سینما

متفاوت ترین گریم های ایرانی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از سینما همراه باشید :

مجله زندگی ایده آل: زیر بار گریم‌های سنگین رفتن و درخشیدن در قالب نقش‌های خاص، شاید آرزوی هر بازیگری باشد اما در عین حال شجاعتی می‌خواهد که شاید همه از آن بهره‌مند نباشند؛ بازیگرهایی که به لحاظ چهره قوی‌تر و خاص‌تر از بقیه هستند معمولا به همین راحتی‌ها تن به چنین گریم‌ها و به دنبال آن نقش‌هایی نمی‌دهند؛ چه اینکه تغییر صددرصدی چهره‌شان را در قالب گریم یک ریسک کاری می‌دانند اما در عین حال هستند عده‌ای که در قالب رفتاری کاملا حرفه‌ای، ابایی از این تغییر که در واقع سیر نزولی چهره آنهاست، ندارند. در همین زمینه، نمونه‌های ایرانی وجود دارند که به بررسی آنها می پردازیم.

رضا کیانیان

رضا کیانیان از جمله بازیگرانی است که عجیب ترین و چه بسا سنگین ترین گریم ها را روی صورتش تجربه کرده. ابایی هم از تغییر کلی چهره اش در قالب نقش های مختلف و البته افت قیافه حتی در شدیدترین حالت ممکن ندارد. در تصاویر می توانید انواع گریم ها را روی صورت او ببینید. از نقش های قدیمی گرفته تا کمی نزدیک تر.


رضا گلزار

او یک قیافه آشنا دارد. قیافه‌ای که در کمتر فیلمی دستخوش تغییرات اساسی می‌شود. شاید حتی مخاطب هم سال‌هاست که به این چهره عادت کرده و به این راحتی‌ها نمی‌تواند با تغییر اساسی این صورت کنار بیاید اما به هر حال در حرفه بازیگری، گاهی این تغییرات اجتناب ناپذیر است. در تصویر مربوط به فیلم سلام بمبئی رضا گلزار او را با چهره‌ای به مراتب متفاوت می‌بینید. ریش بلند و صورتی انگار آفتاب سوخته، قیافه گلزار را از آن چیزی که در ذهن همه هست حسابی متفاوت کرده است.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان


ویشکا آسایش

او به عنوان یکی از خوش‌تیپ‌ترین خانم‌های بازیگر شناخته  می‌شود. حسابی ورزشکار است و البته اهل کوهنوردی. خانم آسایش هم اما از آن دست بازیگرهایی است که بی‌دردسر تن به گریم‌های سنگین و متفاوت می‌دهد. هیچکس نقش آفرینی او در فیلم « ورود آقایان ممنوع » را فراموش نکرده است. گریم او چهره‌اش را کاملا متفاوت کرده بود؛ یک عینک زمخت، ابروهای پر و پیوسته که کمی هم سبیل روی صورتش چاشنی آن شده بود، استایل ویشکا آسایش را کاملا دگرگون نشان می‌داد.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان


کتایون ریاحی

روزهایی که نقش دوران جوانی زلیخا را در سریال یوسف پیامبر بازی می‌کرد، به نظر همه مخاطبان، بهترین گزینه برای نقشی بود که در آن قالب  حضور داشت. با این حال روزهای جوانی زلیخا گذشت و گریم کتایون ریاحی در روند رو به جلوی سریال سنگین‌تر شد. زلیخا پیر می‌شد و چهره زیبایش در حال متلاشی شدن بود.

 این از هم پاشیدگی باید به وسیله گریم درمی‌آمد. به این ترتیب بود که کتایون ریاحی یکی از سنگین‌ترین گریم‌هایش را در افت اساسی چهره تجربه کرد. او قطعا به اندازه کافی شجاع بود؛ چراکه یوسف پیامبر از سیما پخش می‌شد و طیف میلیونی از مخاطبان را به خود اختصاص داده بود.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان


محمدرضا فروتن

فیلم دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا مجموعه‌ای از بازیگرهای حرفه‌ای بود. یکی از همین نفرات محمدرضا فروتن بود که برای ایفای نقش در این فیلم سینمایی، یک گریم سنگین را پذیرفت که چهره‌اش را کاملا دگرگون می‌کرد. شاید پیش از این هیچکس فروتن را با چنین سبیل و استایلی تصور هم نکرده بود اما به هر حال او این ریسک را پذیرفت؛ در حالی‌که در همان مقطع زمانی شایعات بسیاری مبنی بر رد نقش آفرینی در این فیلم از طرف برخی بازیگران به خاطر نحوه گریم آنها شنیده می‌شد.


نیکی کریمی

وقتی یک خانم بازیگر خوش‌سیما قبول می‌کند که زیر بار چنین گریم سنگین و صد البته ترسناکی برود، هرگز به شجاعت او شک نکنید. این گریم عجیب که این‌چنین روی صورت خانم کریمی نشسته از کارهای عبدالله اسکندری در فیلم « پری » به کارگردانی داریوش مهرجویی است. آنچه که شما می‌بینید نیکی کریمی است با گریمی سنگین. به شجاعت او اصلا شک نکنید.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان


پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر هم از جمله کسانی است که به گریمی با روند افت قیافه تن داد. در فیلم ‌» مهمان مامان » باز هم به کارگردانی مهرجویی، نقش یک معتاد را بازی کرد. صورتش کاملا فرسوده شده بود و رنگ و رخ متفاوتی را به خود می‌دید. البته ناگفته نماند که پارسا پیروزفر در این نقش خوش درخشید و تبعات ناخوشایندی را بابت این گریم تجربه نکرد.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان

مهناز افشار

نقش‌های زیادی را تجربه کرده است. شاید حتی گریم‌های کم‌و‌بیش محسوس اما در یکی از آخرین کارهایش به نام « نهنگ عنبر » با گریمی کاملا متفاوت ظاهر شد. یک گریم دهه شصتی، با استایلی کاملا از مد افتاده. ابروهای پیوسته و نیمچه کاکلی که مد زمان خودش بود. اتفاقا نهنگ عنبر جزو کارهایی بود که توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و یکی از بارزترین ویژگی‌های این فیلم همین گریم دهه شصتی بود که حسابی به دل مخاطبان سینما نشست. ساده‌تر اینکه ریسک مهناز افشار جواب داد.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان

مهتاب کرامتی

در فیلم « بیست» این ریسک را به جان خرید و صورتش را به دست گریمی سنگین سپرد که هیچ نشانی از چهره اصلی او نداشت. چهره‌اش پیر، فرسوده و سیاه شده بود. دقیقا آنچه که برای نقش مناسب بود و خب، مهتاب کرامتی هم خیلی خوب از عهده‌اش برآمد. بدون ترس و واهمه.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان

شهاب حسینی

یکی از محبوب‌ترین بازیگران فعلی سینما،  بدون شک شهاب حسینی است. بازی‌های قابل ستایش او در نقش‌های مختلف، او را در جمع متبحران عرصه بازیگری قرار داده است. درخشش او در فیلم سینمایی « حوض نقاشی » مصداقی از همین ادعاست. شهاب حسینی اما همراه این درخشش یک گریم متفاوت را هم تجربه کرد. او در نقش یک عقب‌افتاده ذهنی ظاهر شد که به دنبال آن چهره متفاوتی هم داشت. در کنار این گریم متفاوت اما از اکت‌های مناسب شهاب حسینی هم نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان


امین حیایی

از ریسک کردن بابت گریم‌های نامتعارف هیچ ترسی ندارد. در همین روند حرفه‌ای، یکی ازمتفاوت‌ترین گریم‌هایش در فیلم عروس خوش‌قدم بود. یک عینک با فریم دور مشکی و تقریبا گرد همراه موهای مجعد و به هم ریخته اورا کاملا متفاوت کرده بود.

تبدیل شدگان
تبدیل شدگان


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/326257/متفاوت-ترین-گریم-های-ایرانی

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای سینما

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا