گردشگری

چشمه های ناشناخته گیلان

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

چشمه های گیلان

در گیلان چشمه های زیبایی وجود دارد که اگر گذرتان به آنجا بیفتد می توانید از زیبایی های آنها لذت ببرید

 

در گوشه و کنار کشورمان چشمه هایی جریان دارند که کمتر معرفی و شناخته شده اند. بسیاری از این چشمه ها با خواص درمانی که دارند، می توانند در حوزه گردشگری سلامت مورد توجه قرار گیرند. در گیلان زیبا هم نمونه های زیادی از این چشمه ها وجود دارد که اگر گذرتان به آنجا بیفتد می توانید هم از زیبایی های آنها لذت ببرید و هم در جهت درمان بیماری تان از این چشمه ها کمک بگیرید.

 
چشمه معدنی آب شور «لاکان»
لاکان منطقه در جنوب رشت است. در انتهای جاده رشت- لاکان، جاده ای خاکی وجود دارد که در اواسط آن روستای «آقا دانا پیر» قرار گرفته و در شرق آن جنگلی انبوه و زیبا قرار دارد که چشمه آب شور لاکان را دربر گرفته است.

 آب این چشمه دارای مقدار زیادی املاح نمک است و دیواره های چشمه از رسوب های آهکی پوشیده شده است.

 مردم منطقه این چشمه را مقدس و آب آن را شفابخش می دانند، به همین دلیل در فصل تابستان برای درمان بیماری های پوستی از آب چشمه استفاده می کنند.

چشمه های گیلان

آب  چشمه «لاکان» دارای مقدار زیادی املاح نمک است

 
چشمه آب معدنی «چشماگل»
این چشمه در روستای «طالم سه‌شنبه» از توابع بخش سنگر، در جنوب شرقی رشت و در ١٢ کیلومتری جاده رشت- قزوین قرار دارد. این چشمه در کنار رودی به همین نام واقع شده است و زمین‌های اطراف این چشمه رسی و دیواره‌های آن از ماسه سنگ تشکیل شده است.

در کنار چشمه درخت تنومندی دیده می‌شود که مورد احترام اهالی منطقه است و از آب این چشمه در درمان بیماری‌های پوستی به ویژه جوش‌های صورت و بدن استفاده می‌شود.

 

چشمه های گیلان

چشمه آب معدنی «چشماگل» در کنار رودی به همین نام واقع شده است

 
چشمه های آب معدنی سنگرود
چشمه ‌های آب معدنی سنگرود در روستای سنگرود از توابع دهستان «عمارلو» شهرستان رودبار واقع شده اند. بخش عمارلو تقریبا در ۲۰ کیلومتری شهر لوشان قرار دارد دو چشمه که به چشمه «آب گاز» و چشمه «آب کولور» معروف هستند، جدا از هم اما در نزدیکی هم وجود دارند.    

چشمه آب گاز سنگرود
چشمه آب گاز با حوضچه ای به طول ۴ و عرض ٢/۵ و عمق ۴۵ سانتیمتر که آب آن، از قسمت شمال غربی و از دل کوه خارج می‌ شود، از ارتفاع 1200 متری به سمت سنگ‌ های آهکی بستر خود جریان دارد وآب آن به جنگل اطراف جریان می یابد  و سرانجام به رودخانه می‌ پیوندد. دبی آب این چشمه ٧ لیتر در ثانیه است.  

چشمه های گیلان

چشمه آب گاز سنگرود دارای حوضچه ای به طول ۴ و عرض ٢/۵ و عمق ۴۵ سانتیمتر می باشد

چشمه آب «کولور» سنگرود
چشمه دیگر چشمه آب کولور است که حوضچه ای به شکل مثلث و به اندازه ٢× ٢/۵ متر و عمق ۴٠ سانتی متر دارد. آب با فشار از کف این حوضچه خارج می شود و از اطراف تپه سرازیر می شود و رسوب های شبکه ای چند ضلعی غیر منطقی تشکیل می دهد. در قسمت شمال چشمه رسوب ها، پلکان های زیبایی به وجود آورده اند که نشانه قدمت چشمه است. دبی آب چشمه ۵ لیتر در ثانیه است. در بستر آب، رسوب های کربناته ورقه ای دیده می شود. آب این چشمه در مداوای رماتیسم و ناراحتی های استخوان و همچنین بیماری های پوستی موثر است.

متاسفانه چشمه آب معدنی سنگرود متروک مانده است، در حالی که می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان رودبار تبدیل شود.

  

 منبع:tebyan.net

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا