علمی و فناوری

یک میلیون انسان تا ۱۰۰ سال آینده ساکن مریخ می‌شوند!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای علمی و فناوری همراه باشید :

ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس دیدگاه خود را درباره سکونت دادن انسان در مریخ برای افرادی که توان مالی پرداخت ۲۰۰ هزار دلاری بلیط سفر را داشته‌ باشند، تشریح کرد.

 

سکونت پذیری در مریخ,هزینه زندگی در مریخ

کنگره بین المللی نجومی مکزیک در هر سفر ۸۰ روزه اش به مریخ ۱۰۰ مسافر را به همراه خواهد برد

 

ماسک بنیانگذار شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس، در کنگره بین المللی نجومی در مکزیک اعلام کرد برنامه او برای سکونت‌ دادن انسان در مریخ از سیستم حمل و نقل تجدید‌پذیری بهره خواهد برد که در هر سفر ۸۰ روزه اش به سوی مریخ ۱۰۰ مسافر را به همراه خواهد برد. طول این سفرها به تدریج به ۳۰ روز کاهش پیدا خواهد‌ کرد.

 

این سیستم حمل و نقل شامل فضاپیماهایی قابل استفاده مجدد است که در مدار زمین از اکسیژن و متان سوخت‌گیری خواهند کرد و پس از فرود در مریخ نیز امکان سوختگیری مجدد وجود دارد. ماسک می‌گوید برای اینکه بتواند در این برنامه هزینه سفر را به ۲۰۰ هزار دلار برساند باید از سیستم حمل و نقل قابل استفاده مجدد بهره ببرد. هدف وی سکونت دادن جامعه‌ای یک میلیون نفری روی مریخ است که بتوانند به تدریج به خوداتکایی برسند، هدفی که از نظر ماسک تا ۱۰۰ سال دیگر محقق خواهد‌شد.

 

ساکن مریخ,نحوه سکونت در مریخ

کنگره بین المللی نجومی مکزیک در هر سفر ۸۰ روزه اش به مریخ ۱۰۰ مسافر را به همراه خواهد برد

 

ماسک می‌گوید برای اینکه بتواند مریخ را به مقصدی قابل دسترس تبدیل کند قصد دارد یک میلیون انسان را به این سیاره انتقال دهد. براساس زمانبندی برنامه اسپیس‌ایکس،‌ اولین پرواز به مریخ در سال ۲۰۲۲ رخ خواهد‌ داد از این رو ماسک معتقد است سکونت‌پذیری یک میلیون انسان در مریخ هدفی است که می‌توان در طول زندگی به آن دست یافت و هرکسی می‌تواند در صورت توانایی تامین هزینه، به مریخ سفر کند. ماسک نام اولین فضاپیمایی که راهی مریخ خواهد شد را قلب طلا نامگذاری خواهد کرد،‌نامی برگرفته از کتاب “دستورالعمل مسافرت مجانی به کهکشان”، نوشته داگلاس آدام. محل پرتاب این فضاپیما پایگاه فضایی کندی خواهد بود،‌ درست از همان سکویی که ماموریت آپولو به سوی ماه آغاز شد.

 

نمونه آزمایشی این فضاپیما طی چهار سال آینده پروازهایی آزمایشی به سوی فضا انجام خواهد داد اما تمامی این پروازها زیر ارتفاع مداری خواهند بود. ماسک به تازگی از انجام موفقیت آمیز اولین آزمایش موتور راکت رپتور شرکت اسپیس‌ ایکس خبر داد،‌ موتوری که قرار است انرژی مورد نیاز فضاپیما و بوستری که فضاپیما را در مدار قرار می‌دهد را تامین کند.

 

ترکیب این بوستر و فضاپیما سیستم حمل و نقل بین المللی یا ITS نام دارد که در کنار هم ارتفاعی برابر ۱۲۲ متر دارند، یعنی بزرگتر از راکت V پروژه آپولو. بوستر به ۴۲ موتور رپتور مجهز خواهد بود که در حلقه‌هایی متمرکز قرار گرفته‌اند: حلقه بیرونی حاوی ۲۴ متور،‌حلقه میانی حاوی ۱۴ موتور و حلقه مرکزی حاوی هفت موتور خواهد‌بود. فضاپیما نیز به ۹ موتور مجهز خواهد‌بود و می‌تواند باری به وزن ۴۵۰ تن را به مریخ حمل کند.

 

سفر با فضاپیما, سکونت پذیری در مریخ

زمانی که فضاپیما به مریخ می‌رسد،‌ به تدریج کاهش ارتفاع یافته و از اتمسفر عبور می‌کند

 

ماسک می‌گوید مسافران این فضاپیما در این سفر ۸۰ روزه خود را با تماشای فیلم‌ها، آموزش و بازی‌های بی‌وزنی سرگرم خواهند‌ کرد. فضاپیما هر دو سال یکبار، زمانی که فاصله مریخ و زمین به کمترین حد خود خواهد رسید،‌ به مریخ سفر خواهد‌ کرد. این فاصله در سال ۲۰۱۸ به ۵۷٫۶ میلیون کیلومتر خواهد رسید. دورترین فاصله ممکن این دو سیاره از هم ۴۰۰ میلیون کیلومتر است.

 

زمانی که فضاپیما به مریخ می‌رسد،‌ به تدریج کاهش ارتفاع یافته و از اتمسفر عبور می‌کند. پس از آن موتورهای روشن می‌شوند تا سرعت آن کاسته شود و فضاپیما بتواند به صورت عمودی روی پایه‌هایش فرود بیاید. ماسک آینده‌ای را متصور می‌شود که هزار نمونه از این فضاپیماها در مدار قرار می‌گیرند. هزینه این سفر به تدریج به ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار دلار کاهش پیدا خواهد‌کرد اما سفر بازگشت به زمین برای مسافران رایگان خواهد‌ بود.

 

منبع : bigbangpage.com – BBC

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای علم و فناوری

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا