دانستنیهای گیاهان و حیوانات

نکته هایی مهم در خرید و نگهداری درختچه بن سای (بونسای)

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای گیاهان و حیوانات همراه باشید :

 

آشنایی با درختچه های بونسای,پرورش و نگهداری درختچه بونسای

پرورش یک درخت بن سای منبع خوبی برای الهام بخشی به شماست

 

بن سای یکی از درختچه های پرطرفدار است که می توانید درون منزل تان به عنوان یک گیاه پارتمانی از ان نگهداری کنید. با ما همراه شوید تا نکته های مهم در درختچه بن سای را بدانید.

 

بن سای یک هنر است، هنر کاشتن یک درخت درون یک گلدان. با اینکه بن سای یک هنر و پدیده فرهنگی ژاپنی است، ریشه آن به چین بر می گردد. از قدیم درخت بن سای برای باردهی و مقاصد دارویی استفاده نمی شده است بلکه بیشتر برای نشان دادن سخت کوشی و نظم پرورش دهنده و همچنین فراهم کردن فرصتی برای بیننده در جهت مشاهده و تفکر و تعمق پرورش داده می شدند. در اینجا ما به هشت نکته ای که احتمالا در مورد بن سای ها و نحوه پرورش آنها نمی دانید را در اختیادتان خواهیم گذاشت.

 

بن سای در چین به وجود آمده است

برخلاف نظر و عقیده عمومی این هنر در چین ظهور کرده و به تدریج به ژاپن رسیده است. در حال حاضر ژاپن این هنر پرورش درختان یا گیاهان گلدانی را به یک پدیده جهانی تبدیل کرده است.

 

پرورش یک بن سای تنها باغبانی کردن نیست

از قدیم این هنر به عنوان اثری برای نشان دادن مهارت باغبانی افراد نبوده است بلکه بیشتر یک نماد برای استقامت، صبوری و توانایی تمرکز و توجه بوده است. پرورش یک درخت بن سای بنابراین بیشتر تلاش برای درمان نفس و نظم بخشیدن به ذهن و شخصیت است. فرهنگ سنتی چین و ژاپن رشد درختان بن سای را تجربه ای برای درک میزان صبر و پذیرش افراد می داند.

 

از دانه پرورش دهید

همیشه پرورندان یک درخت از دانه بسیار جذاب تر از خریدن یک نهال از فروشگاه یا آوردن یک درخت از جنگل است. پرورش یک گیاه از دانه می تواند بسیار چالش برانگیز و و وقت گیر اما به عنوان با ارزش ترین تجربه ی رشد درختان بن سای باشد. لازم است اطمینان حاصل کنید که دانه های مورد نظر مستقیما و به دقت از یک درخت بن سای جمع آوری شده باشد به جای اینکه از فروشگاه خریداری شده باشند.

 

درختان بن سای به توجه و زمان نیاز دارند

اگر می خواهید یک درخت بن سای پرورش دهید، باید زمان کافی را به او بدهید. هرس و سیم گذاری در اطراف درخت نیازمند دقت و زمان است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال نتیجه دهی سریع هستید، پروراندن یک بن سای نمی تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

به ابزار مناسب احتیاج دارید

مراقبت از بن سای به لوازم مخصوصی نیاز دارد که باید خریداری شده و از آنها استفاده کنید. برای سیم کشی موثر و هرس کردن قطعا به ابزار مناسب نیاز خواهید داشت.

 

تعویض گلدان درخت

بی نهایت مهم است که به تعویض گلدان همزمان با رشد و قدرتمند شدن درخت ادامه دهید. با رشد درخت باید در زمان های مناسب عمل گلدان به گلدان کردن را انجام دهید. تغویض گلدان برای رشد کلی درخت بسیار مهم است و اگر در زمان لازم اینکار را انجام ندهید، ممکن نیست بتوانید درخت سالمی را در کوتاه ترین زمان لازم به دست بیاورید.

 

تصمیم برای خرید بن سای

اگر تصمیم گرفته اید که این درخت را بخرید، حتما از یک متخصص خریداری کنید. از آنجایی که این توجه و دقت آنها به زمان نیاز دارد شما نیز باید زمان مناسب را برای پیدا کردن یک متخصص نگهداری بن سای بگذارید تا درختی مناسب بودجه و علائق شخصیتان پیدا کنید. حتما تحقیقات لازم را قبل از خرید نوع درخت مورد نظر خود انجام دهید.

 

نوع درخت را با دقت انتخاب کنید

پرورش یک درخت بن سای منبع خوبی برای الهام بخشی به شماست، همچنین می توانید شکل خاصی را روی درخت پیاده کنید. انتخاب با دقت طرح مورد نظر بسیار مهم است و بایستی قبل از کاشت و پرورش درخت کاملا در مورد آن فکر کرده باشید. یکی از محدودیت هایی که هنگام انتخاب شکل ظاهری درخت باید به آن توجه کنید، کنترل وضعیت ریشه است که آیا در خاک مستحکم می شود یا در سنگ!

 

در بالا واقعیات ساده ای را در مورد آنچه که قبل از پرورش این درخت مورد نیاز است ذکر شد. چراکه هر چه بیشتر در مورد آنها بدانید بهتر می توانید آنها را پرورش و رشد دهید.

 

منبع : fitnessmagazin.ir

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا