تیم های ورزشیورزش

تاریخچه باشگاه فوتبال اینتر میلان ایتالیا

inter_milan

استادیوم:

سن سیرو میلان

سال تاسیس:

1908 میلادی

سایت رسمی باشگاه:

http://www.inter.it

پیراهن:

آبی و مشکی

 

شهر میلان یکی از شهرهای زیبا و در عین حال پر جمعیت کشور ایتالیاست که از حیث اهمیت چیزی از “رم” کم ندارد.

تقریباً در حدود 100 سال پپش در این شهر چیزی به نام فوتبال حرفه ای وجود نداشت ، تا آنکه در آغاز سده جدید و در سالهای 1898 تا 1900 باشگاه فوتبال “میلان” در این شهر تاسیس شد و مورد توجه جوانان میلانی قرار گرفت. در سال 1908 گروهی از بازیکنان حاضر در باشگاه “میلان” تصمیم گرفتند که با جدایی از این تیم ، تیم جدیدی تاسیس کنند و با دیگر همبازیان سابق خود که در “میلان ” مانده بودند ، رقابت کنند.

باشگاه میلان پس از مدتی به تیم “آث میلان” تبدیل شد و در این سو تیم “اینترناسیونال” تولد خود در دنیای فوتبال را جشن گرفت. انتخاب این نام بر اساس تصمیم اعضای باشگاه صورت گرفته بود. در حقیقت از همان ابتدا قرار شد که اینتر برای همه بازیکنان ایتالیایی و غیرایتالیایی خانه تازه ای باشد و در جذب بازیکنان خارجی هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشد تا اینتر رسماً با هر گونه نژاد پرستی مخالفت کرده باشد. در ادامه همین روند ، “هرنست ماکنت” ، بازیکن سوئیسی “اینتر” ، به عنوان اولین کاپیتان این تیم انتخاب شد. آبی و مشکی های میلان بسیار زودتر از حد تصور به جاده افتخار گام نهادند. این تیم تنها دو سال پس از تاسیس و در سال 1910 میلادی به اولین عنوان قهرمانی در لیگ باشگاههای ایتالیا( کالچیو) دست یافت.” اینتر” برای سومین بار، در سال 1930 نیز اسکودتو را فتح کرد.

این تیم با هفت قهرمانی دیگر در سالهای 1966 ، 1965، 1964، 1963.1953،1940.1938توانست با مجموع 10 قهرمانی در لیگ ایتالیا نشان یک ستاره طلایی را بر روی پیراهن خود ثبت کند. این تیم در سالهای 1971،1980،1989 نیز توانست قهرمان ” کالچیو” شود ، اما در حال حاضر “اینتر” بیش از 15سال است که در حسرت تکرار این افتخار و چهاردهمین قهرمانی به سر می برد.

از لیگ ایتالیا که بگذریم ، سه قهرمانی جام حذفی نیز از افتخارات آبی های میلانی در سطح مسابقات داخلی به شمار می رود ، اما کارنامه درخشان” اینترمیلان” در جام های اروپایی نیز بسیار دیدنی بوده ، اینتر در تاریخ 96 ساله خود 36 حضور در رقابتهای اروپایی داشته است.

آبی های میلان در سالهای 1964و 1965 با غلبه بر تیم های” رئال مادرید” اسپانیا و بنفیکای پرتغال به عنوان قهرمانی جام قهرمانان باشگاههای اروپا دست یافتند و درسالهای 1967 و 1972 به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات رضایت دادند.

اینتر در دهه نود میلادی سه بارجام “یوفا” را تصاحب کرده است . این تیم با شکست” آ.اس.رم “در فینال جام 1991 برای اولین بار جام را به خانه برد. “سالزبورگ” اتریش در سال 1994 دومین قربانی قهرمانی اینتر در جام یوفا بود و آبی پوشان با شکست” لاتزیو” در فصل 1998 این افتخار را برای بار سوم به دست آوردند. قهرمانی در دو جام باشگاههای جهان درسالهای 1964 و 1965 نیز از افتخارات” اینترمیلان” محسوب می شود.

اینتر هم اکنون از امیدهای اول قهرمانی نیز به شمار می آید و از صدر نشینان ” کالچیو” است.

اینتر در سه فصل گذشته با صرف هزینه های زیاد ، انتظارات طرفداران این تیم را نتوانست برآورده کند و از این رو ماسیمو موراتی صاحب ثروتمند باشگاه از مدیریت این تیم استعفا داد و جای خود را به فاکتی بازیکن اسبق تیم داد.

دوران اوج و شکوفایی اینتردر اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی بود. در آن دوران هدایت تیم را جیووانی تراپاتونی برعهده داشت و بازیکنانی چون لوتار ماتئوس ، آندریاس بره مه ، یورگن کلینزمن و جوزپه برگومی در تیم بازی می کردند.

اینتردرهریک از فصول ، حداقل سه بازیکن بزرگ فوتبال را به جمع تیم خود اضافه می کرد. یوری ژورکائف، رونالدو، ایوان زامورانو، کلارنس سیدورف، جیانلوکا پالیوکا ، والترزنگا ، گابریل باتیستوتا ، روبرتو باجو از جمله ستارگان تیم اینتر بوده اند .

در تاریخ باشگاه اینترهمواره مربیان بزرگی روی نیمکت مربیگری این تیم نشسته اند. در این میان می توان به مربیانی همچون جیووانی تراپاتونی، مارچلولیپی، آلبرتوزاکه رونی ،هکتور کوپر و جی جی سیمونی اشاره نمود.

اینک هدایت تیم آبی و مشکی پوشان را روبرتو مانچینی بازیکن اسبق تیم ملی ایتالیا و تیم فوتبال لاتزیوبرعهده دارد . مانچینی در فصل گذشته با لاتزیو در سمت سرمربی به نتایج خوبی دست یافت .

ماتئوس و رونالدو در زمان حضورشان در اینتر، به عنوان بهترین بازیکنان اروپا شناخته شدند.

اینتردراین فصل با تکیه برحضورستارگانی چون تولدو، ویری، زانتی، ورون، داویدز چشم به قهرمانی درکالچیو دارد.

کسب مقام قهرمانی می تواند مرهمی برناکامی های دنباله داراینترو موراتی باشد و همچنین مانچینی جوان را به عنوان یک مربی بزرگ و خوشفکر به جهان فوتبال معرفی کند.

Inter

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا