گردشگری

تصاویری از جاذبه‌های شگفت‌انگیز ایسلند!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

جمهوری ایسلند شمالی­‌ترین کشور اروپا و کشوری است جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است.

واحد پول این کشور کرونای ایسلند نام دارد و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم آن را ایسلندی‌ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتاً از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند. 

دیدنی های ایسلند,تصاویر ایسلند

طبیعت زیبای ایسلند

 

کشور ایسلند در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده‌است.

ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دههٔ ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شود و حتی در سال از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبهٔ اول را در میان کشورهای جهان به‌دست آورد.

ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است.

در سال ۲۰۰۸ نظام بانک‌داری کشور با دشواری عظیمی روبه‌رو شد و این امر به ناآرامی سیاسی انجامید و آثار این بحران هنوز به طور کامل رفع نشده‌است. با این وجود بنا به اعلام سازمان ملل، ایسلند در سال ۲۰۱۱ چهاردهمین کشور توسعه‌یافته در جهان بود.

مساحت ایسلند ۱۰۳٬۰۰۰ کیلومتر مربع است و کناره‌های حاشیه‌ای جزیره در جنوب غرب جزیره ایسلند، دوسوم جمعیت این کشور را در خود جای داده‌است. زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است. 

 

تصاویر ایسلند

 ایسلند  تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود

 

منطقه ایسلند که کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده آب‌وهوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته است. منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه‌زارها، کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است. شمار زیادی از رودخانه‌هایی که از این یخچال‌ها سرچشمه می‌گیرند نیز با گذر از زمین‌های پست‌تر به سوی دریا سرازیر می‌شوند.

اسکان دائمی انسان در ایسلند از سال ۸۷۴ آغاز شد یعنی زمانی که اینگولفور آرنارسون، یک رئیس قبیله از نروژ با افراد خود به این جزیره آمده و به طور دائمی در آن مستقر شد. پیش از او افراد دیگری به طور فصلی و موقت به جزیره ایسلند می‌آمدند.

ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود و در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید. هم‌اینک ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد. سفارت دانمارک در تهران امور مربوط به صدور ویزا ایسلند را انجام می‌دهد. کشور ایسلند عضو اتحاد شینگن می‌باشد.

این کشور به دلیل طبیعت زیبایی که دارد هموراه مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.

 تصاویر زیبا از کشور ایسلند

دیدنی های ایسلند,تصاویر ایسلند

 ایسلند آب‌وهوای سرد و قطبی دارد

 

ایسلند،جاهای دیدنی ایسلند, مکانهای تفریحی ایسلند

منطقه ایسلند کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده و آب‌وهوای سرد و قطبی دارد

 

ایسلند،مکانهای تفریحی ایسلند, آثار تاریخی ایسلند

     آبشار های زیبای کشور ایسلند

ایسلند،مکانهای تفریحی ایسلند, دیدنی های ایسلند

  کشور ایسلند به دلیل طبیعت زیبایی که دارد هموراه مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد

 

گردشگری ایسلند,مکانهای تفریحی ایسلند

در دههٔ ۱۹۹۰ ایسلند تبدیل به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شود

 

گردشگری ایسلند

تصاویری زیبا از کشور ایسلند

 

گردشگری ایسلند

    منطقه داخلی جزیره ایسلند بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است.

 

ایسلند,آثار تاریخی ایسلند

   

 گردآوری:بخش گردشگری

 

منبع:

websavar.ir

laplas.co

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا