دانستنیهای گیاهان و حیوانات

آشنایی با تغذیه فنچ ها

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای گیاهان و حیوانات همراه باشید :

تغذیه فنچ : تغذیه جوجه فنچ

جوجه فنچ از لحاظ تغذیه بسیار شبیه به نوزاد انسان است، نوزاد فنچ نیاز به یک رژیم غذایی خاصی از غذاها و تغذیه مکرر از پدر و مادر خود را به منظور سالم ماندن دارد. هفته اول زندگی یک فنچ مرحله خروج از زونا است، و مرحله بعد خروج از آشیانه است، که دو هفته به طول می انجامد. در طی این دو مرحله، بسیار مهم است که مادرش او را گرم نگه دارد و تغذیه کند، فنچ ها به طور کلی نوزادان خود را با انواع دانه تغذیه می کنند. مانند تخم آفتابگردان و دانه های قاصدک، فنچ آمریکایی نوزادان خود را با حشرات کوچک، از جمله شته و جنتس تغذیه می کند. رژیم غذایی فنچ ها عمدتا از حشرات است.

 

آشنایی با فنچ ها,راهنمای تغذیه فنچ ها

رژیم غذایی فنچ ها عمدتا از حشرات است

 

تغذیه فنچ : رژیم غذایی جوجه ی تازه پر و بال در آورده (نوپا) 

دو تا چهار هفته پس از مرحله خروج از زونا، فنچ شروع به پر در آوردن می کند در طول این مرحله عضله های بال فنچ و پر پرواز آن بزرگ می شود. هر چند جوجه آماده است که از لانه خارج شود اما هنوز به پدر و مادر برای مراقبت وابسته است.

 

او هنوز هم به پدر و مادر خود برای آوردن دانه ها و حشرات به لانه وابسته است دوره پر در آوردن یک تا دو هفته به طول می انجامد.

 

تغذیه فنچ : رژیم غذایی فنچ نوجوان

پس از دوره نوپا، فنچ نوجوان خود شروع به غذا خوردن می کند. او به تدریج می آموزد که مانند بزرگسالان غذا بخورد. اگر چه رژیم غذایی او هنوز هم حاوی دانه ها و حشرات می باشد. همچنین گیاهانی مانند بوته خار، انواع گزنه، توت وحشی و شهد نیز از خوراک فنچ جوان می باشد. ۳ تا ۴ ماه طول می کشد تا یک فنچ جوان به یک فنچ بالغ تبدیل شود.

 

تغذیه فنچ : دانه های مکمل فنچ 

شما می توانید فنچ بالغ و جوجه ها را با دانه های مکمل آشنا کنید. از آنجا که پدر و مادر و نوزادان آنها دانه ها و حشرات را می خورند، شما می توانید دانه های وحشی که حاوی دانه های آفتابگردان هستند در برنامه غذایی آنها قرار دهید(دانه های آفتابگردان و ارزن و حشرات از جمله کرم را در وعده غذایی پرنده قرار دهید). شما همچنین می توانید مواد غذایی غیر متعارف مانند نان، میوه ها و چربی کمر گوسفند را در اختیار فنچ قرار دهید. تغییر دانه پرنده غالبا تضمین مواد غذایی تازه است. غذاهای مرطوب یا قدیمی ممکن است باعث بیماری در پرندگان شود.

 

تغذیه فنچ : جوجه های یتیم فنچ

باید مراقب تغذیه جوجه های یتیم باشید. اگر جوجه ای را پیدا کردید برای اینکه تشخیص دهید جوجه در چه سن و سالی است باید اجازه دهید جوجه روی انگشت شما بنشیند. اگر جوجه قادر است که انگشت شما را محکم بگیرد جوجه در مرحله نوپا می باشد. اگر یک جوجه نوپاست آن را دوباره رها کنید زیرا والدینش حتما به غذا دادن به او ادامه خواهند داد. جوجه حتما باید به آشیانه خود برگردانده شود.

 

تغذیه فنچ ها,شناخت تغذیه فنچ

برخی مواد غذایی برای سلامتی جوجه فنچ و فنچ بالغ بسیار خطرناک است

 

تغذیه فنچ: پرهیزات غذایی در فنچ

برخی مواد غذایی برای سلامتی جوجه فنچ و فنچ بالغ بسیار خطرناک است از جمله مواد غذایی کافئین دار مانند قهوه و کاکائو، فنچ نمی تواند مواد کافتین دار را هضم کند در نتیجه دچار کم آبی و تشنج می شود. همچنین روغن های گیاهی می تواند عایق پرهای فنچ که گرمای مورد نیاز پرنده را تامین می کند از بین ببرد. در نهایت، از مواد غذایی بیات و کپک زده که می تواند باعث عفونتهای تنفسی شود، باید اجتناب کرد.

 

منبع : film.iran-mashin.com

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا