کامپیوتر ، موبایل ، اینترنت

با این روش از فیسبوک رها شوید!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش کامپیوتر،موبایل،اینترنت همراه باشید :

وب سایت برسام: حذف فیسبوک ؟! دنیای مجازی، زندگی حقیقی ما را ربوده است، آن دور همی ها، زمان هایی که در مترو و اتوبوس با هم صحبت می کردیم، زمانی که همه با هم صحبت می کردند، آن خاطرات گرم، کتاب خواندن ها… همه و همه را داده ایم و این تکه آهن های به درد نخور را گرفته ایم!

وایبر، واتساپ، تلگرام، لاین، فیسبوک ، اینستاگرام، فلیکر، توییتر، یوتیوب، تلویزیون، ماهواره و … باز هم بگم؟!

آنقدر دورمان شلوغ شده که حتی زمان فکر کردن را هم نداریم. آیا به نظرتان، بهتر نیست تا نحوه نگرش مان را تغییر داده و زندگی را آنطور که دوست داریم بسازیم؟

 پیشرفت، افزایش علم (-> افزایش سرمایه) و … چیز های کم ارزشی نیستند. من تا دلتان بخواهد در این پست به آموزش این که چه کنیم تا به دنیای تکنولوژی معتاد نشویم نوشتیم که در آن به آموزش خداحافظی با تکنولوژی نیز پرداختیم.

آموزش رهایی از FaceBook و سلامی گرم به زندگی!

خلاصه، دنیای تکنولوژی نظم زندگی همه ما را به هم ریخته است، قبلا ها حتی افراد بزرگسال هم ساعت ۲۱ به خواب می رفتند و ۴-۵ صبح بیدار می شدند و به تمامی کار های خود نیز می رسیدند.

 اما اکنون زمان آن رسیده تا آنجایی که امکان پذیر است خود را از دنیای تکنولوژی دور کنیم و به برنامه های مفید دیگر بپردازیم. حداکثر یک یا دو سرویس تکنولوژی را برای خودتان نگه دارید و سعی کنید این سرویس ها مبتنی بر رایانه (کامپیوتر) باشند که تنها در یک زمان مشخص و در یک روز خاص بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

تلفن تان را قدیمی که تنها زنگ بخورد انتخاب کنید و البته سعی کنید که نیاز های کار خود را نیز مرتفع کنند. مثلا یک گوشی ۲۰۰ هزار تومانی سیمبیان/جاوا هم از اینترنت بانک و هم ۳G پشتیبانی می کند اما نمی تواند خیلی دقیق به جستجو بپردازد و سرعت تعامل خوبی هم ندارد اما کار را راه می اندازد.

 در عوض به بیرون و گردش بروید، یک ورزش را امتحان کنید (به شخصه ماهانه ۲۰۰ هزار تومان هزینه اینترنت می دهم!) که اگر فکر کنید، هم سالم تر خواهید بود و هم پس انداز خواهید کرد!

خب بگذریم، در این پست می خواهیم به مطلبی تقریبا قدیمی بپردازیم که قبلا هم در سایت به آن پرداخته شده است، اما با برخی تغییرات که فیسبوک انجام داده است، تصمیم گرفتیم تا یک پست جدید تر با یک سری اطلاعات بیشتر برای شما بنویسیم.

آموزش حذف کامل فیسبوک

۱) ابتدا به حساب خود وارد شوید

آموزش رهایی از FaceBook و سلامی گرم به زندگی!

با استفاده از یوزر نیم و پسورد خود می توانید به حساب کاربری تان وارد شوید، اگر هم نتوانستید، می توانید از ایمیل بازیابی استفاده نمایید.

۲) اطلاعات مهم را ذخیره کنید

پیش از این که حساب کاربری خود را حذف کنید، پیشنهاد می کنم اصلی ترین چیز هایی که از روز اول ثبت نام در فیسبوک داشته اید را ذخیره کنید. برای این کار، به صفحه تنظیمات رفته در قسمت پایین Download a Copy را کلیک نمایید.

آموزش رهایی از FaceBook و سلامی گرم به زندگی!

البته اگر تعداد تصاویر و متن های تان خیلی کم تر از آن چیزی است که منتظر شوید، فیسبوک پس از آنالیز، آن ها را برایتان ایمیل کند، می توانید تصاویر را ذخیره و متون را نیز در فایل های وردپد ذخیره کنید.

۳) تاریخچه فیسبوک را کاملا تخلیه کنید

شاید اگر از این تصمیم صرفنظر کنید، بهتر باشد تا برخی یا تمامی عمل های قبلی تان در فیسبوک را بازگردانید، مثلا کامنت های قبلی تان که شاید اطلاعات شخصی را نیز در بر داشته باشد، حذف نمایید. حذف اکانت یکدفعه اتفاق نمی افتد و ۱۴ روز به طول می انجامد.

حالا کاری به پروسه ای که (به نظر من یک دقیقه) طول می کشد ندارم، اما این شاید موجب قلقلک شما برای بازگشت به فیسبوک باشد اما من که پیروز شدم! اما یک چیز را مدنظر داشته باشید که برخی فعالیت ها نظیر پیام های خصوصی حذف نخواهند شد.

آموزش رهایی از FaceBook و سلامی گرم به زندگی!

حذف بسیاری از تاریخچه با پاک کردن Activity Log واقع در بخش Privacy موجود می باشد. برای انجام پس از See More Settings بر روی Use Activity Log، کلیک کنید. در اینجا، می توانید بخش هایی از فعالیت تان را حذف نمایید، کافی است در کنار آیکن مداد کوچک بر روی Delete کلیک نمایید.

۴) اکانت را حذف نمایید

در این بخش که به شما امکان حذف یکباره حساب کاربری را می دهد، خیلی آسان قابل پیدا کردن نیست. یا باید از طریق موتور های جستجو و یا بخش راهنمای فیسبوک آن را پیدا کنید.

https://www.facebook.com/help/delete_account

اکنون پس از یافتن و وارد شدن به صفحه، کد کپچا را وارد نموده و سپس رمز خود را وارد نمایید. اکنون ۱۴ روز طول می کشد تا حساب کاربری شما حذف شود.

 اما بلافاصله، حساب شما غیر فعال شده و از جستجو در میان موتور های جستجو یا دیده شدن در فیسبوک، پنهان خواهد شد. اما هر گاه که خواستید طی این ۱۴ روز می توانید با لاگین کردن کل این پروسه را باز گردانید.

مزایا و معایب

بگذارید رو راست باشیم، وقتی شما فیسبوک را حذف می کنید، انگار یک حلقه گم شده در زندگی تان پیدا می شود، دوستان مجازی تان از بین می روند، دیگر زمانی برای گشت و گذار و دیدن و خواندن در آن نیست و این ممکن است تا یک ماه شما را اذیت کند. اما بعد از این مدت اصلا اهمیتی به آن نخواهید داد. دیگر شبکه های اجتماعی نیز همینطور هستند.

بهتر است به جای صرف وقت بیهوده در شبکه های اجتماعی، هفته ای یا دو هفته ای یکبار با دوستان واقعی تان قرار بگذارید، به گردش بروید و خیلی کار های دیگر… یا حداقل بخوابید!

بهتر از اینست که وقت تان را در شبکه های اجتماعی هدر دهید. همچنین می توانید استفاده از تلویزیون را نیز به حداقل برسانید و یک برنامه خنده دار مانند خندوانه تماشا کنید.

این کار از کلی از استرس های کاذب و غیر واقعی شما که می توانند شما را با کلی دووشواری مواجه کنند، جلوگیری می کنند. و باز هم می گویم خواندن کتاب بهترین چیز دنیاست!

 جایگزین دنیای مجازی و حتی سرچ های بیهوده اینترنتی، یک کتاب رمان را شروع کنید. بعد از این مدت هم خواهید دید که چقدر معلومات تان بالاتر رفته و هم این که دیگر از اتلاف وقت در این شبکه ها لذتی نخواهید برد بلکه یک نفس راحت هم خواهید کشید!

یک چیز را هم می گویم و به پایان می رسانم این مبحث شیرین و تلخ را؛ آخرین تحقیقات بر روی کاربرانی که آیفون دارند، نشان می دهد هنگامی که تلفن iOS همراه شان نیست، آن ها با یک استرس نهان و البته واقعی مواجه می شوند که هنگامی که آیفون حتی در کنار آن هاست آرامش بسیار بیشتری پیدا خواهند کرد!

 پس محققان (به جای حذف صورت مسئله!) به کاربران توصیه کردند حتی در هنگام امتحان نیز آیفون در کنارشان باشد!


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/264511/با-این-روش-از-فیسبوک-رها-شوید

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای کامپیوتر،موبایل،اینترنت

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا