ماورای طبیعت

آیا پری دریایی وجود دارد ؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از ماورای طبیعت همراه باشید :

do-mermaids-exist

پری دریایی موجودی است افسانه ای که در ملل مختلف افسانه های متفاوتی از آن مطرح می شود. پری دریایی موجودی است که سری شبیه به انسان و بدن و دمی مانند ماهی دارد.

داستانهای زیادی درمورد این موجود در افسانه های ملل مختلف از جمله بابلیان و آشوریان مطرح شده است که از جمله آنها می توان به سیرن از اسطوره های یونان اشاره کرد. پری دریایی، در بسیاری از افسانه‌ها اینطور تصویر شده است که در کنار ساحل دریا می‌ایستد و با یک دست در حال شانه‌کردن موهای بلندش و در دست دیگرش آینه‌ای را نگاه داشته‌است. در قصه‌های بسیاری، پریان دریا، غالباً به پیشگویی اتفاقات آینده می‌پردازند، گاهی از روی اجبار، نیروهای فراطبیعی خود را به انسان‌ها می‌بخشند و گاهی عاشق انسانها شده، یا با فریفتن انسان‌های فانی که دل در گرو عشق آنها بسته‌اند، آنها را به قعر دریا می‌برند.

گرچه پریان دریا، در افسانه‌ها گاهی اوقات مهربان و خوش‌نام‌اند، اما به طور معمول پلید تصویر شده‌اند، هدایایشان بدیمنی می‌آورد، اگر آزرده‌خاطر شوند، موجب به‌پاشدن طوفان و سایر بلایا می‌شوند، به‌طوری که دیدن یکی از آنها در دریا، نشانه غرق شدن کشتی بوده‌است. 

do-mermaids-exist(1)

کتاب پری دریایی

هانس کریستین اندرسن، در داستان محبوب پری دریایی کوچولو که در سال ۱۸۳۶ آنرا به رشته تحریر درآورد، درباره پریان دریایی اینگونه نقل می‌کند که آنها فراموش می‌کنند که انسانها نمی‌توانند در زیر آبها نفس بکشند، حال آنکه به عقیده برخی دیگر، آنها از روی کینه و دشمنی، انسانها را غرق می‌کنند.

کتاب های دیگری نیز در زمینه پری دریایی منتشر شده است و همچنین کارتون اریل پری دریایی یکی از محبوبترین کارتونهای است که توسط شرکت والت دیسنی تهیه شده است. 

do-mermaids-exist(2)

پری دریایی در ایران

مطالب و خبرهای بسیار جالبی در مورد پری دریایی در زبان فارسی مطرح شده است که از جمله آنها می توان به مواردی مانند : در ایران نیز داستان پری دریایی وجود دارد به خصوص در جنوب ایران، در مجاورت خلیج فارس. در داستان‌های منیرو روانی‌پور پری های دریایی با نام های آبی و قرمز دیده می شوند.

در متن‌های کهنِ فارسی از آدمی‌وشانی که در دریا زندگی می‌کنند نام برده شده‌است. ایشان را مردمِ آبی خوانده‌اند.این مردمان آبی به‌عادت از آدمیان گریزانند. لیک بر اثر مجاورت با آدمیان انس می‌گیرند، خاصه آدمیانی که به جزیره‌های متروک افتاده‌اند، مردمان آبی سخن آدمیان نمی‌دانند لیک به زبان اشاره ارتباط بر قرار توانند کرد. با آدمیان جفت‌گیری توانند کرد و صاحب فرزند توانند شد.

حمدالله مستوفی در بخش جانورشناسی نزههالقلوب که با استناد به عجایب‌المخلوقات نوشته شده‌است از «آدمی آبی» نام می‌برد. او آدمیان آبی را از همه حیث چون آدمیان برّی خوانده‌است جز آنکه به جثه کوچک‌ترند و دم می‌دارند. شباهت به انسان[های بری] به قدری در نظر نویسنده زیاد بوده‌است که «جهت لفظ انسانیت» ترتیب الفبایی را در آوردن نام ایشان رعایت نکرده‌است و آدمی آبی را در صدر فهرست جانوران بحری آورده‌است. بر خلاف باورهای اروپایی که در بالا گفته آمده‌است، دریانوردان ایرانی، دیده‌شدن مردمان آبی را خوش‌یمن دانستندی. چنان که مستوفی هم نوشته‌است: «ظهورشان در بحر، دریاورزان را خرّمی افزاید و آن را سبب آرام دریا دانند».

 

پی نوشت: مشاهده خبر شایعه یک پری دریایی در بندر عباس

و در آخر به نظر شما بازدید کنندگان عزیز آسمونی آیا پری دریایی وجود دارد؟

– پورتال آسمونی Asemooni.com


منبع:
http://www.asemooni.com/science/paranormal/mermaid


بازدید: 241

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا