زنان

بهترین روش خوابیدن در بارداری

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از زنان همراه باشید :

نحوه خوابیدن در باردرای ,طرز بهترین خوابیدن خوابیدن در باردرای

زنان باردار به پشت نخوابند؛ زیرا خون‌رسانی به جنین مختل می‌شود

 

زنان باردار به پشت نخوابند؛ زیرا خون‌رسانی به جنین مختل می‌شود و به شکم نیز نخوابند که دیوانگی، حماقت و خواب شیطانی است.

یک محقق طب اسلامی توصیه‌هایی برای زنان باردار از منظر طب اسلامی را تشریح کرد. آیت الله  ضیایی اظهار داشت: زنان باردار باید در دوران بارداری بسیار مراقب خود و جنینشان باشند. به گفته وی برای زنان باردار بعضی چیزها مانند کفش پاشنه بلند، پیاده‌روی طولانی مدت، کوهنوردی و ورزش سنگین مضر است چرا که باعث می‌شود که بچه به اصطلاح “جا کن” شود و همچنین به خاطر اضطراب شدید، فرد دچار لکه بینی شده و بچه سقط می‌شود.

ضیایی ادامه داد: زنان باردار به پشت نخوابند؛ زیرا خون‌رسانی به جنین مختل می‌شود و به شکم نیز نخوابند که دیوانگی، حماقت و خواب شیطانی است، بلکه زن باردار به پهلو بخوابند، چه پهلوی راست و چه پهلوی چپ؛ ولی اگر به پهلوی چپ بخوابند, خون‌رسانی به جُفت و جنین بسیار راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود. وی بیان کرد: اگر زنان باردار بخواهند در موقعی که به پهلو خوابیده به پهلوی دیگر بچرخد، در حال خوابیده این کار را انجام ندهند بلکه اول بنشیند و سپس به پهلوی دیگر دراز بکشد، به خصوص از ۴ ماهگی به بعد؛ به دلیل اینکه گاهی باعث پیچیده شدن بند ناف به دور گردن بچه می‌شود.

ایشان بیان داشت: زنان باردار در ۲۴ ساعت علاوه بر سه وعده غذایی (صبحانه، نهار و شام)، باید ۶ وعده ریز مغذی مصرف کنند؛ مانند مغز بادام درختی شیرین خام، بادام هندی خام، فندق خام، پسته درختی خام، گلابی، بِه، لیمو شیرین، آب انار شیرین و یا انار شیرین ضد ویار زنان و سبب رشد جنین می‌شود، همچنین آب سیب تازه و ۳ الی ۴ لیوان, شیر گاو تازۀ کم چرب مصرف شود و در نهایت خربزۀ رسیده شیرین بعد از غذا مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین زمان بارداری در زنان، از سن ۱۶ تا سن ۲۵ سالگی است (گرچه بعضی از سن ۱۸ سالگی گویند) و ماکزیمم باردار شدن تا پایان ۳۰ سالگی است و از آن به بعد، کم کم قدرت باروری، با شیب کم، ضعیف می‌شود ولی بعد از ۳۵ سالگی احتمال حامله شدن بسیار ضعیف می‌شود. 

منبع:tasnimnews.com

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زنان

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا