تلویزیون

از سریال – فرار از زندان – چه می‌دانید؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از تلویزیون همراه باشید :

وب سایت سی و یک نما: «فرار از زندان» (Prison Break) مجموعهٔ تلویزیونی درام آمریکایی ساختهٔ پل شیورینگ است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در قالب چهار فصل و توسط شبکه رسانه‌ای فاکس پخش شد.

 پس از تجربه موفق دوبله و پخش سریال خانه پوشالی، شبکه نمایش قصد دارد سریال آمریکایی و معروف فرار از زندان را روی آنتن ببرد. «فرار از زندان»  (Prison Break) مجموعهٔ تلویزیونی درام آمریکایی ساختهٔ پل شیورینگ است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در قالب چهار فصل و توسط شبکه رسانه‌ای فاکس پخش شد. داستان آن در مورد دو برادر است که یکی از آن‌ها به خاطر جرم مرتکب نشده به مرگ محکوم شده و دیگری برای نجات برادر خود نقشه‌ای استادانه می‌کشد. احتمال می دهند اپیزود اول فصل پنجم این سریال نیز از اواخر سال 2016 یا اوایل 2017 پخش شود.

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

کمپانی فاکس این سریال را به شبکه‌های بسیاری در سراسر دنیا فروخت و همچنین تمامی قسمت‌های این سریال را بر روی DVD نیز عرضه کرد. این سریال از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ پخش می‌شد. در سال ۲۰۰۱ شبکه رسانه‌ای فاکس، با توجه به این که مجموعه های ۲۴ (مجموعه تلویزیونی) و لاست(گمشدگان) را تا این حد موفق دید که در صدد رقابت با آن ها درآید، در سال ۲۰۰۴ با پیشنهاد پائول شیورینگ که سالها در بایگانی خاک خورده بود موافقت کرد و شیورینگ هم سناریوی قسمت هایی از آن را نوشت و کمپانی شروع به جمع کردن گروه فیلمبرداری، تجهیزات و انتخاب بازیگران کرد. شیکاگو به عنوان محل فیلم برداری انتخاب شد و زندان جولیت به عنوان زندان خود داستان (فاکس ریور) قرار داده شد. پس از مدتی این سریال به عنوان محبوب ترین سریال جهان مشهور شد.

داستان سریال فرار از زندان

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در مورد دو برادر است که یکی از آنها برای قتلی که انجام نداده به اعدام محکوم شده و برادرش خود را به زندان می‌اندازد تا با استفاده از نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای او را از حکم اعدام فراری دهد. برادر قاتل ؛ مایکل اسکوفیلد نام دارد که در کالج مدرک مهندسی سازه گرفته و دارای هوش فوق العاده‌ای است. تمامی داستان اصلی سریال به فرار این دو برادر مربوط است که با اتفاقاتی که رخ می‌دهد جذاب تر می‌شود. البته فرار کردن تم اصلی این سریال، در تمام قسمت‌های آن است و حتی بعد از گریختن از زندان نیز آنها به عنوان مجرمین تحت تعقیب باز هم فرار می‌کنند. به همین سبب مشهورترین دایالوگ این سریال Lets get hell out of here شده‌است.

فصل اول فرار از زندان

در فصل اول سریال مایکل اسکوفیلد برای نجات برادرش لینکلن باروز از زندان، که قربانی توطئه شرکت‌های مافیایی شده‌است، اقدام به سرقت از بانک می‌کند تا به جرم سرقت به زندان بیفتد. وی با درخواست وکیلش خود را به زندان فاکس ریور انتقال می‌دهند که همان زندانی است که باروز در آن زندانی است.

 

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

مایکل اسکوفیلد که از قبل نقشه تاسیسات زندان را تهیه کرده بوده و به شکلی خاص روی بدنش خالکوبی کرده بود، سرانجام موفق می‌شود با ترفندهای جالب و هوش فوق العاده‌اش برادر خود را از زندان فراری دهد، اما برای این کار مجبور می‌شود تعدادی دیگر از زندانی‌ها را نیز در نقشه فرار شریک کند.

فصل دوم فرار از زندان

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

فصل دوم مربوط به داستان فرار هر یک از این زندانی‌ها از جمله مایکل و برادرش پس از رهایی از زندان است.از هشت فراری زندان سه نفر کشته می شوند و یکی به پلیس پناه می برد. چهار نفر باقی مانده که قهرمانان سریال جز آنها هستند هم به پاناما می گریزند. بعد از گذراندن ماجراهایی در آخر مایکل به جرم آدمکشی به زندانی به نام سونا در پاناما می‌افتد.

فصل سوم فرار از زندان

در فصل سوم مایکل اسکوفیلد در سونا یک نقشه فرار را طراحی می‌کند و از زندان پاناما با چندین تن از زندانیان دیگر فرار می‌کند، ولی او که نمی‌خواهد خلاف کاران سابقه دار دوباره آزادانه در جامعه رها شوند ترفندی می‌بیند تا آنها نتوانند همراهش بیایند. با این حال مشخص می‌شود که نقشه زندانی کردن او در زندان پاناما کار همان شرکت‌های مافیایی است و قصد آن‌ها این بوده که مایکل مجبور شود که شخص دیگری که مورد نظر آن‌ها است را با خود از زندان آزاد کند.دو پلیس هم در زندان پاناما حضور دارند.

فصل چهارم فرار از زندان

در فصل چهارم مایکل به دنبال خونخواهی معشوقه خود سارا می‌باشد و پس از رویارویی با عوامل کمپانی در می‌یابد که سارا زنده‌است. با این حال مایکل مجبور می‌شود که در ازای آزادی خود و دوستانش به عده‌ای در بر اندازی شرکت‌های مافیایی کمک کند. شرکت مافیایی اطلاعاتی مربوط به یک پروژه عظیم در ارتباط با انرژی را روی یک وسیله دیجیتال به نام «سیلا» ذخیره کرده و مایکل پی می‌برد رقبای این شرکت هم به دنبال سیلا هستند. در پایان مایکل متوجه زنده بودن مادر خود می‌شود و پی می‌برد که مادرش نیز در جرگهٔ افرادی است که می‌خواهند سیلا را به دست آورند. در نهایت گروهی که از طرف سازمان ملل حمایت می‌شوند به کمک مایکل می‌آیند و او و تمام افرادی که با وی از فاکس ریور فرار کرده و جان سالم به در برده بودند (به جز یک نفر، تئودور بگ‌ول) به خاطر همکاری با این گروه که منجر به از هم پاشیدن شرکت مافیایی و دستگیری رئیس آن می‌شود، مورد بخشش قرار می‌گیرند.

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

در دو قسمت پایانی سریال، مشخص می‌شود که مایکل که از بیماری مهلکی در خود آگاه بوده، در آخرین تلاش‌هایش با فراری دادن سارا که به اتهام کشتن مادر مایکل به زندان افتاده بود می‌میرد. سارا که در آن زمان باردار بوده، اسم فرزندش را مایکل می‌گذارد.

عوامل تولید فرار از زندان

فیلمنامهٔ این سریال را ۱۱ نویسنده نوشتند و ۱۶ کارگردان آنرا ساختند. همچنین بیش از ۲۷۰ نفر به عنوان بازیگر در این سریال ایفای نقش کردند.

موسیقی فرار از زندان

رامین جوادی آهنگساز سریال پریزن بریک است. در آگوست سال ۲۰۰۷، این ساندترک منتشر شد. به علاوه جوادی با همکاری فری کورستن Ferry Corsten، نسخه میکس شده‌ای از موسیقی متن پریزن بریک را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرده‌اند. اما در مورد سریال پریزن بریک، جالب است بدانید که شبکه تلویزیونی M۶ فرانسه به جای تم آغازین اصلی سریال پریزن بریک، ترانه‌ای از یک خواننده رپ به نام Faf Larage را پخش می‌کند، نام این ترانه Pas le temps است.

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

در آلمان و بلژیک هم ترانه‌ای شاخته شده به وسیله آزاد Azad و عادل تعویل Adel Tawil و همچنین ترانه‌ای با اجرای Leki به نام Over the Rainbow پخش می‌شود. همچنین اعظم علی خواننده ایرانی نیز آواز متن سریال را خوانده است.

فرار از زندان در ایران

به دنبال پخش برنامه های گاها بی محتوا از سوی تلویزیون رسمی ایران، بعضی مخاطبین حرفه ای به تهیه سریال‌های خارجی در بازار سیاه روی آوردند. که فراراززندان یکی از انها ست. این سریال یه صوزت دوبله از طریق شبکه ویدئو خانگی رسمی کشور (شرکت جوانه پویا) پخش می‌شود.

شبکه مجاز ویدئویی

– این سریال در اوایل سال ۸۸ به صورت دوبله و به صورت مجاز در اختیار مردم قرار گرفت که اولین تجربه ی توزیع یک سریال خارجی از طریقی به جز تلویزیون به شمار می رود.این مجموعه توسط دوبلورهای برجسته کشور دوبله شده است و هم اکنون در فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی موجود است. این سریال یه صوزت دوبله از طریق شبکه ویدئو خانگی رسمی کشور پخش می‌شود.

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

دوبله «فرار از زندان» به سرپرستی عباس نباتی انجام شد. علیرضا باشکندی به جای نقش (مایکل)، ناصر نظامی (رئیس)، ظفرگرایی (ال جی)، سعید مقدم منش (فرناندو)، محمد عبادی (لینکون)، شهروز ملک آرایی (تی بگ)، فاطمه نیرومند (معاون رئیس جمهور)، نرگس فولادوند (ورونیکا)، مریم رادپور (دکتر سارا تنکردی) از جمله دوبلورهایی هستند که در این مجموعه نقش گویی کرده اند.

کدام بازیگران در فصل جدید فرار از زندان باز خواهند گشت؟

فاکس از احتمال صد در صدی حضور میلر و پرسل- مایکل و برادر قوی هیکلش لینکلن بارو- در ادامه این سریال خبر داد.

خبر اختصاصی سایت دیجیتال اسپای در مورد فرار از زندان به جولای 2015 باز می گردد درست زمانی که سارا وین کالیز (سارا تانکردی معشوقه ی مایکل در این سریال) به ما گفت برای تکرار نقشش با او تماس گرفته شده است.

شش ماه بعد از آن، کالیز به دی اس اطمینان داد که همچنان در حال گفتگوست اما با توجه تعهدش به سریال امریکایی کلنی باید “برنامه اش را با بقیه عوامل هماهنگ کند”.

سرانجام پس از گمانه زنی های بسیار، در مارس 2016 رسماً قراردادش را امضا کرد و بر پیوند دوباره ی مایکل و سارا که همه ما منتظرش بودیم صحه گذاشت.

بازگشت آمائوری نولاسکو در نقش فرناندو سوکره، هم سلولی خوش قلب مایکل که یکی از شخصیت های محبوب این سریال بوده اولین بار زمانی مطرح شد که پرسل در اینستاگرام خود پستی از این هم بازی سابق خود با هشتگ بزودی گذاشت (این پست بلافاصله حذف شد).

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

نولاسکو سرانجام با پستی در اینستاگرام خود به آن پاسخ داد و بر حضورش برای ساخت اپیزودهای جدید تأکید کرد.

البته فرار از زندان بدون حضور تئودور بگ ول، هرگز فرار از زندان نمی شد بنابراین عجیب نبود که کمی بعد بازگشت رابرت نپر نیز در نقش تی بگ تبهکار رسماً اعلام شد.

راکموند دنبار هم در نقش بنجامین “سی-نوت” فرانکلین به او خواهد پیوست با این وجود چیزی در مورد حضور تی بگ در سریال پادشاهان فرار نسخه ی فراموش شده ی فرار از زندان گفته نشد.

پل آدلستین شخصیت منفی به یاد ماندنی در نقش کلرمن بیرحم که دچار تغییر و تحول شد و به کمک قهرمانان ما شتافت نیز در ماه مارس 2016 برای ادامه ی کار قرارداد امضا کرد اما کسی نمی داند این بار در کدام سو قرار می گیرد؟

حضور چند چهره ی جدید نیز برای همکاری در این فصل اعلام شد. حضور مارک فیورستین بازیگر سریال رویال پینز (Royal Pains) خبر بدی برای همراهی مایکل و سارا خواهد بود.

گفته می شود اسکات تس که نقشش را فیورستین بر عهده دارد در سری جدید با دکتر سارا تانکردی ازدواج می کند. در صورتی که مایکل زنده باشد ماجرای عشقی او با سارا ممکن است به پایان رسیده باشد.
لینکلن نیز تا اندازه ای عاشق شبا با بازی اینبار لوی می شود. شخصیتی که جای ورونیکا داناوان و سوفیا لوگو آخرین معشوقه او را خواهد گرفت.

گمانه زنی ها با انتخاب ریک یان تبهکار فیلم سریع و خشن برای نقش جا (یک نابعه ی جعل هویت) بیشتر می شود. آیا او به مایکل برای بازگشت به این دنیا کمک خواهد کرد؟
اگوستوس پرو یکی از بازیگران فیلم کیک- اس 2 نقش ویپ و امین ای گمل تازه وارد نیز نقش “سایکلوپس” را بر عهده خواهد داشت.

سایر هنرپیشه های جدید این فصل: مارینا بندیکت هنرپیشه سریال تورچ وود در نقش یک تبهکار A& W و کونال شرما در نقش سید یک زندانی به ظاهر هنرمند که به دلیل تمایلات جنسی اش به زندان افتاده.

موضوع فصل پنجم سریال فرار از زندان چیست؟

در ژانویه 2015، گری نیومن مدیر گروه تلویزیونی فاکس تأکید کرد در حالیکه طرح و برنامه ی خاصی برای ادامه ی سریال فرار از زندان وجود ندارد اما او قصد دارد در چشم به هم زدنی این سریال را کلید بزند.

نیومن در میان صحبت هایش قبل از اینکه در مورد ایده ادامه سریال چیزی بگوید به خبرنگاران گفت: “گمانه زنی هایی در مورد سریال فرار از زندان در مطبوعات وجود دارد که راستش را بخواهید برای ما تازگی دارد”.

 

از سریال «فرار از زندان» چه می‌دانید؟

او اذعان داشت “در صورتی که شرکای قبلی این سریال علاقمند به همکاری باشند اتفاق بسیار خوبی روی خواهد داد و مجموعه ای بی نظیر ساخته خواهد شد”.
پنج ماه بعد گزارشاتی در مورد جدیت فاکس در ساخت مجدد مجموعه ای کاملاً محدود “با خط داستانی مستقل” منتشر شد.

دانا والدن معاون گروه تلویزیونی فاکس آنرا تا حدودی ادامه ی مجموعه های قبلی توصیف کرد و گفت: “سری جدید ترکیبی از کاراکترهای چندین سال قبل سریال خواهد بود و برادران باز خواهند گشت”.

بله، هر دو برادر. اسکوفیلد مرده هم نقش اصلی را در سری جدید بر عهده خواهد داشت. پرسل اذعان داشت: “چیزی که من در مورد زنده شدن دوباره مایکل شنیدم کاملاً هوشمندانه است و مردم خوششان خواهد آمد”.

والدن مجدداً اظهار داشت در سری جدید “توضیح منطقی و قابل باوری در مورد اینکه چرا شخصیت ها زنده هستند و همچنان در این دنیا فعالیت دارند” ارائه خواهد شد.

قطعی ترین سیناپس داستانی ما همراه با انتخاب کالیز در مارس 2016 صورت گرفت: “هنگامی که سر نخ هایی دال بر زنده بودن مایکل وجود دارد، سارا با همکاری لینکلن بزرگترین فرار این سریال را طراحی می کند”.

از پل شیورینگ سازنده سری اول این سریال درخواست شد اپیزود اول فصل پنجم را بنویسد و همراه با آن یک “خط داستانی” برای ادامه فصل طراحی کند.

البته، کالیز در فوریه 2016 خبر داد شیورینگ نگارش هر 10 قسمت جدید را بر عهده دارد و بدین ترتیب ممکن است کمی از جادوی فصل اول به این اپیزودهای جدید تزریق شود.

تاریخ پخش فصل پنجم سریال فرار از زندان

فیلمبرداری قسمت های جدید از بهار 2016 به محض پایان همکاری پرسل و میلر با فصل اول سریال افسانه های فردا آغاز می شود. افسانه های فردا نسخه جدید (اسپین آف) سریال فلش است که در آن این دو بازیگر از شخصیت های ثابت هستند.

با وجود اینکه این تاریخ هنوز مورد تأیید قرار نگرفته اما انتظار می رود قسمت اول فصل جدید اواخر سال 2016 یا اوایل 2017 پخش شود.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای تلویزیون

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا