سینما

دیدن این فیلم ها با خانواده میچسبه! (1)

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از سینما همراه باشید :

وب‌سایت زومجی: «ده برتر» یا در اصطلاح انگلیسی زبانان «تاپ تن»ها در هر زمینه‌ای که باشند، از فناوری و اختراعات گرفته تا فیلم‌ها و آلبوم‌های موسیقی، همیشه راهنمای خوبی برای بررسی آثار قدیمی و کشف محصولات جدید هستند. این‌بار ما در اینجا، ده فیلم برتر در ژانر خانوادگی را که تابستان امسال می‌توانید تماشا کنید، معرفی می‌کنیم.

فصل تابستان، فصلی مهم برای اکران و تماشای فیلم‌های سینمایی در آمریکاست. هر چقدر که فصل پاییز بیشتر با فیلم‌های جشنواره‌ای و منتقدپسند گره خورده است، تابستان، فصل فیلم‌های اکشن، فانتزی، ماجرایی، علمی-تخیلی و عامه‌پسندی است که به نحو احسن اوقات فراغت مردم را پر می‌کنند. در این فصل، زمانی که اکثر مردم برای فرار از گرمای سوزان خورشید به استخرها و سواحل دریاها پناه می‌برند، دوست‌داران سینما اما به رقابت هفتگی فیلم‌های پرخرج و بلاک‌باستر هالیوود در جدول باکس‌آفیس چشم دوخته‌اند.

بهترین فیلم های خانوادگی که می توانید در تابستان تماشا کنید (قسمت اول)

در حالی که تعداد فیلم‌های دارای مضامین ابرقهرمانی، فانتزی و نبردهای کهکشانی که پر از صحنه‌های اکشن و تقابل نیروهای خیر و شر است، قابل شمارش نیست، هستند فیلم‌های سرگرم‌کننده و خانوادگی که بدون انفجارهای عظیم و مبارزات آخرالزمانی، لحظات شاد و مفرحی را برای تماشاگران ایجاد می‌کنند. ما برای شما که سلیقه متفاوتی دارید و از این دست فیلم‌ها خوشتان می‌آید، پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

پیشنهاد ما لیست زیر است که شامل چند انیمیشن، یکی دو فیلم سینمایی به همراه یک مستند زیباست و طیف وسیعی از موضوعات، از اقتباس‌های گوناگون از رمان‌های قدیمی و بازی‌های ویدیویی محبوب گرفته تا دنباله ماجراجویی‌های کاراکتر محبوب‌تان و همچنین تجربه داستان‌های جدید و اورجینال را دربر می‌گیرد.

در این مقاله با ۱۰ فیلم خانوادگی که برای تماشا در تابستان امسال پیشنهاد می‌شوند آشنا خواهید شد. البته نگران نباشید، ژانر خانوادگی به این معنی نیست که با فیلم‌های ضعیف، سبک و سردستی روبرو هستیم. لازم به ذکر است که ترتیب فیلم‌ها در فهرست زیر بر اساس تاریخ رسمی اکران آن‌ها در سینماها است.

۱- سیاره‌ای زیبا (A Beautiful Planet)

    تاریخ اکران: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کارگردان: تونی مایرز

    ناشر: والت دیزنی

    زمان:
۴۵ دقیقه

بهترین فیلم های خانوادگی که می توانید در تابستان تماشا کنید (قسمت اول)

نخستین فیلم از این لیست یک مستند جذاب و تماشایی است که به بررسی تاثیرات بد انسان بر روی کره زمین می‌پردازد و از زاویه دیگری آن‌ها را بررسی می‌کند. گاهی اوقات برای بررسی یک پدیده، جای اینکه ذره‌بین به دست بگیریم و در آن دقیق شویم، بهتر است که از آن دور شده و از زاویه‌ای دیگر، زاویه‌ای بسیار دورتر، به آن بنگریم. تنها در این صورت است که می‌توانیم به تمام جوانب آن مسلط شویم. این همان هدفی است که مستند «یک سیاره زیبا» دنبال می‌کند.

تماشای چشم‌انداز فوق‌العاده زمین از فضا، گشت و گذار در ایستگاه فضایی بین‌المللی، همراه شدن با فضانوردان در ماموریت‌هایشان و انجام آزمایشات متفاوت فضایی تنها بخشی از اتفاقاتی است که در این مستند ۴۵ دقیقه‌ای روی می‌دهند.

جنیفر لارنس بازیگر برنده اسکار که امسال علاوه بر این مستند، فیلم‌های مردان ایکس: آپوکالیپس (X-men Apocalypse) و مسافران (Passengers) نیز از وی اکران خواهند شد، بر روی این تصاویر فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیز که با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری شده است، مطالبی را شرح می‌دهد. کارگردانی این مستند نیز برعهده تونی مایرز است که در ساخت اینگونه مستندها ید طولایی دارد. از مستندهای قبلی او می‌توان به زیر دریا (Under The Sea 3D)، ایستگاه فضایی (Space Station 3D) و هابل (Hubble 3D) اشاره کرد.

افتتاحیه فیلم در روز ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۵ در نیویورک برگزار شد و خیلی زود در ۱۰ اردیبهشت در سینماها به اکران درآمد و هم‌اکنون نیز بر روی پرده نمایش داده می‌شود. دو کمپانی والت دیزنی و آیمکس به کمک سازمان فضایی ناسا در ساخت این مستند علمی جذاب و تماشایی شریک هستند. در ادامه می‌توانید تریلر این مستند زیبا را تماشا کنید:

۲- رچت و کلنک (Ratchet & Clank)

    تاریخ اکران: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کارگردان: کوین مونرو و جریکا کلی‌لند

    ناشر: بخش سرگرمی‌های سونی

    زمان: ۹۴ دقیقه

بهترین فیلم های خانوادگی که می توانید در تابستان تماشا کنید (قسمت اول)

انیمیشن ماجراجویی Ratchet And Clank که از روی مجموعه بازی‌هایی ویدیویی به همین نام اقتباس شده است، داستان رچت، لومباکسی تنها و تیمی از روبات‌های کوچک به همراه رنجرهای Galactic را روایت می‌کند که قصد دارند دنیا را نجات دهند. بازیگران برجسته و صاحب‌نامی همچون پاول جیاماتی، جان گودمن، بلا ثورن و سیلوستر استالون، وظیفه صداپیشگی شخصیت‌های چرمن درک، گریم روث، کورا و ویکتورون آین را بر عهده دارند. همچنین جیمز آرنولد تیلور و دیوید کای نیز که صداپیشگان اصلی رچت و کلنک در نسخه کنسولی هستند، در نسخه سینمایی هم جای این شخصیت‌ها صحبت می‌کنند.

وقتی که کهکشان از جانب کاپیتان نفاریوس فضایی تهدید می‌شود، گربه‌ای مکانیک و متحد روباتی تازه ساختش به جوخه تکاوران ملحق می‌شوند تا جهان را نجات دهند. رچت و کلنک داستان دو قهرمان متفاوت از هم است که علیه بیگانه‌ای فضایی و خبیث به نام چرمن درک می‌جنگند. چرمن درک می‌خواهد هر ستاره‌ای را که در کهکشان سولانا وجود دارد، نابود کند و قهرمانان ما با هم متحد می‌شوند تا جلوی او را بگیرند. زمانی که آن دو با سلاح خطرناکی روبرو می‌شوند که می‌تواند تمام ستاره را نابود کند، تصمیم می‌گیرند که به تیمی از قهرمانان کارکشته به نام Galactic Rangers ملحق شوند تا بتوانند کهکشان را نجات دهند. و در این مسیر، آن‌ها درباره شجاعت، دوستی و اهمیت خودشناسی می‌آموزند.

بد نیست بدانید که نسخه جدید بازی رچت و کلنک که همین چند وقت پیش منتشر شده، داستان خود را از این فیلم اقتباس کرده است، این در حالی است که داستان خود فیلم نیز از اولین نسخه بازی رچت و کلنک اقتباس شده است. در ادامه می‌توانید تریلر این انیمیشن زیبا را تماشا کنید:

۳- پرندگان خشمگین (The Angry Birds Movie)

    تاریخ اکران:
  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کارگردان: کلی کیتیس و فرگال ریلی

    ناشر: کلمبیا پیکچرز

    زمان: ۹۷دقیقه

بهترین فیلم های خانوادگی که می توانید در تابستان تماشا کنید (قسمت اول)

انیمیشن کمدی خانوادگی پرندگان خشمگین که همانند انیمیشن رچت و کلنک (Ratchet and Clanck) از بازی‌هایی ویدیویی اقتباس شده است، سومین فیلم پیشنهادی ماست. برخلاف رچت و کلنک که بازی انحصاری پلی‌استیشن است، بازی پرندگان خشمگین بر روی اکثر پلتفرم‌هایی که می‌شناسید، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی، نماینده دارد، به طوری که برآورد می‌شود از زمان انتشار اولین نسخه بازی در سال ۲۰۰۹، این مجموعه بیشتر از یک میلیارد بار (مجموعا در تمام ورژن‌ها و پلتفرم‌ها) دانلود شده است و مسلما بسیار محبوب‌تر از رچت و کلنک است.

این انیمیشن، داستان Red و Chuck و Bomb، شخصیت‌های دنیای پرندگان خشمگین را روایت می‌کند که پس از ورود خوک‌های سبز به جایزه آرام‌شان، به آن‌ها مشکوک می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که سر از کارشان درآورند. از هنرپیشگان معروف این فیلم می‌توان به پیتر دینکلیج، جیسون سودیکیس، شان پن، دنی مک‌براید و جاش گاد اشاره کرد که به ترتیب جای شخصیت‌های Mighty Eagle و Red و Terrence و Bomb و Chuck صحبت می‌کنند. این سومین همکاری جاش گاد و پیتر دینکلیج با هم است. آن‌ها در فیلم‌های عصر یخبندان (Ice Age: Continental Drift) در سال ۲۰۱۲ و پیکسل‌ها (Pixels) در سال ۲۰۱۵ نیز همکاری داشتند.

فیلم برای اکران در جولای ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده بود، اما در دسامبر ۲۰۱۴، تاریخ انتشار به می ۲۰۱۶ تغییر کرد. در این انیمیشن ما بالاخره متوجه می‌شویم که چرا این پرندگان اینقدر عصبانی هستند. در ادامه می‌توانید تریلر این انیمیشن زیبا را تماشا کنید:

۴- آلیس: آن سوی آینه (Alice: Through the Looking Glass)

    تاریخ اکران: ۷ خرداد ۱۳۹۵

    کارگردان: جیمز بوبین

    ناشر: والت دیزنی

    زمان: ۱۰۸ دقیقه

بهترین فیلم های خانوادگی که می توانید در تابستان تماشا کنید (قسمت اول)

این فیلم که دنباله‌ای بر فیلم آلیس در سرزمین عجایب (Alice In Wonderland) محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی تیم برتون است، در ادامه ماجراهای آلیس، داستان سفر او در زمان را برای نجات دوست قدیمی‌اش مد هتر روایت می‌کند.

بازیگران فیلم قبلی همچون جانی دپ، آن هاتاوی و میا وازیکوسکا دوباره به نقش‌های خودشان در فیلم بازگشته‌اند. نگارش فیلمنامه بر عهده لیندا ولورتون است که نگارش فیلمنامه‌های پلید (Maleficent) و آلیس در سرزمین عجایب را د‌ر کارنامه دارد. او این فیلمنامه را بر اساس شخصیت‌های رمان‌نویس محبوب و معروف لویس کارول نوشته است. البته کارگردان فیلم نسبت به نسخه قبلی عوض شده است و این بار جیمز بوبین، کارگردان قبلی فیلم ماپت‌ها (The Muppets)، بر صندلی کارگردانی این فیلم نشسته است. این فیلم در ۷ خرداد ۱۳۹۵ توسط والت دیزنی به صورت سه‌بعدی در سینماهای آی‌مکس اکران می‌شود.

این فیلم همچنین آخرین فیلم آلن ریکمن فقید است که ۴ ماه قبل از اکران فیلم از دنیا رفت. او نقش Caterpillar را در فیلم آلیس در سال ۲۰۱۰ بر عهده داشت که اکنون و در فیلم جدید، به پروانه تبدیل شده است.

با توجه به تهیه‌کنندگی تیم برتون در این فیلم، این نهمین همکاری او با جانی دپ است که بار اول ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands) در سال ۱۹۹۰ و آخرین بار سایه‌های سیاه (Dark Shadows) در سال ۲۰۱۱ بود. این فیلم همچنین، هفتمین فیلم مشترک آلن ریکمن و هلنا بونهام کارتر دو بازیگر محبوب مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) محسوب می‌شود.

زمانی که آلیس دوباره در سرزمین عجایب بیدار می‌شود، باید از میان جهان شگفت‌انگیز زیبایی سفر کند تا عصای جادویی را که می‌تواند ارباب خبیث زمان را متوقف کند، بیابد. قبل از اینکه او (ارباب زمان) ساعت جادویی‌اش را به جلو براند و سرزمین جادویی زیبا را به برهوتی بی‌آب و علف و مرده تبدیل کند. همچنین آلیس باید با کمک تعدادی از دوستان جدید خود، نقشه‌ای شیطانی را که  دشمنان ملکه قلب‌ها، برای سرنگونی وی از تخت پادشاهی چیده‌اند، برملا کند. در ادامه می‌توانید تریلر این انیمیشن زیبا را تماشا کنید:

۵- در جستجوی دوری (Finding Dory)

    تاریخ اکران: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    کارگردان: اندرو استنتن و انگوس مک‌لین

    ناشر: والت دیزنی

    ژانر : انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

بهترین فیلم های خانوادگی که می توانید در تابستان تماشا کنید (قسمت اول)

در سلسله دنباله‌سازی‌های پیکسار بر فیلم‌های قدیمی‌اش، اکنون نوبت به فیلم در جستجوی نمو (Finding Nemo)، انیمیشن بسیار محبوب کمپانی پیکسار که سیزده سال پیش اکران شد، رسیده است. در فیلم جدید که در جستجوی دوری نام دارد، به نظر می‌رسد  که شخصیت محوری داستان تغییر یافته است.

داستان این فیلم پیرامون نمو، مارلین و جراح‌ماهیِ آبیِ فراموشکاری به نام دوری است که برای یافتن خانواده‌اش باید از اقیانوس آرام عبور کند. این ماهیِ آبی و دوست‌داشتنی اما فراموشکار، دوباره به آن‌هایی که دوست‌شان دارد پیوسته است تا ماجراجویی جدیدی را در پهنه آبی اقیانوس داشته باشد و در این بین به همه معنای واقعی در کنار خانواده بودن را بیاموزد.

الن دی‌جنرس، مجری دوست‌داشتنی برنامه الن شو، آلبرت بروکس و اد اونیل از جمله صداپیشگان این فیلم هستند. اندرو استنتن، کارگردان نسخه قبلی با همراهی انگوس مک‌لین، کارگردانی این انیمیشن را بر عهده دارند. نخستین تریلر فیلم نه در سینما و در بین اکران فیلم‌ها و نه در کانال رسمی پیکسار در یوتیوب، بلکه ابتدا در برنامه الن شو (Ellen Show) پخش شد. این سومین فیلم پیکسار بعد از شجاع (Brave) و درون و بیرون (Inside Out) است که شخصیت اصلی آن مونث خواهد بود.

اد اونیل و تای بورل که در این انیمیشن با هم همکاری دارند، از ستارگان سریال تلویزیونی خانواده مدرن (Modern Family)‌ نیز هستند. شخصیت دوری (Dory) با داشتن بیشتر از ۲۵ میلیون لایک در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، محبوب‌ترین شخصیت کارتونی پیکسار و دیزنی به حساب می‌آید. در ادامه می‌توانید تریلر این انیمیشن زیبا را تماشا کنید:

اولین قسمت این مقاله، با معرفی پنج فیلم برتر در ژانر خانوادگی که برای تماشا در تابستان امسال پیشنهاد می‌شوند، به پایان رسید.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/335154/دیدن-این-فیلم-ها-با-خانواده-میچسبه-1

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای سینما

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا