نقد خودرو

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

 

کادیلاک CT6 2016

 

ادعای گزافی نیست اگر بگوییم کادیلاک CT6 2016 عزمش را برای رسیدن به صدر فهرست خودروهای لوکس اروپایی جزم کرده است. در بازاری که حتی موقعیت خودروهایی مثل پورشه و فراری نیز مرتباً تهدید می‌شود گفتن چنین حرفی کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد و شاید باعث تعجب باشد. باید منتظر بود و دید که آیا کادیلاک CT6 2016 توان رقابت و حتی پیروزی بر نام‌های مطرح در این بازار را دارد یا نه.

شب گذشته کادیلاک CT6 2016، پرچم‌دار خودروهای لوکس GM (جنرال موتورز) رسماً معرفی شد و پیش‌بینی رسمی فروش 12 میلیارد دلاری برای هشت تیپ مختلف آن‌که تا سال 2020 به بازار عرضه خواهند شد، باعث نگرانی و اضطراب رقبا گردید. کادیلاک CT6 2016 به‌محض معرفی شدن به‌عنوان پیشرفته‌ترین خودروی لوکس ساخته‌شده تابه‌حال شناخته شد که با توجه به بدنه‌ی ساخته‌شده به کمک جوشکاری لیزری، موتور توانمند 400 اسب، جدیدترین فناوری 4WD و سیستم صوتی تصویری استریو مجهز به 34 بلندگو چندان تعجب‌برانگیز نیست.

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

 

 

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

 به نظر می‌رسد کادیلاک CT6 2016 در عرصه‌ای که همیشه محل تاخت‌وتاز مرسدس بنز، بی ام و آئودی بوده است، حرفی برای گفتن داشته باشد البته نه در آن حدی که GM توقع دارد. این شرکت نام‌آشنا که در سال 2002 با کادیلاک CTS موفقیت چندانی در بازار خودروهای چهاردر لوکس نداشت، باپشتکار و بدون هیاهو به ساخت خودروهای شاسی‌بلند اسپرت ادامه داد که البته این خودروها نیز چندان مورد استقبال قرار نگرفتند. GM تا پایان سال 2014، 6.5 درصد از بازار خود را در رقابت با خودروهای آلمانی که بسیار موردتوجه آمریکایی‌ها قرارگرفته بودند، از دست داد. مهم‌تر اینکه GM برای ارائه قیمت‌هایی نزدیک به خودروهای آلمانی مجبور به دادن تخفیف‌های کلان به فروشندگان عمده‌ی خودرو بود که این کار حاصلی به‌جز ضرر در پی نداشت.

کادیلاک CT6 2016 اولین محصول GM با مدیریت جدید یعنی جان دو نیسچن به شمار می‌آید که قصد دارد که شکست‌های گذشته را جبران نماید. شاسی کادیلاک CT6 2016 کاملاً طراحی مجدد شده و مکانیسم چرخ‌های آن مشخصاتی مثل خودروهای لوکس برتر مانند بی ام و 750i دارد ولی وزن آن بیشتر است و از این بابت هم‌رده‌ی مرسدس بنزهای کلاس E محسوب می‌شود. تمام بدنه‌ی کادیلاک CT6 2016 و قسمتی از شاسی آن از جنس آلومینیوم است و نزدیک 1700 کیلوگرم وزن دارد که این مسئله باعث سنگین‌تر بودن آن نسبت به سایر مدل‌های کادیلاک می‌شود.

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

برای به حرکت درآوردن این بدنه‌ی سنگین سه نوع موتور طراحی‌شده است که نیروی آن‌ها با یک جعبه‌دنده‌ی 8 سرعته، به چرخ‌های عقب و یا همه‌ی چرخ‌ها (بسته به تیپ خودرو) منقل می‌شود. انواع موتورهای کادیلاک CT6 2016 به شرح زیر هستند:

موتور 2 لیتری چهار سیلندر با توان 256 اسب بخار
موتور خورجینی 3 لیتری شش سیلندر با توان 335 اسب بخار
موتور خورجینی دوبل 3 لیتری شش سیلندر مجهز به سیستم توربو با توان 400 اسب بخار

با در نظر گرفتن تناسب بین توان و وزن خودرو، GM ادعا می‌کند که کادیلاک CT6 2016 از تمام خودروهای دیگر در این کلاس عملکرد بهتری دارد. مدل‌های شش سیلندر به سیستم 4WD مجهز هستند. البته مدل توربو از جدیدترین فناوری 4WD بهره می‌برد که می‌تواند زاویه‌ی چرخ‌های عقب را برای رسیدن به بیشترین سرعت در سر پیچ تنظیم کند.

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

معرفی و بررسی کادیلاک CT6 2016

در موفقیت خودروهای لوکس چهاردر، طراحی و امکانات ویژه‌ی داخلی مهم‌ترین عوامل هستند. در این زمینه، کادیلاک CT6 2016 باید با خودروهای لوکسی مانند آئودی و رقیب جدیدش لینکلن کانتیننتال 2015 رقابت کند درحالی‌که مدل‌های قبلی کادیلاک مثل CTS و ATS با مشکل کمبود فضا در صندلی‌های عقب مواجه بودند، کادیلاک CT6 2016 از صندلی‌های عقبی بسیار راحت و مجهز به ماساژور و صفحه‌نمایش اختصاصی بهره می‌برد و حدود یک متر فضای آزاد در جلوی صندلی وجود دارد. این امکانات فضای راحتی در عقب خودرو ایجاد می‌کنند و این ویژگی می‌تواند کادیلاک CT6 2016 را به‌عنوان یک خودروی رسمی مطرح کند.

کادیلاک CT6 2016 در اواخر سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید و GM برای موفقیت، نگاه خاصی به بازار چین دارد که خصوصیاتی مثل صندلی‌های عقب راحت و مجهز در آن کشور بسیار موردتوجه است. موفقیت این خودرو در چین شکست احتمالی برابر رقبای آلمانی در سایر نقاط دنیا را جبران خواهد کرد. البته این خودرو به‌تنهایی برای نجات GM کافی نیست و این شرکت باید تعدادی از خودروهای شاسی‌بلند جدید خود را نیز به امکانات مدرن تجهیز کند تا بتواند امیدی به بقاء در بازار خودرو داشته باشد.

مترجم: محسن یزدانی

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا