کامپیوتر ، موبایل ، اینترنت

فهرست الفبایی منوی استارت ویندوز 10

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش کامپیوتر،موبایل،اینترنت همراه باشید :

آشنایی با منوی استارت در ویندوز 10 , تنظیمات  منوی استارت در ویندوز 10

یکی از امکانات جدید ویندوز 10 مجهز بودن منوی استارت به فهرست الفبایی است

 

ویندوز 10 برای جبران شکست مایکروسافت در ارائه ویندوز 8 و 8.1، تغییرات زیادی را در خود جای داد که یکی از مهم‌ترین این تغییرات ترکیبی از سنت و مدرنیته در منوی استارت آن است. 

در این نسخه از ویندوز مایکروسافت تلاش کرده با حفظ کاشی‌های زنده در کنار منوی استارت کلاسیک ویندوز 7 و پیش از آن، به‌روز بودن را در کنار عادت‌های کاربران قدیمی خود یکجا به کاربران ارائه کند.

 

شاید در نگاه اول، منوی استارت در ویندوز 10 فقط همین تغییر را داشته باشد، اما اگر کمی بیشتر به آن توجه کنید متوجه تغییرات جزئی دیگری نیز خواهید شد که در مواردی می‌تواند سرعت استفاده از ابزارهای موجود در این منو را افزایش دهد. یکی از این تغییرات که کمتر کاربری به آن توجه می‌کند، مجهز بودن به فهرست الفبایی برای پرش سریع میان گزینه‌های موجود طبق حروف الفبای موردنظر است.

 

برای دسترسی به این فهرست کافی است از روش زیر کمک بگیرید:

روی منوی استارت کلیک کنید.

 

کمی منو را به سمت پایین اسکرول کنید تا فهرست اپلیکیشن‌ها به ترتیب حروف الفبا نمایان شود.

 

بسیاری از کاربران در این مرحله فکر می‌کنند نمایش حروف الفبا فقط برای تفکیک بخش‌ها از یکدیگر است، در صورتی‌که می‌توانید روی هریک از حروف به‌نمایش درآمده در منو کلیک کنید تا فهرست الفبایی برای شما نمایش داده شود.

 

پس از نمایش فهرست الفبا روی حرف موردنظر کلیک کنید تا به مجموعه اپلیکیشن‌هایی که عنوانشان با حرف موردنظر آغاز می‌شود، پرش کنید.

 

از حالا به بعد به همین سادگی می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که با حرف X شروع می‌شوند نیز مشاهده کنید و نیازی به اسکرول کردن فهرست گزینه‌های موجود در منو برای رسیدن به انتهای فهرست و حرف X نخواهید داشت.

منبع:jamejamonline.ir  


منبع:
http://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/alphabetical-windows10-startmenu.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای کامپیوتر،موبایل،اینترنت

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا