آشپزی

20 پاستای متنوع با روغن و دانه ذرت (1)

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

مجله آشپزی مثبت: ذرت دانه ارزشمندی است، البته روغن دانه ذرت را هم دست کم نگیرید. این روغن همان خواص را دارد و شما می توانید در بسیاری از غذاهای منوی روزانه تان از آن استفاده کنید. ما هم در این مطلب سنگ تمام گذاشته ایم و دستور تهیه 20  پاستا را با دانه و روغن ذرت ارائه کرده ایم. بپزید و لذتش را ببرید.

 

20 پاستا با روغن و دانه ذرت (1)

 

1. خوراک پاستا با سبزیجات

 

در تابه‌ای 2 قاشق روغن سرخ کردنی بریزید. 1 پیمانه هویج خلالی نازک، 1 پیمانه کدو سبز خلالی نازک و 1 پیمانه پیاز خلالی نازک را در تابه بریزید و حرارت دهید تا سبک شوند. زردچوبه، نمک و فلفل فراموش نشود. در صورت تمایل 1 پیمانه قارچ ورقه‌ای نازک و نصف پیمانه فلفل دلمه‌ای نازک باریک بریده شده را هم به تابه بیفزایید. سبزیجات که سبک شدند، آنها را با 1 پیمانه ذرت کنسروی (پخته)، پاستا یا اسپاگتی (پخته شده به روش معمول) آبکش شده و 3 قاشق سوپخوری سس سویا مخلوط کنید. 4 قاشق روغن ذرت لادن طلایی روی مواد بریزید و به مدت یک ربع غذا را دم کرده و بعد سرو کنید.

 2. پاستای پاپیونی با ذرت، خامه و آویشن

 

3 پیمانه پاستای پاپیونی را در قابلمه‌ای در آب جوش بریزید و به روش معمول بپزید. بعد از آبکش کردن آنها را در ظرفی مناسب بریزید و با یک پیمانه خامه، نصف پیمانه پنیر پارمسان (به دلخواه) و یک و نیم پیمانه ذرت کنسروی یا پخته شده مخلوط کنید. به مواد 3 قاشق روغن ذرت لادن طلایی، نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و 1 قاشق چایخوری پودر آویشن بیفزایید و خوب هم بزنید. غذا را به مدت یکی دو دقیقه در مایکروفر حرارت دهید تا هم گرم و هم پنیر ذوب شود. پاستا را در ظرف دلخواه بریزید و داغ سرو کنید.

  
3. پاستا تورتلینی با اسفناج و ذرت خامه‌ای

1 پیاز متوسط را ریز کنید و در کمی روغن تفت دهید. 2 پیمانه اسفناج به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. یک سینه مرغ پخته مکعبی خرد شده را هم اضافه کنید. نمک، فلفل و پودر پاپریکا بریزید. 1 پیمانه دانه ذرت نیم‌پز یا کنسروی را به مواد بیفزایید و مخلوط کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و 100 گرم خامه، نصف پیمانه پودر پنیر پارمسان و 3 قاشق روغن ذرت لادن طلایی به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. تورتلینی را به روش معمول در آب جوش بپزید. سس آماده را با تورتلینی آبکش شده مخلوط و بلافاصله سرو کنید.

 

4. سالاد پاستا، ذرت و ژامبون

 

400 گرم پاستای فرمی را به روش معمول در آب جوش بریزید و بپزید. بعد از نرم شدن آن را آبکش کنید و رویش آب سرد بریزید. 200 گرم ژامبون را خلالی باریک خرد کنید. 2 پیمانه ذرت پخته و یک چهارم پیمانه فلفل دلمه‌ای ریز شده را هم به پاستا و ژامبون بیفزایید و هم بزنید. به عنوان سس این سالاد 5 قاشق روغن ذرت لادن طلایی، یک سوم پیمانه آب لیموی تازه و نمک و فلفل به مواد بیفزایید و هم بزنید تا تمام مواد مزه‌دار شوند. این سالاد را سرد سرو کنید.

   

5. خوراک تابستانی پاستا و سبزیجات

 

3 پیمانه پاستای فرمی را به روش معمول بپزید. 2 عدد گوجه فرنگی سفت را نگینی خرد کنید. یک عدد سیب زمینی پخته متوسط را هم پوست بگیرید و نگینی درشت خرد کنید. نصف پیمانه فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی خرد شده و 1 پیمانه ذرت پخته را به همراه گوجه و سیب‌زمینی به پاستا بیفزایید. پس از افزودن نصف پیمانه زیتون حلقه‌ای و همین مقدار خیار شور خرد شده مواد را هم بزنید. در کاسه‌ای کوچکتر 1 پیمانه سس مایونز کم چرب را با 2 قاشق روغن ذرت لادن طلایی، مقدار مناسب نمک و فلفل سیاه و کمی پودر پاپریکا و 3 قاشق آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید تا سس سالاد آماده شود. سس را با سالاد مخلوط کنید و بعد غذا را در یخچال بگذارید. سالاد که سرد شد روی آن کمی جعفری خرد شده بریزید و سرو کنید.

 

20 پاستا با روغن و دانه ذرت (1)

 

6.  پاستا و میگو

 

یک پیاز متوسط را ریز خرد کنید. دو حبه سیر را هم له کنید. هر دو را در تابه‌ای بریزید و با کمی روغن سرخ کردنی روی حرارت بگذارید. وقتی بوی سیر و پیاز بلند شد، پس از اضافه کردن کمی زردچوبه، 2 پیمانه میگوی ریز را هم به تابه بیفزایید. وقتی رنگ میگو صورتی شد، 1 پیمانه قارچ ورقه شده را هم بیفزایید و هم بزنید تا سرخ شود. بعد میگو را با 3 پیمانه پاستای آبکش شده و 1 پیمانه ذرت پخته مخلوط کنید. ته قابلمه‌ای را کمی چرب کنید و ته دیگ دلخواه بگذارید. به مخلوط پاستا و قارچ و ذرت و میگو 3 قاشق روغن ذرت لادن طلایی و 2 قاشق شوید یا گشنیز خرد شده تازه اضافه کنید و غذا را به مدت 20 دقیقه دم و سپس سرو کنید.

7. پاستا با پستو و ذرت و آووکادو

 

یک عدد آووکادوی متوسط را از پوست و هسته جدا کنید. گوشت میوه را با چنگال له کنید. سه چهارم پیمانه پستوی نعنا را با آووکادو مخلوط کنید. 3 پیمانه پاستای فرمی دلخواه را به روش معمول بپزید و آبکش کنید. پستو و آووکادو را با پاستا در ظرفی بریزید و مخلوط کنید. 3 قاشق روغن ذرت لادن طلایی و یک و نیم پیمانه ذرت پخته را با آنها ترکیب کنید. بعد از اضافه کردن کمی نمک و فلفل (در صورت نیاز) و کمی آب لیموی تازه می توانید غذا را به مدت یک دقیقه در مایکروفر گرم و سپس سرو کنید.

8. پنه با ذرت و قارچ

 

400 گرم پاستا پنه را به روش معمول بپزید و آبکش کنید. در یک شیرجوش کوچک 4 قاشق سوپخوری آرد را با نصف پیمانه شیر مخلوط و حل کنید. یک و نیم پیمانه شیر دیگر اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. دائم مواد را هم بزنید تا گلوله نشوند. وقتی سس شروع به غلیظ شدن کرد، 50 گرم کره به آن افزوده و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سس را از روی حرارت بردارید و وقتی خنک شد، یک پیمانه خامه و 3 قاشق روغن ذرت لادن طلایی به آن بیفزایید. 2 پیمانه قارچ نازک ورقه شده را با مقدار کمی روغن در یک تابه بزرگ و گود تفت دهید. قارچ ها که سبک شدند، یک پیمانه ذرت پخته و سس سفید را بیفزایید و هم بزنید. به این مواد پاستاهای پخته را افزوده و خوب مخلوط کنید تا مزه دار و آماده سرو شود.

9. پاستا با تن ماهی و سبزیجات

 

3 پیمانه پاستای فرمی را بپزید و آبکش کنید. در کاسه‌ای بزرگ بریزید و به آنها 5 قاشق روغن ذرت لادن طلایی اضافه و خوب مخلوط کنید تا پاستاها به هم نچسبند. 4 عدد هویج متوسط را پوست بگیرید و به صورت خلال های نازک 3 سانتی متری ببرید و به پاستا بیفزایید. 1 و نیم پیمانه فلفل دلمه‌ای رنگی نازک خرد شده و 2 پیمانه ذرت پخته یا کنسروی را هم به پاستا و هویج اضافه کنید و هم بزنید. یک قوطی کنسرو تن ماهی را 20 دقیقه بجوشانید و بعد در آبکش بریزید. سپس تکه‌های درشت ماهی را با چنگال خرد کنید و همه را به کاسه سالاد اضافه کنید. برای مزه دار کردن مواد به آنها نمک و فلفل و 5-4 قاشق آب لیموی تازه بیفزایید و هم بزنید. سالاد آماده سرو است.

10. پاستا رنگارنگ

 

4 پیمانه پاستای فرمی خشک را در آب جوش به مدت 8 تا 10 دقیقه بجوشانید و سپس آبکش کنید. از روی آن آب سرد رد کنید و کنار بگذارید. در تابه‌ای بزرگ مقدار کمی روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بگذارید. 1 عدد پیاز درشت خرد شده و دو حبه سیر له شده را در آن تفت دهید. بعد از سرخ شدن آنها کمی زردچوبه افزوده و 3 پیمانه پوره گوجه فرنگی اضافه کنید. 1 پیمانه ذرت پخته، 1 پیمانه نخود فرنگی پخته، 1 پیمانه مخلوط فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی خرد شده، 1 پیمانه قارچ ورقه شده اضافه کنید. سس که غلیظ شد، 2 قاشق روغن ذرت لادن طلایی و پاستا را به آن بیفزایید . مخلوط گرم که شد برای سرو آماده است.

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا