زناشویی 18+

چگونه با شکست عشقی خود کنار بیایم؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از زناشویی همراه باشید :

برترین ها: همه ما می دانیم که بهم زدن یک رابطه عاطفی چقدر سخت است. برخی از ما تمام تلاش مان را می کنیم تا از شر فکر کردن به فردی که زمانی جزوی از زندگی مان بوده خلاص شویم و باز هم نمی توانیم. مدام تن به کارهایی می دهیم که شاید هیچ فایده مثبتی برایمان نداشته باشند.

 

 

چگونه با شکست عشقی خود کنار بیایم؟

به راستی چه راههایی برای فراموش کردن یک رابطه تمام شده وجود دارد؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید هر چه سریع تر رابطه شکست خورده خود را فراموش کنید، با ما همراه شوید.

راههای ارتباطی تان را با او قطع کنید

نیازی نیست که شماره شریک قبلی زندگی تان را تنها به این دلیل که احتمال می دهید شاید در آینده ارتباط دوباره ای بین تان بوجود آید، در گوشی تان نگه دارید. این کار درست مثل این است که شما تکه ای از کیک را روی کابینت آشپزخانه تان نگه دارید و روزها و هفته ها تنها نگاه اش کنید و حسرت نخوردنش را بخورید. پس بهتر است که او را از لیست دوستان فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا هر جای دیگری پاک کنید تا تماس تان و به همان نسبت غم و غصه تان کمتر شود.

 

 

چگونه با شکست عشقی خود کنار بیایم؟

بیرون بروید و خوش بگذرانید

طبیعی است که پس از جدایی حوصله هیچ کس و هیچ چیزی را نداشته باشیم و بخواهیم که در خانه بمانیم، فیلم های تراژدی نگاه و عکس های گذشته و مشترک خود را مرور کنیم. اما این کارها تنها شما را افسرده تر خواهند کرد و قدرت زندگی دوباره را از شما خواهند گرفت. 

بنابراین در روزهای پس از جدایی، سعی کنید زمان بیشتری را بیرون از خانه بگذرانید و خودتان را سرگرم کنید. این حق شماست که پس از یک اتفاق ناخوشایند کمی خوش بگذرانید. این کار به شما ثابت می کند که این پایان جهان نیست و هنوز هم چیزهای خوبی برای تجربه کردن در زندگی وجود دارند.

بر عصبانیت خود غلبه کنید

اگر عصبانی، ناراحت یا افسرده هستید، نگران نشوید زیرا این طبیعیت ما انسان هاست و اگر اینگونه نباشد غیر طبیعی است. بهم زدن یک رابط عاطفی دردآور است و مسلما هزار فکر منفی به سرمان می زند اما کمکی که شما در این شرایط باید به خودتان بکنید این است که سعی کنید بر این احساسات غالب شوید. تجربه کردن آنها بد نیست اما اگر آنها را رها نکنید، مقصر خودتان هستید.

 

 

چگونه با شکست عشقی خود کنار بیایم؟

فهرستی از کارهای آزاردهنده او را بنویسید.

اگر بتوانید تمام کارها یا حرف هایی که موجب آزار شما از جانب شریک زندگی تان می شد را بنویسید، آنوقت هر زمان که دلتان برای او و رابطه تان تنگ شد، با مرور آن لیست دلیل جدایی تان را به یاد خواهید آورد و مطمئن می شوید که او شریک زندگی ایده آلی برای شما نبوده و هیچوقت هم نخواهد بود. 

 

 

چگونه با شکست عشقی خود کنار بیایم؟

وقت بیشتری را با دوستان تان بگذرانید

وقت گذراندن با دوستان تان می تواند یکی از موثرترین راهها برای بهبود حالتان باشد، به خصوص اگر وقت کافی نداشتید تا در زمان متاهلی با آنها رفت و آمد کنید. برای عصر یا شب های خود برنامه ای مفرح ترتیب دهید. شما می توانید هر آنچه در دل و ذهن تان است را با آنها در میان بگذارید فقط حواستان باشد که این مکالمه ها کل زمان با هم بودن تان را نگیرد.

لوازمی را که یادآور اوست، دور بریزید

یک جعبه بردارید و تمام لوازمی را که او به شما داده و با دیدن آنها دگرگون می شوید، درون اش جای دهید. اگر در میان آنها چیز با ارزشی وجود دارد، از یکی از دوستان تان بخواهید که آن را به او پس دهد. با دور ریختن هر آنچه شما را یاد او می اندازد در واقع جای بیشتری را برای وقوع اتفاقات خوب آینده باز خواهید کرد.    

 

 

چگونه با شکست عشقی خود کنار بیایم؟

بر سلامت فیزیکی خود تمرکز کنید

زمانی که ما در یک رابطه عاطفی به سر می بریم، به سلامت فیزیکی خود اهمیت چندانی نمی دهیم، به این دلیل که ما تمام تمرکز خود را بر طرف مقابل مان می گذاریم و تا حدودی از خود غافل می شویم. بنابراین پس از جدایی سعی کنید که در کلاس های ورزش ثبت نام کنید یا مواد غذایی سالم تری مصرف کنید و… مسلما ذهن سالم نیاز به فیزیک سالم دارد.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زناشویی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا