زنان

بهترین روش بیهوشی زایمان کدام است؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از زنان همراه باشید :

روش های بیهوشی زایمان

بهترین روش بیهوشی زایمان

 

یک فوق تخصص بیهوشی ضمن اشاره به روش‌های بی‌حسی موضعی اسپاینال و اپیدورال گفت: به‌طور کلی می‌توان از هر دو روش بیهوشی چه در سزارین و چه در زایمان طبیعی استفاده کرد.

دکتر دباغ گفت: به دلیل کاهش درد در حین و بعد از زایمان، بی‌حسی نخاعی (اسپاینال) و یا اپیدورال بین خانم‌های باردار بسیار شایع شده است.

وی عنوان کرد: در این روش‌ها با استفاده از یک سوزن استاندارد، داروی بیهوشی به فواصل مهره‌های سوم و چهارم ستون فقرات تزریق می‌شود. اگر سوزن به فضای نخاعی برسد و دارو در آن منطقه تزریق شود، این روش نخاعی یا اسپاینال نامیده می‌شود اما اگر سوزن به این فضا نرسد و داروی تزریق شده وارد مایع مغزی نخاعی نشود، از روش اپیدورال استفاده شده است.

دباغ گفت: تزریق داروی بیهوشی با تأثیر بر ریشه‌های عصبی باعث بی‌حسی اندام‌های تحتانی و لگن بیمار می‌شود.

این فوق تخصصی بیهوشی در ادامه به مزایا و معایب بی‌حسی موضعی اشاره کرد و گفت: به دلیل بیدار و هوشیار بودن مادر در حین زایمان، وی در جریان فرایند طبیعی به دنیا آمدن نوزاد قرار می‌گیرد.

وی به اهمیت بالای ارتباط مادر با نوزاد و خصوصا تماس پوستی آن دو در اولین دقایق تولد اشاره کرد و گفت: مادر فرآیند طبیعی زایمان را می‌بیند و ارتباط اولیه خوبی با نوزاد برقرار می‌کند، همچنین در این روش مادر بعد از زایمان دردی را تحمل نمی‌کند.

دباغ ضمن اشاره به این موضوع که هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد، گفت: بعد از زایمان با بی‌حسی اسپاینال مادر ممکن است درجاتی از سردرد را تجربه کند.

وی در پایان به خطرات بیهوشی عمومی برای مادر و جنین اشاره کرد و گفت: داروی بیهوشی که وارد خون مادر می‌شود از طریق جفت با خون جنین در تماس مستقیم قرار دارد و می‌تواند به بدن جنین راه پیدا کرده و به او آسیب برساند.

منبع: نی نی سایت

 


منبع:
http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/method4-anesthesia-delivery.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زنان

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا