سینما

نقد و بررسی فیلم همسایه ها 2 : انجمن خواهری بر می خیزد ( Neighbors 2: Sorority Rising )

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از سینما همراه باشید :

Neighbors343433

« همسایه ها » کمدی سرگرم کننده ای بود که در سال 2014 با حضور ست روگن و زک افرون به روی پرده رفت و توانست به فروش خوبی دست پیدا کند و یکی از کمدی های محبوب سال لقب بگیرد. یکی از دلایلی که سبب محبوبیت این اثر شده بود سوژه بامزه و بکر ” انجمن برادری ” بود که توانست در جریان داستان به ثمر بنشیند و لحظات سرگرم کننده ای را برای تماشاگر به ارمغان بیاورد. حالا 2 سال پس از اکران قسمت نخست، دومین قسمت این فیلم با عنوان « انجمن خواهری بر می خیزد » اکران شده است. داستان قسمت دوم از این قرار است :

مک ( ست روگن ) و کلی ( رز بیرن ) زوجی هستند که پس از خلاص شدن از شر انجمن برادری ، حالا منتظر تولد دومین فرزندشان هستند تا بتوانند کانون گرمی برای خانواده شان مهیا نمایند. آنها قصد دارند تا منزلشان را به فروش برسانند اما ورود اعضای یک انجمن خواهری جدید به مجاورت منزلشان که مشخصا خانه را روی سرشان می گذارند باعث می شود تا آنها نتوانند شرایط را مطابق برنامه شان پیش ببرند. مک و کلی که در این وضعیت درمانده شده اند، سراغ تدی (زک افرون ) می روند و از او برای پایان دادن به این وضعیت درخواست کمک می نمایند. تدی هم که رهبر این انجمن خواهری به نام شلبی ( کلوئه گریس مورتز ) را می شناسد و دل خوشی از او ندارد، به کمک این زوج می آید و…

Brody Neigh545

یکی از نقاط مثبت قسمت اول را می توان شخصیت های بامزه داستان و خصوصا افراد انجمن برادری عنوان کرد که در رآَس آنها زک افرون قرار داشت. اعمال دیوانه وار این افراد در انجمن برادری می توانست لبخند را به هر مخاطبی هدیه نماید اما در قسمت دوم این مجموعه سازندگان هیچ ایده جدیدی که بتواند منجر به ادامه راه انجمن های برادری و داستان های عجیب و غریبشان شود به نمایش نگذاشته اند. متاسفانه سازندگان در بخش های زیادی از فیلم دچار ضعف های ریز و درشتی نیز می گردند که اثر را در مقایسه با قسمت اول در رتبه پائین تری قرار می دهد.

تغییر جنسیت اعضای انجمن از برادری به خواهری، سبب ایجاد لحظاتی در فیلم شده که عمده آن به شوخی های مستقیم جنسی به دختران نوجوان اشاره دارد. البته این شوخی ها با توجه به روند دیوانه وار انجمن های برادری / خواهری ، یک امر متداول تلقی می شود و ما به ازای بیرونی آن را هم می توان به راحتی در این انجمن ها یافت. اما دیدگاهی که سازندگان به این مقوله داشته اند بیشتر نگاه جنسیتی بوده تا نگاهی طنز به چنین موقعیتی. « انجمن خواهری بر می خیز » بجای اغراق در به تصویر کشیدن دیوانگی های دختران نوجوان در این محفل، تنها به محدود کردن پارچه های لباس آنان اقدام کرده و البته میزان عقل و درک آنها را نیز به مراتب پائین تر از یک فرد عادی به نمایش می گذارد تا از این طریق مخاطب با یک کاریکاتور از دختران نوجوان مواجه باشد.

https://golsamin.ir/wp-content/uploads/2016/05/yM1463961247.jpg

متاسفانه این دختران و رهبر آنان با بازی گریس مورتز ، پرداخت مشخصی ندارند و مخاطب نمی تواند به ذهن و زندگی هیچکدام از آنان وارد شود. اگر در قسمت اول خرده داستان های نصفه و نیمه همانند پسرک گوشه گیر که نیازمند توجه بود وجود داشت، در قسمت دوم همین اندک خرده داستانها هم از دست رفته و ما تنها دخترانی را می بینیم که مواد مخدر مصرف می کنند و اعمال بزهکارانه ای انجام دهند؛ بی آنکه هرگز دلایلی برای این حجم از دیوانگی عیان آنان در اختیار داشته باشیم.

اما در این سو، ترکیب مک و تدی که در قسمت اول دشمن یکدیگر بوده اند تا حدود زیادی جواب داده و شیمی جذاب و بامزه ای میان آنان برقرار شده است. با توجه به باردار بودن کلی در قسمت دوم و به حاشیه رفتن او در جریان داستان، اینبار تمرکز شوخی های فیلم بر دوش ست روگن و زک افرون بوده که آنها نیز تا حدود زیادی توانسته از پس آن برآیند. در مجموع در « انجمن خواهری بر می خیزد » کماکان این روگن و افرون هستند که توانسته اند شوخی های فیلم را زنده نگه دارند و دختران تازه وارد داستان ابدا نمی توانند لحظات کمیک فیلم را به جلو هدایت نمایند.

ست روگن که در قسمت اول به خوبی تواسنته بود تصویر یک پدر کم عرضه را به تصویر بکشد، در « انجمن خواهری بر می خیزد » نیز چند شوخی بامزه از خود به نمایش گذاشته که البته ابدا مناسب افراد کم سن و سال نیست. روگن موقعیت کمیک را می شناسد و به بهترین شکل ممکن آن را به لحظات مفرحی مبدل می نماید. زک افرون نیز که در قسمت اول تبدیل به محبوب ترین شخصیت فیلم در نزد تماشاگران شد، در قسمت دوم نزدیکی بیشتری با مک پیدا کرده و متعاقبا مخاطب نیز می تواند ارتباط نزدیک تری با او داشته باشد. کلوئه گریس مورتز تازه وارد هم که جریان انجمن خواهری را هدایت می کند، توفیق چندانی در مقایسه با افرون در قسمت نخست پیدا نمی کند.

https://golsamin.ir/wp-content/uploads/2016/05/iO1463961248.jpg

« همسایه ها 2 : انجمن خواهری بر می خیزد » یک دنباله غیرلازم برای « همسایه ها » می باشد. اثری که همان شوخی های نسبتا بامزه قسمت نخست را اینبار با جنسیتی متفاوت به مخاطب عرضه کرده و کمترین میزان خلاقیت را هم در پروش آن بکار گرفته است. « انجمن خواهری بر می خیزد » در مقایسه با قسمت اول کمتر قادر به خنداندن مخاطبش است اما حضور روگن و افرون کماکان می تواند حداقل در بخش هایی از فیلم یخ تماشاگر را آب کند. شاید به لطف حضور این دو بتوان حداقل یکباری با احتیاط به تماشای « همسایه ها : انجمن خواهری بر می خیزد » نشست.

                                                                    

منتقد : میثم کریمی

سایت ” مووی مگ “         

neighihgbb4444

همسایه ها 2 : انجمن خواهری بر می خیزد ( Neighbors 2: Sorority Rising

کارگردان : Nicholas Stoller

نویسنده : Andrew Jay Cohen ، Brendan O’Brien

بازیگران :                     

Seth Rogen…Mac Radner

Zac Efron …Teddy Sanders

Rose Byrne … Kelly Radner

Chloë Grace Moretz …Shelby

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 98 سال)

ژانر : کمدی       

زمان : 92 دقیقه  

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای سینما

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا