کامپیوتر ، موبایل ، اینترنت

حذف مطالب دلخواه از شبکه‌های اجتماعی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش کامپیوتر،موبایل،اینترنت همراه باشید :

حذف مطالب دلخواه از شبکه‌های اجتماعی, ترفندهای اینترنتی

فیلتر کردن دوستان در شبکه های اجتماعی

 

این روزها بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و در این شبکه‌ها دوستان مجازی و واقعی بسیاری را نیز دنبال می‌کنند.
همان‌طور که می‌دانید دوستان مجازی به افرادی اطلاق می‌شود که ممکن است کاربر یک بار هم آنها را ندیده باشد، ولی اولین روش ارتباطی آنها با یکدیگر به‌صورت مجازی و توسط یکی از شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده باشد. دوستان دنیای واقعی نیز به تعریف نیاز ندارند؛ دوستانی که علاوه بر دنیای واقعی در فضای مجازی نیز با آنان در ارتباط هستید.

 

شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس از جمله شبکه‌هایی به‌شمار می‌روند که ارتباطات دوستانه میان مجازی‌ها و واقعی‌ها را مستحکم‌تر کرده و آنها را از حال و احوال یکدیگر باخبر می‌کنند، اما یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران با حضور در شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه می‌شوند، مطالبی است که توسط دوستانشان منتشر شده و در پروفایل شخصی آنها نمایش داده می‌شود.

 

یکی از روش‌ها مشاهده نشدن این مطالب قطع ارتباط دوستی با فرد موردنظر است، اما این قطع ارتباط ممکن است رابطه دوستی چند ساله را خراب کند پس باید راه‌حل بهتری به این منظور انتخاب شود که در این مطلب قصد داریم شما را با این راه‌حل مطلوب آشنا کنیم.

 

با آموزش ارائه شده در این مطلب بدون نیاز به قطع ارتباطات دوستانه خود (UnFriend) می‌توانید مطالب افراد موردنظر را فیلتر کنید تا فرمان عدم نمایش این مطالب در صفحه شخصی شما صادر شود.

 

توییتر
برای فیلتر کردن یک کاربر در توییتر و مشاهده نکردن توییت‌های ارسال شده توسط او ‌باید به پروفایل کاربری فرد موردنظر مراجعه کرده و در ادامه روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده قابل مشاهده است، کلیک کنید. در پایان از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه Mute کلیک کنید و به همین راحتی بدون آن‌که ارتباط دوستی خود را قطع کنید، از توییت‌های کاربر خلاص شوید.

 

نکته: برای فعال‌سازی مجدد نمایش توییت‌ها در فید شخصی خود کافی است مراحل اشاره شده را تکرار کرده و گزینه Unmute را انتخاب کنید.

 

فیسبوک
مشاهده مطالب ناخواسته در صفحه شخصی فیسبوک بیش از دیگر شبکه‌های اجتماعی برای کاربران رخ می‌دهد. در این شبکه اجتماعی نیز می‌توانید از صفحه پروفایل شخصی دوست‌تان یا صفحه شخصی خودتان، نمایش مطالب مخاطب موردنظرتان را فیلتر کنید.

 

در روش اول تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فید شخصی خود یکی از مطالب آن فرد را پیدا کرده و از بالا ـ سمت راست پنجره مطلب ارسالی، روی آیکون کوچکی که به شکل یک پیکان است کلیک کنید. در ادامه از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Unfollow را که با نام مخاطب همراه شده انتخاب کنید.

 

روش دوم با مراجعه به پروفایل کاربر انجام‌پذیر است. در این روش پس از مراجعه به پروفایل کاربر کلیدی با عنوان Following را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه نیز قابلیت دنبال کردن مخاطب غیرفعال شده و مطالب او از فید شخصی شما حذف می‌شود.

 

نکته: هنگامی که در فیسبوک فردی را از حالت دنبال کردن خارج می‌کنید (Unfollow) هیچ اعلانی برای مخاطبتان ارسال نشده و او از این اتفاق مطلع نخواهد شد.

 

لینکدین
ندیدن مطالب دوستانتان در لینکدین بدون قطع ارتباط با آنها روشی مشابه با فیسبوک دارد. برای انجام این کار باید به فید شخصی خود مراجعه کرده و یکی از مطالب فرد موردنظر را پیدا کنید. در نهایت از بالا سمت راست پنجره مطلب موردنظر، روی علامت پیکان موجود کلیک کنید و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Unfollow را که با نام کاربر همراه شده کلیک کنید.

 

گوگل پلاس
یکی دیگر از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس است که به واسطه یکپارچگی با دیگر سرویس‌های گوگل کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در این سرویس نیز برای به نمایش در نیامدن مطالب یک کاربر خاص بدون قطع ارتباط دوستی می‌توانید به این روش عمل کنید: به صفحه پروفایل کاربر موردنظر مراجعه کرده و در زیر اعداد تعداد دنبال‌کنندگان /نمایش مطالب روی علامت پیکان کوچکی که جهت پایین را نشان می‌دهد کلیک کرده و گزینه Mute را که با نام کاربر همراه است انتخاب کنید.

 

رفاقت بی‌رفاقت!
متاسفانه برخی شبکه‌های اجتماعی همچون پینترست و اینستاگرام قابلیتی برای ندیدن مطالب کاربران بدون قطع ارتباطات دوستانه را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و به عبارت دیگر چنانچه روحیات شما با مطالب منتشر شده توسط دوستانتان سازگار نباشد یا باید برخلاف میل خود انتشار این مطالب را تحمل کنید یا دوستی‌ها را کنار گذاشته و به‌دلیل اختلافات سلیقه‌ای خود به رفاقت‌های مجازی خاتمه دهید!

 البته امیدواریم به‌زودی این قابلیت در این شبکه‌ها و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز طراحی شود.
منبع:jamejamonline.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای کامپیوتر،موبایل،اینترنت

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا