دانستنی ها و تمرین های ورزشی

دلایلی که به ورزش حساسیت دارید

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنی ها و تمرین های ورزشی همراه باشید :

درمان کهیر

آنافیلاکسی بر اثر ورزش نوعی از کهیر شدید است که به خاطر ورزش ایجاد می‌شود‎

 

آنافیلاکسی بر اثر ورزش نوعی از کهیر شدید است که به خاطر ورزش ایجاد می‌شود. علاوه بر کهیر این افراد ممکن است دچار تنگی نفس، مشکلات گردش خون ( احساس سبکی سر، فشارخون پایین ) و علائم مربوط به مشکلات دستگاه گوارش ( حالت تهوع، استفراغ و اسهال ) شوند.علائم می‌تواند چند دقیقه بعد از آغاز ورزش با خستگی، گرما، خارش و قرمزی شروع شود. اگر ورزش ادامه یابد کهیرها نمایان شده و می‌تواند همراه با تورم در صورت، لب‌ها، چشم‌ها و گلو باشد و در نهایت به آنافیلاکسی برسد.

کهیر کولینرژیک
کهیر کولینرژیک نوعی شدید از کهیر است که بر اثر افزایش دمای بدن ایجاد می‌شود. کهیرها بر اثر هر نوع افزایش دما، مانند دوش آب گرم، ورزش، غذاهای تند یا خوابیدن زیر پتوی زیاد در شب، ظاهر می‌شوند. احساساتی شدن زیاد نیز می‌تواند در افراد حساس باعث کهیر کولینرژیک شود.

کهیرها بسیار ریز هستند، حتی کوچک‌تر از جای نیش پشه. آن‌ها ممکن است گروهی کنار هم یا به شکل تکی ظاهرشده و به تدریج بزرگ‌تر شوند. اغلب کهیر کولینرژیک همراه با علائم شدیدتری خواهد بود، مانند علائم آسم یا فشارخون پایین.

آسم ورزش
بیشتر بیماران مبتلا به آسم با ورزش علائمشان تشدید می‌شود. آسم شامل التهاب در مسیرهای هوایی بدن است که می‌تواند روی بافت ماهیچه‌های نرم اطراف مسیر عبور هوا اثر گذاشته و باعث پیدایش علائم شود. محرک‌های آسم می‌توانند قرارگیری در معرض مواد حساسیت زا، سرما و هوای خشک، ورزش، استرس، رفلاکس اسید معده و عفونت‌های ویروسی باشد.

منبع: آفتاب

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دانستنی ها و تمرین های ورزشی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا