گردشگری

دلایل محبوبیت تور ترکیه چیست؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

تعطیلات آخر سال 1395 و آغاز نوروز 96 فرصت خوبی را برای مسافرت و از بین بردن خستگی فراهم آورده است. مکان های زیادی برای مسافرت وجود دارد که می توان با مسافرت به آن این نیاز را مرتفع ساخت اما از طرفی برنامه ریزی و اطلاع قبلی برای مسافرت لازمه ای است تا در وقت و هزینه ما صرفه جویی شود فراهم کردن مقدمات سفر باعث لذت بردن بیشتر ما در آن زمان خواهد شد.

ترکیه

ترکیه

در این بخش از سری مقالات اخبار گردشگری، می خواهیم به یکی از کشورهای زیبا و بی نظیر منطقه اشاره کنیم که در عرصه صنعت توریسم، گوی را از دیگر رقبا دزدیده و توانسته با فراهم ساختن زیر ساخت های مناسب و بهبود چهره خود در فضای جهانی تعداد زیادی از مسافران و جهانگردان را جذب خود کند.

کشور ترکیه واقع در اروپا، دارای آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی می باشد. ترکیه دارای سواحل بی نظیری است که فضای مناسبی را برای استراحت و تفریحات آبی در اختیار دارد. از مکان های معروف این کشور که بازدید کنندگان زیادی بخصوص از قشر مسلمان و ادیان دیگر دارد، مسجد ایاصوفیه واقع در شهر معروف استانبول است که می توانید در تور استانبول از آن بازدید کنید.

ترکیه دارای جاذبه های فراوان طبیعی و غیر طبیعی بسیاری است که به شکل حساب شده به مردم دنیا معرفی شده اند. این جاذبه ها به شکلی هدفمند برای مخاطب خود ترسیم می شوند و از طرف دیگر امکانات رفاهی درخور مخاطب برای آنها فراهم شده تا آنها بتوانند از امکانات رفاهی این مکان ها به شکل مطلوبی استفاده کنند.

مسلمانان ترکیه

مسلمانان ترکیه

این مسجد در اصل یک کاخ پادشاهی بوده است که در قرن ششم برای امپراتوری شرقی ساخته شده است. این شاهکار مهندسی رومی، با گنبد عظیمش فضای نسبتا زیادی را پوشش می دهد. بد نیست بدانید تا همین چند قرن پیش این گنبد بزرگترین فضای بسته در دنیا بود! ایاصوفیه در سال 1935 میلادی تبدیل به موزه شد و حالا یکی از مهمترین جاذبه های اصلی ترکیه برای بازدید جهانگردان بشمار می رود.

ترکیه

ترکیه

اگر به دنبال یک هیجان و تفریح باورنکردنی می باشید و به رفتن به دامان طبیعت نیز علاقه‌مند هستید، ما به شما کوه نمرود را پیشنهاد می کنیم. این کوه با ارتفاع 2134 متر، در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی شهر آدی یامان واقع شده است. در سال 62 قبل از میلاد، شاه آنتیوکس اول، یک مقبره با مجسمه های عظیمی از خود، دو شیر، دو عقاب و خدایان یونانی و ایرانی مختلف را در قله این کوه ساخت.

سر این مجسمه ها از بالای کوه به پایین غلتیده و در این مکان پراکنده شده اند. این کوه نمای بسیار زیبایی از کوه ها و مناظر اطراف خود می دهد. یکی از جاذبه های این کوه تماشای طلوع خورشید از سمت شرق کوه است که برای شما حس اسرارآمیزی را ایجاد می کند.

کوه نمرود

کوه نمرود

اما اگر در تور ترکیه خود به دنبال هیجان در دل دریا هم هستید، بهترین گزینه برای شما فتحیه است که در سواحل ترکیه واقع شده است. ساحل این ناحیه هم بسیار زیبا بوده و دارای چشم اندازی نفس گیر از غروب آفتاب است. این منطقه محل بسیار مناسبی برای استراحت و خوشگذرانی است. در این ساحل شما می توانید یک قایق تفریحی کرایه کنید و در این مکان رویایی گشتی بزنید.

یکی از دیگر سواحل بسیار پرطرفدار ترکیه ساحل پاتارا است. این ساحل محبوب بسیاری از جهانگردان و توریست های این کشور است. گفتنی است این ساحل زیبا یکی از طولانی ترین سواحل شنی مدیترانه نیز محسوب می شود. شاید برای‌تان جالب باشد بدایند که در این ساحل به جز یک کافی شاپ، هیچ ساختمانی در امتداد آن دیده نمی شود.

سواحل شنی مدیترانه

سواحل شنی مدیترانه

همچنین باید گفت یک گونه در حال انقراض لاک پشت سرگنده نیز در این منطقه تولید مثل می کند. بدون شک این ساحل از هر نظر برای رسیدن به آرامش مناسب بوده است. اما بطور کلی باید آنتالیا را به عنوان شهر سواحل زیبای ترکیه معرفی کرد، چراکه عمده جذابیت این شهر بدلیل سواحل متعدد و بسیار دیدنی این شهر می باشد؛ توصیه می کنیم به هیچ عنوان تور آنتالیا را از دست ندهید.

سواحل شنی مدیترانه

سواحل شنی مدیترانه

در پایان سیاحت چند روه خود در ترکیه، اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و عالی می گردید، به قونیه بروید. استاد و شاعر بزرگ مولانا از نظر بسیاری از مسلمانان و گردشگران یک قدیس به شمار می آید و همه ساله برای بزرگداشت این شخصیت والامقام، این شاعر و عارف بزرگ، از 10 تا 17 دسامبر در قونیه گرد هم می آیند. در این مراسم آیین های ویژه ای برگزار می شود که آن را نوعی تکریم و احترام برای مقام مولانا برمی‌شمارند. نمایش و رقص یکی از این مراسم هاست که در این مکان برگزار می شود. رقص در عرفان تنها حرکات موزون بدن نیست، بلکه نوعی تجربه معنوی و عرفانی است که ترکیبی از موسیقی، گوش دادن به آن و البته رقص می باشد.

ترکیه

ترکیه

احتمالا شما تا همین جا هم به این نتیجه رسیده اید که ترکیه، انتخابی بی نقص برای نوروز 96 است. همانطور که گفته شد کشور ترکیه یکی از محدود کشورهایی است که تمام سلایق را در برمی گیرد و مسئولان حوزه گردشگری آن همواره تلاش کرده اند نیاز همه مسافران خود را چه از نظر رفاهی و چه از نظر تفریحی در نظر بگیرند و هر روز هم در پی بهبود این فرآیند، اقدام کرده اند و همچنان برای بوجود آوردن تعادل در نحوه رساندن خدمات خود به جهانگردان تلاش می کنند.

منبع: http://www.afranews.ir

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا