علمی و فناوری

مصرف آب برای شارژ شدن گجت ها

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای علمی و فناوری همراه باشید :

مصرف آب برای شارژ شدن گجت ها
خالی شدن گجتها از باطری برای افرادی که از آنها استفاده می کنند واقعا ناامید کننده است، اما یک فناوری جدید شرایطی را فراهم کرده که هرکجا اندکی آب وجود داشته باشد بتوانید با آن دستگاه خود را بی نیاز از برق شارژ کنید.
دستگاه سبک وزن و کوچک پاو ترک (PowerTrekk) می تواند دستگاه های مهم مورد استفاده سربازان، فعالان امداد رسانی و بسیاری دیگر را در مناطق دور افتاده دنیا شارژ کند.
این دستگاه توسط یک گروه از محققان موسسه فناوری رویال کی تی اچ سوئد ساخته شده و اولین دستگاه شارژ دنیا است که با آب فعال می شوند و براساس اظهارات سازندگان هم آب آشامیدنی و هم آب شور را می پذیرد و می تواند عمر باطری را تا 3 وات افزایش دهد.

پاور ترک,دستگاه PowerTrekk,شارژ تلفن همراه با آب

برای مثال اگر یک آی فن را درنظر بگیرید این شارژ برای ظرفیت 25 تا 100 درصد از باطری آن کافی است.
استفاده از هر آبی در این دستگاه می تواند به تولید انرژی الکتریسیته کمک کند، این آب می تواند از شیر آب آشپزخانه و یا یک گودال آب در جنگل تأمین شود.

شاید شارژ خورشیدی تحت تأثیر آب و هوا و قرار گیری محل خورشید باشد و اگر نیاز شدید به شارژ در شب هنگام داشته باشید، این گزینه کاملا موثر نباشد، اما شارژ آبی به واسطه عوامل خارجی مورد تهدید قرار نمی گیرد، حتی اگر در صحرا باشید یک قاشق آب از فلاسک می تواند این انرژی برق را تأمین کند.
ساخت این دستگاه پس از 15 سال تحقیقات روی فناوری میکروپیل سوختی و غشای تبادل پرتون پیلهای سوختی در دپارتمان الکتروشیمی کاربردی در موسسه رویال فناوری سوئد محقق شد.
برای استفاده از دستگاه پاورترک، باید محفظه آب را با یک قاشق غذاخوری آب پر کرد، در محفظه را بست و آن را به وسیله یک کابل یو اس بی به دستگاه متصل کرد.درحالی که آب داخل دستگاه با صفحه فلزی تماس پیدا کرده و موجب آزاد شدن گاز هیدروژن می شود، دستگاه به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد.
پیل سوختی یک مبدل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی است.

این تبدیل مستقیم بوده بنابراین از بازده بالایی برخوردار است. در واقع می ‌توان گفت که در این تبدیل از عمل عکس الکترولیز آب استفاده می شود، به عبارت دیگر از واکنش بین هیدروژن و اکسیژن، آب، حرارت و الکتریسیته تولید می شود.
درحال حاضر این دستگاه با تلفنهای همراه، تلفنهای هوشمند، دوربینهای دیجیتال، آی پاد و دستگاه های موقعیت یاب ماهواره ای (GPS) سازگار است. این شرکت درحال توسعه دستگاه به شکلی است که بتواند دستگاه های بزرگتری را چون لپ تاپها شارژ کند.

منبع:konjkav.com


منبع:
http://www.beytoote.com/computer/ekhtera/consumption2-charging-gadgets.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای علم و فناوری

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا