آداب و رسوم

با آداب و رسوم عجیب سرزمین هفتاد و دو ملت آشنا شوید!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آداب و رسوم همراه باشید :

land-seventy-two-people

شفقنا زندگی- لقبش سرزمین هفتاد و دو ملت است، نام اصلیش هندوستان. کشوری که تنوع قومی، مذهبی و نژادی آن را به منطقه ای بکر برای جامعه شناسان بدل ساخته است، کشوری که همین تنوع و گوناگونی به مردمش یاد داده چگونه پذیرای یکدیگر باشند و احترام هم را حفظ کنند. همه این موضوعات در کنار زیبایی و قدمت هند آن را به منطقه ای قابل توجه برای جهان گردان بدل کرده است، جهان گردانی که گاه با چشمانی خیره، متعجب و گیج محو آنچه اتفاق می افتد می شوند و همین مسئله باعث می شود سفر هند هیچ گاه از یاد آنها نرود. شما هم اگر جزء مسافران هند هستید بهتر است گزارش ما را دنبال کنید تا برخی از سنت های پیجیده را بهتر و بیشتر بشناسید.

پرتاب نوزاد

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، هر ساله تعداد زیادی از هندی ها در منطقه ای به نام سُلاپور جمع می شوند و نوزادان خود را از یک برج 500 متری به پایین پرتاب می کنند. نوزادانی که پیش از به زمین رسیدن با دست های باز شده کشاورزان محلی مواجه می شوند و در آغوش آنها جای می گیرند. اگرچه از چشم یک ناظر بیرونی، پرتاب نوزاد رسمی است نوعی دیوانگی است؛ ولی هندی ها عقیده دارند، پرتاب نوزاد از ارتفاعی بلند موجب سلامت و طول عمر او می شود.

پنهان کردن کفش

به احتمال زیاد بسیاری از مردم در کشورهای مختلف با این رسم آشنا هستند و آن را در فیلم های بالیوودی تماشا کرده اند. در  یک مراسم عروسی هنگامی که داماد کفش های خود را برای رفتن به محل مقدس در می آورد خانواده عروس در صدد هستند کفش های او را پنهان کنند و خانواده داماد می خواهند مانع انجام این کار بشوند. اگر خانواده عروس موفق به انجام این کار شوند، آن گاه اجازه پیدا خواهند کرد کفش های داماد را تا زمان دریافت باج یا هدیه پیش خود نگه دارند.

ازدواج انسان با حیوان

در هندوستان برخی از مردم بر این باور هستند که ارواح می توانند زندگی انسان ها به ویژه دختران را تسخیر کنند. این قضیه به طور خاصی در مورد دخترانی که چهره ای زیبا ندارند، مشکلی در صورتشان وجود دارد یا با یک دندان متولد می شوند مصداق پیدا می کند. بنا به عقیده هندی ها، تنها راه نجات یافتن این دخترها از شر روح پلیدی که زندگی آنها را در اختیار گرفته است ازدواج با حیوانی مثل سگ یا بز است. عجیب تر آنکه در بسیاری مواقع برای چنین پیوندی جشن عروسی مفصل و پر زرق و برق برگزار می کنند. البته خبر خوب اینجاست که هر زمان دختر و اطرافیانش احساس کنند روح پلید از تن او رفته است دختر می تواند زندگی جدیدی را با یک مرد آغاز کند.

نشستن درون بشکه ای پر از آب

کشاورزی یکی از منابع مهم تولید ناخالص داخلی هندوستان است و تقریباً 50 درصد از کارگران این کشور در زمین های کشاورزی مشغول به کار هستند. کشاورزی نقشی مهم و غیر قابل انکار در اقتصاد این کشور ایفا می کند و زندگی بخش مهمی از مردم این کشور به باران و شرایط جوی بستگی دارد. به همین دلیل، آن بخش از هندی ها که به خدای باران باور دارند هر ساله برای اینکه روزهای پر باران و کشاورزی پر رونقی داشته باشند به درون بشکه ای پر از آب می روند و برای بارش باران دعا می کنند.

ساتی

یکی از دردناک ترین و خشن ترین رسوم هندوستان، ساتی است. رسمی که طی آن زن شوهر مرده روز ختم شوهرش خودش را در کنار جنازه او به آتش می کشد.حرکتی که از آن به عنوان وفاداری زن به همسر تازه از دست رفته اش تعبیر می شود و جایگاهی خوب در بهشت نصیب زن می کند.

چند شوهری

بر اساس این رسم عجیب، زنان در مناطقی محدود از هند اجازه دارند چند شوهر داشته باشند. رسمی که از جانب اغلب هندی های پذیرفته شده نیست و بیشتر در قبایل جنوبی این کشور انجام می شود.


منبع:
http://www.asemooni.com/culture/customs/land-seventy-two-people


بازدید: 53

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آداب و رسوم

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا