ادعیه و زیارات

استجابت دعا در ماه شعبان

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از ادعیه و زیارات همراه باشید :

accepted-prayer-for-the-month-of-shaban

آسمونی : روایات زیادی در مورد استجابت دعا بعد از نمازهای واجب آمده است. بنابراین تا نماز تمام می شود بلند نشویم و این فرصت های طلایی را نباید از دست داد و با عجله نماز را تمام کرده و به دنبال امور دنیوی برویم؛ بلکه با طمأنینه یک دعای جامع و خوب مثل عاقبت به خیری را بخواهیم. دعای عاقبت به خیری دعای با ارزشی است؛ باید از خدا خواست هر کاری که می کنیم عاقبت ما را ختم به خیر گرداند.

از اوقات استجابت دعا ” شب نیمه شعبان” است و به روایتی این شب یکی از شب های قدر نیز می باشد و نیز آمده است: «این شب را احیا بدارید». از امام رضا علیه السلام نقل است: «دعا در شب نیمه شعبان مستجاب است، زیاد ذکر بگو و استغفار کن و دعا کن و از پدرم حضرت موسی بن جعفر علیه السلام است که فرمود: دعا در شب نیمه شعبان مستجاب است». 

بله شب نیمه شعبان از شب های بافضیلت سال است که با ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف بر فضل و برکت آن افزوده شد. امام صادق علیه السلام می‌فرماید:

پدرم فرمود: این شب، بعد از شب قدر برترین شب سال است. در این شب خداوند از روی فضل و کرم به مردم نظر می‌کند و بندگان خود را می‌بخشد. پس در این شب برای رسیدن به خدا بسیار تلاش کنید و این شبی است که خداوند بر خود فرض کرده که دعا کننده‌ای را نا امید برنگرداند مادامی که معصیت و گناه طلب نکند .

امام رضا علیه السلام در فضیلت این شب فرمودند: شبی است که خداوند بندگان خود را از آتش می‌رهاند و گناهان بزرگ را می‌بخشد. پدرم می‌فرمود: دعا در این شب مستجاب است و سیره معصومین علیه السلام شب زنده‌داری و مناجات در این شب بوده است. چنانکه امام سجاد علیه السلام این شب را سه قسم می‌کرد:قسمتی را نماز می‌خواند، قسمتی را دعا می‌کرد و اهل خانه ‌آمین می‌گفتند سپس استغفار می‌کرد و از خدا بهشت طلب می‌کرد و این کار تا طلوع فجر ادامه داشت. 

دعا را رمز گشایش و کلید حل مشکلات دانست و گفت: ماه شعبان بهترین فرصت برای استجابت دعا، عبادت، تقرب به درگاه خدا و کسب فیض و رحمت و برکت الهی است.

خداوند در همه موارد دعاهای بندگان را به استجابت نمی رساند بلکه به جای دعاهای استجابت نشده خیر کثیر به انسان می رساند یا بلایی بزرگ را دفع می کند.

التماس دعا ، پورتال آسمونی

– پورتال آسمونی Asemooni.com


منبع:
http://www.asemooni.com/religion/prayer/accepted-prayer-for-the-month-of-shaban


بازدید: 111

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دعا و زیارت

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا