رازهای موفقیت

عوامل ثروتمند نشدن شما این هاست!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از رازهای موفقیت همراه باشید :

پنجره خلاقیت – ترجمه شادی حسن پور: تعطیلات آرامبخش، کمک های زیاد به خیریه ای مورد علاقه تان و بازنشستگی زودهنگام، وقتی مردم کلمه ثروتمند را می شنوند این چزها به ذهن شان می رسد.

احتمال این که شما این موارد را تجربه کرده باشید خیلی کم است. متاسفم. البته مگر آن که بتوانید از موانعی که شما را از ثروتمندشدن دور نگه داشته اند، عبور کنید. هر کدام از موانع زیر یک راهکار سریع هم ارائه می دهد تا به شما کمک کند، روی چیزی که شما را عقب نگه داشته غلبه کنید. بیایید شروع کنیم.

عوامل ثروتمند نشدن شما این هاست

1- شما نمی دانید عملکرد پول چگونه است

پول موضوع پیچیده ای نیست؛ اما با این حال به ظر می رسد افراد کمی متوجه چگونگی عملکرد آن باشند. شما چطور؟ مطمئنا می توانید سیستم مدرسه یا والدین تان را سرزنش کنید اما کماکان این وظیفه بر عهده شماست تا نحوه تولید، حفظ، سرمایه گذاری و نگهداری پول را دریابید.

افراد ثروتمند می دانند که پول چیزی نیست که به طور شانسی کشف کنند، برنده شوند یا ایجاد کنند.

همان طور که در یکی از مقاله هایم به نام «پنج کتاب قدرتمند که جهت زندگی ام را تغییر دادند» گفتم، ثروت اتفاقی به دست نمی آید؛ بلکه با عمل حاصل می شود. ثروت آفرینی، یکی از بزرگ ترین بای های دنیاست و اگر می خواهید برنده این بازی شوید، باید قوانینش را بیاموزید. بنابراین شروع به خواندن کنید.

راهکار سریع: با خواندن چند کتاب عالی در مورد پول شروع کنید. کتاب هایی مثل:

– پدر پولدار، پدر بی پول از رابرت کیوساکی

– تولید کلی پول از دیو رامسی

– ثروتمندترین فرد بابل از جرج کلیسون

اما فقط این کتاب ها را نخوانید، اطلاعات موجود در آن ها را درونی سازی کنید. در موردشان بحث کنید. با همسر، مادربزرگ و پستچی تان در مورد آن صحبت کنید. مسائل مالی شخصی را می تواند آموخت و با تسلط بر آن متوجه خواهید شد که ایجاد ثروت از چیزی که می پنداشتید آسان تر است.

2- شما ارزشی برای دانش تان قائل نیستید

متوجه شدم: سرتان شلوغ است.

شما باید هر روز 25 ساعت کار کنید و زمانی کافی برای انجام تمام آن کارها وجود ندارد. این زندگی یک کارآفرین است، پس چیزی باید فربانی شود. احتمالا دارید ادامه یادگیری تان را فدای این موضوع می کنید و این کار به شدت شانس شما برای ثروتمندشدن را کاهش می دهد. افراد ثروتمند با وجود کسب و کار و زندگی شان از یادگیری دست نمی کشند.

عوامل ثروتمند نشدن شما این هاست

نوآ کاگن (کارآفرین اینترنتی) در گفتگوی اخیرش گفت که هر روز صبح به خواندن می پردازد و علاوه بر این سه شنبه صبح را به یادگیری اختصاص داده است.

آخرین زمانی که شما برای «یادگیری» برنامه ریزی کرده اید، چه زمانی بوده است؟ آیا زمانی که همه چیز به هم ریخته است شما فقط تلاش کرده اید خودتان را با آن وفق دهید؟

توصیه کاگن و دیگر کارآفرینان فوق موفق را دنبال کنید: هرچقدر که سرتان شلوغ بود، از یادگیری دست نکشید.

راهکار سریع: گفته های آدم های موفق اطراف تان را بررسی کنید؛ این کار نسبت به گزارش هایی که باید امروز بنویسید شما را به ثروتمندشدن نزدیک تر می کند.

3- شما به اندازه ای که پول دارید خرج می کنید

شما با پول هایی که در هر ماه اضافه می آیند چه می کنید؟

می دانم که احتمالا هیچ پولی اضافه نمی آید. رییس تان به شما پول کافی نمی دهد. شرکت تان هنوز اوج نگرفته است، یا هر بهانه دیگری که دارید… اما اجازه دهید با این موضوع روبرو شویم: شما پول زیادی خرج می کنید.

برایم مهم نیست که چقدر درآمد دارید، اهمیتی ندارد. همه آن قدری خرج می کنند که درآمد دارند. شما می توانید هر درآمدی چه پایین و چه بالا داشته باشید و کماکان ورشکسته باشید.

ثروتمندهایی که می شناسم تصمیم خودآگاهی گرفته اند تا پول کمتری نسبت به درآمدشان خرج کنند. آنها به جای آن که با پول اضافه شان خانه و زندگی شان را تغییر دهند، آن پول را کنار می گذارند تا از طریق سرمایه گذاری های مختلفی نظیر کسب و کار، سهام، املاک و مستغلات و دیگر موارد با آن کار کنند.

راهکار سریع: پرینت حساب تان در سه ماه گذشته را از بانک دریافت کنید. بررسی کنید که پول تان را برای چه مواردی خرج کرده اید، لیست کلی تان را به گروه های مختلف تقسیم کنید. سپس بودجه سفت و محکمی برای آینده تان ایجاد کنید. همین یک مطلب ممکن است روزی شما را ثروتمند کند.

4- شما دارایی جمع نمی کنید

یک شغل هیچ وقت ثروتمندتان نمی کند. پس انداز پول در قلک هم همین طور. پس چطور می توانید ثروت ایجاد کنید؟

دارایی کسب کنید.

دایره المعارف سرمایه گذاری دارایی را چنین تعریف می کند: دارایی منبعی با ارزش اقتصادی ست که یک فرد، شرکت یا کشور مالک آن است و با انتظار ایجاد سود، آن را کنترل می کند.
ثروتمندها دارایی جمع می کنند. به همین آسانی. شما چطور؟

دارایی می تواند یک کسب و کار پرسود، یک سبد رو به رو رشد سهام یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مناسب باشد (تمامی املاک و مستغلات سرمایه گذاری های خوبی نیستند. کاری که با آن ها انجام می دهید اهمیت دارد).

عوامل ثروتمند نشدن شما این هاست

خودروی تان دارایی محسوب نمی شود. موبایل و تبلت پرزرق و برقی که در دست گرفته اید دارایی نیست. حتی خانه تان هم ممکن است دارایی محسوب نشود. تمام این ها موانعی هستند که ثروت آینده تان را از شما گرفته اند.
از جمع کردن این گونه موارد بپرهیزید و در عوض چیزهایی را به دست آورید که در درازمدت برای تان پولساز باشند.

راهکار سریع: یک لیست دقیق از دارایی های زندگی تان فراهم و ارزش آن ها را قید کنید. آیا از این لیست راضی هستید؟ سپس برنامه ای برای به دست آوردن دارایی های بیشتر بنویسید و به خودتان قول دهید که دیگر موانعی را برای خود خریداری نکنید.

ثروتمند شدن غیرممکن نیست. در حقیقت زمانی که وقت و دانش آن را داشته باشید نسبتا آسان هم هست.

با این حال این کار نیازمند غلبه بر موانعی ست که ممکن است دشوار باشند. اگر می خواهید ثروت خالصی برابر با یک میلیون دلار یا بیشتر داشته باشید، سعی کنید هرچه بیشتر بازی پول را بیاموزید، به تحصیلات تان اهمیت دهید، کمتر از چیزی که به دست می آورید خرج کنید و به جمع کردن دارایی بپردازید. به زودی به آن ثروت خواهید رسید!


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/247213/عوامل-ثروتمند-نشدن-شما-این-هاست

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا