گربه سیاه فیلم‌های مشهور و خوش‌ساخت بالای جدول. البته این‌که از صفت گربه سیاه استفاده کردیم، ابدا به این معنی نیست که فیلم ساختار خوب و ارزش دیدن ندارد. بلکه وقتی سخن از فیلم‌هایی مثل مریخی و Bridge of Spies در میان باشد و یک فیلم صرفا کمدی بیاید و مدام خودش را وسط بیاندازد، می‌شود که به طنز هم شده به آن لقب گربه سیاه داد.

 از همه‌ی این‌ها که بگذریم، جدیدترین ساخته‌ی «راب لترمان»، هفته‌ی گذشته در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن 31.1 درصد کم‌تر فروخته است. این فیلم یکی از رکوردداران از دست دادن سالن سینما هم هست. در هفته‌ی گذشته فیلم سینمایی Goosebumps در مجموع 567 سال سینما را از دست داد؛ اما هیچ‌کدام از این‌ها باعث نشد تا رتبه‌ی بعد از مریخی خودش را تحویل Bridge of Spies بدهد.

 در کل Goosebumps نشان داد که هنوز بیننده‌ها به سبک‌های خاص، خصوصا از نوع کمدی‌اش اعتقاد دارند و به حساب هنرپیشه‌های قدرتمندی مثل جک بلک هم شده، می‌روند و فیلم‌ها را تماشا می‌کنند.

مثل Bridge of Spies، جدیدترین فیلم لترمان هم در خارج از ایالات متحده، فروش گسترده‌ای نداشته و در سینماهای سایر کشورها تنها 26 میلیون دلار فروخته تا مجموع فروش‌اش به 92.3 میلیون دلار برسد. البته با توجه به بودجه‌ی 58 میلیون دلاری که صرف ساخت این فیلم شده، مجموع فروش Goosebumps در نوع خودش مطلوب به‌نظر می‌رسد. فیلم سینمایی Goosebumps در میان تمام فیلم‌های سیک کمدی-ترسناک که در تاریخ باکس‌آفیس اکران شده‌اند، رتبه‌ی 10ام را دارد.

 اگر برای‌تان جالب است، رتبه‌ی اول این لیست به فیلم سینمایی Ghostbusters اختصاص دارد که در سال 1984 میلادی اکران شده بود. جدیدترین فیلم جک بلک از کاربران سایت IMDB به‌طور میانگین نمره‌ی 7 از 10 را گرفته. منتقدان هم نگاه مثبتی به فیلم داشته‌اند و به‌طور میانگین نمره‌ی 74 از 100 را برای‌اش درنظر گرفته‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌3. The Martian

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 6/ فروش هفته‌ی گذشته: 9 میلیون دلار/ مجموع فروش 6 هفته‌ی گذشته: 196 میلیون دلار

مطمئنا از این‌که فیلم سینمایی مریخی را در رتبه‌ی سوم جدول باکس‌آفیس این هفته دیده‌اید، حسابی تعجب کرده‌اید. این فیلم در شش هفته‌ای که از اکران‌اش می‌گذرد، هرگز در جایگاه سوم قرار نگرفته بود. بدترین سکویی هم که جدیدترین ساخته‌ی ریدلی اسکات به آن تکیه زده بود، دوم بود. آن هم در نخستین هفته‌ی اکران Goosebumps. اما در هفته‌ای که گذشت دو مدعی درست و درمان وارد میدان شدند.

مدعیانی که مریخی چاره‌ای جز تسلیم در برابر‌شان نداشت. با توجه به میزان فروش فیلم‌های اول و دوم جدول، بعید به‌نظر می‌رسد مریخی حداقل طی چند هفته‌ی آینده بتواند یک بار دیگر روی رتبه‌ی اول را ببیند. به‌هر حال جدیدترین ساخته‌ی ریدلی اسکات طی هفته‌ی گذشته در مقایسه با هفته‌ی پیش از آن‌ 22 درصد کم‌تر فروخت.

 سینماداران آمریکایی هم که قطعا از اکران فیلم‌های جدیدتر خبر داشتند، مریخی را از پرده‌ی 363 سالن پایین کشیدند تا سهم بسزایی در فروش کم‌تر این فیلم بازی کرده باشند.

مریخی هنوز هم دومین رکوردار بیش‌ترین فروش تاریخ باکس‌آفیس طی فصل پاییز است و همان‌طور که هفته‌ی پیش هم گفتیم، تنها «جاذبه» (Gravity) بیش‌تر از آن فروخته. جدیدترین فیلم ریدلی اسکات را بیننده‌ها و منتقدان حسابی دوست داشته‌اند و با نمره‌های‌شان این علاقه را ابراز کرده‌اند.

کاربران سایت IMDB از مجموع 157 هزار رای نمره‌ی 8.2 از 10 را به این فیلم داده‌اند. منتقدان هم به روایت سایت Rotten Tomatoes میانگین نمره‌ی 93 از 100 را به این فیلم اختصاص داده‌اند. احتمالا مثل ما منتظر انتشار نسخه‌ی باکیفیت مریخی هستید تا بلافاصله دانلودش کنید. اما این‌طور که از فروش فیلم برمی‌آید، به این زودی‌ها شاهد انتشار نسخه‌‌های خانگی‌اش و در پی آن نسخه‌های دانلودی نخواهیم بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌2. The Peanuts Movie

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 1/ فروش هفته‌ی گذشته: 44.2 میلیون دلار

چند هفته‌ای است که می‌گوییم دلیل اصلی فروش خوب قسمت دوم از مجموعه انیمیشن‌های Hotel Transylvania، عدم اکران انیمیشن‌های قوی و پرطرفدار در فصل پاییز است. این ادعا با اکران The Peanuts Movie قابل دفاع‌تر هم شده. بلافاصله بعد از اکران این فیلم، قسمت دوم Hotel Transylvania تا رتبه‌ی ششم سقوط کرد.

 انیمیشن The Peanuts Movie با محوریت شخصیت «چارلی براون» و «اسنوپی»، سگ دوست داشتنی‌اش ساخته شده است. کارگردانی این فیلم را هم «استیو مارتینو» برعهده داشته که احتمالا از سوابق‌اش در ساخت انیمیشن‌های درست و درمان با خبر هستید. مارتینو پیش از این در ساخت مجموعه انیمیشن‌های «عصر یخبندان» هم نقش داشته است.

 اکران این فیلم آن‌قدر با سروصدا همراه بود که هالیوودی‌ها تصمیم گرفته‌اند به مناسبت نمایش The Peanuts Movie یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به اسنوپی اختصاص بدهند. پیش از این تعداد کمی از شخصیت‌های کارتونی موفق شده بودند در پیاده‌روی هالیوود ستاره بگیرند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «میکی‌ماوس» اشاره کرد.

در حالی که تنها یک هفته از اکران The Peanuts Movie می‌گذرد، این انیمیشن موفق شده است از کاربران سایت IMDB میانگین نمره‌ی 8.1 از 10 را بگیرد. هم‌چنین منتقدان میانگین نمره‌ی 86 از 100 را برای‌اش در نظر گرفته‌اند.

 اکران The Peanuts Movie یکی از اتفاق‌های خوب و هیجان‌انگیز باکس‌آفیس هفته‌ای که گذشت، بود. اگر به دنیای پیناتس‌ها علاقه‌مند هستید و با شخصیت‌های‌اش هم کلی خاطره‌ی ریز و درشت دارید مطمئن باشید این انیمیشن جدید با ساختار سه‌بعدی جالب‌اش می‌تواند رضایت‌تان را جلب کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌1. Spectre

آقای باند، با قدرت وارد می‌شود؛ بررسی 10 فیلم برتر باکس‌آفیس در هفته‌ی گذشته

هفته‌های اکران: 1/ فروش هفته‌ی گذشته: 70.4 میلیون دلار

اما می‌رسیم به تازه‌واردترین عضو جدول باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته که در عین حال از مورد انتظارترین فیلم‌های فصل پاییز امسال هم هست. در هفته‌ی گذشته بالاخره جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیمز باند با نام «اسپکتر» (Spectre) سر از سینماهای ایالات متحده در آورد و در نخستین هفته‌ی اکران‌اش موفق شد بیش از 70 میلیون دلار بفروشد. فروش اسپکتر آن‌قدر خیره‌کننده بود که هیچ شانسی را برای رقبای‌اش باقی نگذاشت.

این فیلم در حالی در آمریکا اکران می‌شود که چند هفته‌ای از نمایش‌اش در سینماهای سایر کشورهای جهان می‌گذرد و تا کنون موفق شده است 219 میلیون دلار در سینماهای سایر کشورهای جهان بفروشد. البته برای ساخت فیلم 245 میلیون دلار هزینه شده است که در میان تمام فیلم‌های حاضر در جدول صدتایی باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته برای خودش یک رکورد محسوب می‌شود. در مقام مقایسه برای ساخت فیلم مریخی 108 میلیون دلار هزینه شده است.

در جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیمز باند، «دنیل کریگ» به‌همراه «کریستوف والتز» به ایفای نقش پرداخته است. والتز که پیش از این حسابی هنرش را در اجرای نقش آدم بدهای فیلم‌های مختلف ثابت کرده، در اسپکتر هم نقطه‌ی مقابل مامور 007 است. درباره‌ی داستان و ماجراهای فیلم چیزی نمی‌گوییم.

 چون احتمالا تا چند هفته باکس‌آفیس میزبان اسپکتر است و در فرصت‌های بعدی می‌توان حسابی به ابعاد مختلف آن پرداخت. فقط این‌طور که از نقدها و نمرات بر می‌آید، فیلم نظر بیننده‌ها و کارشناسان را آن‌طور که باید به خودش جلب نکرده و صرفا کنجکاوی است که بیننده‌ها را به سالن‌های سینما می‌کشاند.

کاربران سایت IMDB به‌طور میانگین نمره‌ی 7.3 از 10 را برای‌ اسپکتر درنظر گرفته‌اند. منتقدان هم به روایت سایت Rotten Tomatoes میانگین نمره‌ی نه‌چندان جالب 63 از 100 را برای این فیلم ثبت کرده‌اند.

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای سینما

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا