کامپیوتر ، موبایل ، اینترنت

کاهش مصرف اینترنت برای اندرویدی‌ها

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش کامپیوتر،موبایل،اینترنت همراه باشید :

سیستم‌عامل اندروید, بنرهای تبلیغاتی, صفحات وب

مرورگر پیش‌فرض اندروید امکانات بسیار خوبی را برای وبگردی در اختیار شما قرار می‌دهد. اما وقتی بخواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید باید به فکر استفاده از مرورگرهای دیگری نیز باشید که در کنار امکانات مناسب، مصرف پهنای باند اینترنت شما را نیز به حداقل برسانند. برخی از این مرورگرها عبارت است از:

 

Chrome Beta: جدیدترین مرورگر گوگلی که برای ارتباطات اینترنتی توسط تلفن همراه بهینه‌ شده این مرورگر است. این مرورگر یک سرویس را پروکسی که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود مورد استفاده قرار‌می‌دهد و به کمک آن، اطلاعات درخواستی را فشرده کرده و به شما نمایش می‌دهد.

 

توجه داشته باشید که برای فعال‌کردن این قابلیت باید در نوار آدرس مرورگر عبارت chrome:‌/‌‌/‌flags را تایپ کرده و پس از مراجعه به تنظیمات مرورگر، مقدار مقابل عبارت Experimental Data Compression Proxy را enable کنید.

 

Opera Mini: گوگل ممکن است بتازگی پروژه طراحی مرورگر بهینه برای استفاده در تلفن همراه را آغاز کرده باشد، اما اپرا از جمله شرکت‌هایی است که سال‌ها روی این پروژه کار کرده و نسخه‌های مختلفی از مرورگر خود را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. Opera Mini یکی از سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین مرورگرهای تلفن همراه است که به واسطه رابط گرافیکی کاربر پسند و سرعت بسیار بالای خود در فهرست بیشترین دانلودی‌های مرورگر اندروید قرارگرفته است.

 

TextOnly: اگر اپرا‌مینی هم به‌نظرتان پرمصرف است و به‌دنبال مرورگری با کمترین میزان مصرف هستید TextOnly را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مرورگر همان‌طور که از نامش مشخص است فقط متن را به شما نمایش می‌دهد. با این مرورگر هیچ اسکریپت، عکس یا تبلیغی روی صفحات وب برای شما به‌نمایش درنخواهند آمد و در نتیجه مصرف پهنای باند اینترنت شما به میزان 80 تا 90 درصد کاهش می‌یابد.

 

حذف تبلیغات
گاهی اوقات برخی نرم‌افزارهای اندروید به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اما سازندگان این نرم‌افزارها به‌جای دریافت پول از کاربران، تبلیغاتی را روی نرم‌افزار خود به‌نمایش درمی‌آورند. به عقیده برخی کاربران، این تبلیغات مزاحمتی را حین استفاده از نرم‌افزار برایشان ایجاد نمی‌کند و در نتیجه به این تبلیغات اهمیتی نمی‌دهند، در صورتی‌که بارگذاری همین تبلیغات می‌تواند با افزایش هزینه‌های اینترنت تلفن همراه شما، مبالغی به مراتب بیشتر از مبلغ خریداری نرم‌افزار را برای شما در پی داشته باشد.

 

خریداری نرم‌افزارهای مورد علاقه: همان‌طور که اشاره کردیم، گاهی اوقات مبلغ پرداخت شده برای خرید یک نرم‌افزار کمتر از مبلغ پرداخت شده بابت اینترنت مصرفی جهت تبلیغات به‌نمایش درآمده توسط آن نرم‌افزار است. پس چنانچه نرم‌افزارهایی جزو برنامه‌های مورد علاقه شما به‌شمار می‌روند و نسخه‌های رایگان آنها شامل بنرهای تبلیغاتی است سعی کنید نسخه کامل برنامه را خریداری کنید.

 

استفاده از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات: درمواردی نیز مشاهده شده است که کاربران تمایلی به خرید نرم‌افزارها ندارند. اگر جزو این دسته از کاربران هستید یا به هر دلیل دیگری توانایی خرید نسخه کامل نرم‌افزارها را ندارید می‌توانید از ابزارهایی همچون Adblock Plus و AdAway کمک بگیرید. این نرم‌افزارها قادرند با مسدود‌کردن نمایش بنرهای تبلیغاتی در برنامه‌های مختلف، مصرف پهنای باند اینترنت شما را کاهش دهند.

 

توجه داشته باشید که هر دو نرم‌افزار فوق در سیستم‌عامل اندروید روت شده قابل اجرا هستند و پیشنهاد ما به شما استفاده از AdAway است، چراکه این نرم‌افزار با پشتیبانی از فهرست سفید به شما این امکان را می‌دهد تا نمایش بنرهای تبلیغاتی برای برخی از برنامه‌ها را فعال و برای بقیه غیرفعال کنید.

منبع:jamejamonline.ir


منبع:
http://www.beytoote.com/computer/mobile/internet-consumption2-andrvydyha.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای کامپیوتر،موبایل،اینترنت

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا