آرایش و زیبایی

خداحافظ موهای چرب!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

وب‌سایت دکتر کرمانی: موهای چرب خسته کننده هستند چون ظاهری کثیف و بد فرم به خود می گیرند. مهم نیست چند مرتبه موهای خود را می شویید مدتی پس از شستشو باز هم می بینید که چرب هستند. موهای چرب و روغنی در نتیجه ترشح بیش از حد سبوم از غدد سباسه در روی کف سر به وجود می آیند. با اینکه مقداری از این ترشح برای موها خوب است ولی مقدار زیادش می تواند منجر به چرب و روغنی شدن ظاهر موها شود.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا اینقدر زود موها چرب می شوند. برخی از این موارد عبارتند از استرس، عدم تعادل هورمونی، خوردن مقدار زیادی غذای چرب، استعداد ژنتیکی، آلودگی و برخی محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد حساسیت زا هستند.

خوشبختانه مواد معجزه گری وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها با مشکل موهای چرب مقابله کنید. تمام این مواد در دسترس هستند و استفاده از آنها نیز بسیار ساده است. و حدس بزنید چی؟ جواب حل این مشکلتان در آشپزخانه پنهان شده. بیایید نگاهی بیندازیم به این مواد و اینکه چگونه می توان از آنها استفاده کرد.

 

 

خداحافظ موهای چرب!
1- سرکه سیب

رفع چربی موهای چرب سرکه سیب

مواد لازم:

  •     دو قاشق غذا خوری سرکه سیب
  •     آب

چگونه استفاده کنیم:

دو تا سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیتر آب ترکیب کنید. خوب با هم میکسشان کنید و سپس کنار بگذارید. حالا به موهای خود شامپو بزنید و سپس از ترکیب سرکه سیب روی سر خود بماید. موهای خود را آب بکشید. دیگر لازم نیست از نرم کننده استفاده کنید، اما اگر دوست دارید استفاده کنید این کار را قبل از استفاده ترکیب سرکه سیب انجام دهید. سرکه سیب باکتری هایی را که باعث تولید چربی در موها می شود را از بین می برد. همچنین این سرکه ریزش مو را کاهش می دهد و به موها درخشش می بخشد.

2- تخم مرغ

رفع چربی موهای چرب تخم مرغ

مواد لازم:

  •     یک عدد سفیده تخم مرغ
  •     آب لیمو

چگونه استفاده کنیم:

ماسک تخم مرغ برای مو یکی از شایع ترین و ساده ترین ماسک ها برای مقابله با موهای چرب است. تخم مرغ منبعی غنی از چربی و پروتئین است و موها را برای مدت زمانی طولانی مرطوب نگه می دارد. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که باکتری ها را می خورند و به خوبی مو و پوست کف سر را تمیز می کنند. برای آماده سازی ماسک مو سفید یک تخم مرغ را بگیرید و دو تا سه قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. ترکیب را بهم بزنید تا کف کند و سپس به مو و کف سر خود بمالید. سر خود را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و بگذارید به مدت نیم ساعت به همین شکل بماند. ابتدا موها را به خوبی با آب سرد بشویید و سپس کمی شامپو بزنید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید و خیلی زود نتیجه را خواهید دید.

3- جوش شیرین

رفع چربی موهای چرب جوش شیرین

مواد لازم:

  •     پنج تا شش قاشق غذا خوری جوش شیرین
  •     یک فنجان آب گرم

چگونه استفاده کنیم:

جوش شیرین مو را مانند شامپو تمیز و مانند نرم کننده نرم می کند. برای آماده سازی ماسک مو جوش شیرین، جوش شیرین را با آب ترکیب کنید. سپس روی کف سر و طول موهای خود بمالید. اجازه دهید پنج دقیقه بماند. موهای خود را با شامپو بشویید. این کار را دو مرتبه در هفته امتحان کنید.

4- موز

رفع چربی موهای چرب موز

مواد لازم:

  •     دو عدد موز
  •     یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
  •     یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل
  •     یک قاشق غذا خوری عسل

چگونه استفاده کنیم:

موز سرشار از ویتامین ها، کربوهیدرات و روغن های طبیعی است و وقتی به مو و کف سر می مالیدش، باعث می شود موهایی درخشان و براق داشته باشید. برای آماده کردن ماسک مو موز، دو موز رسیده را بردارید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. مطمئن شوید قطعه درشتی باقی نمانده باشد. این میکس را روی کف سر و موها بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس با شامپو بشوییدش. موز نه تنها چرب بودن را از بین می برد، بلکه به نرم شدن موها نیز کمک می کند.

5- ماست

رفع چربی موهای چرب ماست

مواد لازم:

  •     دو قاشق غذا خوری ماست
  •     یک قاشق غذا خوری عسل
  •     یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل

چگونه استفاده کنیم:

ماست سرشار است از پروتئین. مو را تغذیه کرده و به سلامت و قوی بودنش کمک می کند. ماست همچنین ترکیبات مرطوب کننده دارد که به نرم شدن موها کمک می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست کف سر را تمیز می کند و پوست های مرده را از سر راه بر می دارد. برای آماده سازی ماسک مو ماست تمام موادی که گفته شده را با هم ترکیب کنید و به کف سر و موهای خود بمالید. اجازه دهید حدود نیم ساعت روی موها بماند و سپس با شامپو بشوییدش. استفاده از نرم کننده به خودتان بستگی دارد. می توانید استفاد نکنید چون ماست خود خاصیت مرطوب کنندگی مو را دارد. دوبار در هفته مورد استفاده قرارش دهید.

6- نشاسته ذرت

رفع چربی موهای چرب نشاسته ذرت

 

 

خداحافظ موهای چرب!
مواد لازم:

  •     یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت
  •     یک نمکدان یا فلفل پاش خالی

چگونه استفاده کنیم:

استفاده از نشاسته ذرت مسلما یکی از بهترین روش ها برای بهبود موهای چرب و روغنی است. علاوه بر این، حتی لازم نیست آن را به عنوان ماسک مو استفاده کنید. می توانید از آن مستقیم به عنوان شامپو خشک استفاده کنید. برای استفاده از آن یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت را داخل یک نمکدان خالی بریزید. سپس روی موهای خشک خود بریزید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. بعد از 15 دقیقه با استفاده از برس مو نشاسته های ذرت را از موهای خود بیرون بریزید. نشاسته های ذرت تمام روغن ها را به خود جذب می کند.

با استفاده از این موارد می توانید به سادگی موهای چرب را در خانه درست کنید. اما اگر این موارد هم نتوانستند کمکتان کنند حتما باید با یک متخصص پوست و مو صحبت کنید.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا