زنان

هفته هفدهم بارداری

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از زنان همراه باشید :

مراقبت های بارداری در هفته هفدهم بارداری

هفته هفدهم بارداری

  

 در این قسمت باید کمی صحنه‌های اکشن ببینید. او لگد می‌زند خیلی هم ناگهانی و بدون هیچ اطلاعی. شما می‌دانید که باید گاهی منتظر لگدهایش باشید با این حال این کار را آن‌قدر غیرمنتظره انجام می‌دهد که شما واکنش مناسب را فراموش می‌کنید. البته قدرت لگدهایش زیاد نیست و بیشتر به نظر می‌رسد که او با این کار می‌خواهد اعلام وجود کند. از لگدهایش عصبانی نشوید، او دوست دارد با شما بازی کند.

وضعیت جنین در هفته هفدهم بارداری
حواستان به حرف‌هایی که می‌زنید باشد او همه آنچه شما می‌گویید را می‌شنود و حواسش به همه چیز جمع است. بنابراین یادتان باشد که دیالوگ‌هایتان را درست بگویید و سعی کنید حرف‌های زشت از دهانتان خارج نشود. جنین شما این هفته کمی چاق‌تر به نظر می‌رسد به این دلیل که بافت چربی زیر پوستش را در این هفته می‌گیرد. بافت چربی در سوخت و ساز بدن و تولید حرارت نقش زیادی دارد.
 
در این هفته 89 گرم از وزن کودک را آب و 5 گرم را چربی تشکیل می‌دهد. مفصل‌های دستش شکل گرفته و به راحتی دست و پاهایش را تکان می‌دهد. غضروف‌هایش در حال سفت شدن هستند و حالا آنها به استخوان تبدیل‌شده‌اند. این هفته قرار است که مژه هم روی چشمانش گذاشته شود البته هنوز هم چشم‌هایش بسته است.
 
در این هفته اگر جنین شما دختر باشد تخمک‌ها و اگر جنین پسر باشد اسپرم‌ها تکامل پیدا می‌کنند. در جنین دختر پیش از تولد میلیون‌ها تخمک رشد می‌کند و در جنین پسر در انتهای شکم بیضه‌ها رشد پیدا می‌کنند و در انتهای حاملگی بیضه‌ها در کیسه بیضه قرار می‌گیرند. قد و قواره‌اش که اندازه یک پیاز شده است. این پیاز کوچولوی شما الآن در حدود 14.9 سانتی متر قد و 155 تا 217 گرم وزن دارد.

قد: 14.9 سانتی متر
وزن: 217 گرم

 

مراقبت های بارداری در هفته هفدهم بارداری

وضعیت جنین در هفته هفدهم بارداری

 
وضعیت مادر در هفته هفدهم بارداری
شکم شما بزرگ‌تر شده و حالا با پیشرفت حاملگی رحم گرد و مدور شده به تدریج شکل تخم‌مرغ را به خود می‌گیرد که دلیل آن رشد طولی سریع رحم است. در این مدت جفت ضخامت خود را به 54/2 سانتیمتر می‌رساند. رحم شما در حدود 5 سانتی‌متر زیر ناف است و به بقیه اجزای شکم شما فشار می‌آورد تا آنها را به قسمت‌های کناری براند.
 
در این زمان احساس گرمای شدیدی می‌کنید که ناشی از افزایش خون شماست. ریزش مو در این هفته کمتر می‌شود و ممکن است موهایتان براق‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید. ناخن‌های شما شکننده‌تر می‌شود. شما از این هفته به بعد حدود نیم کیلو وزن تا هفته 20 به دست می‌آورید. شما همچنین ممکن است در حال تجربه کمردرد، گرفتگی عضلات، پاها متورم شده و مچ پا و رگ‌های واریسی باشید.

مراقبت های بارداری در هفته هفدهم بارداری
با بزرگ‌تر شدن شکم شما رحم به همه اجزای داخلی شکم فشار وارد می‌کند. رباط سر استخوان ران که «رباط گرد» خوانده می‌شود از طرفین رحم به دیواره لگن کشیده می‌شود. در دوران بارداری با بزرگ شدن رحم این رباط‌ها طویل‌تر و قطورتر می‌شوند و دچار کشش می‌شوند. در این حالت حرکات ناگهانی شما باعث کشیده‌شدن این رباط‌ها می‌شود که این کشش ایجاد درد می‌کند. جای نگرانی نیست.
 
اگر درد شما آن‌قدر شدید بود که دیگر قادر به تحمل آن نیستید یا همراه با این درد علائمی نظیر خونریزی یا خروج مایع از مهبل و درد شدید دارید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

  

هفته هفدهم بارداری،مراقبت در هفته هفدهم بارداری

مراقبت های بارداری در هفته هفدهم بارداری

 
تغذیه در هفته هفدهم بارداری
همان طور که می‌دانید، دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل با رنگ‌های مختلف و مصرف مولتی ویتامین‌های بارداری روی سلامت شما و جنین‌تان تاثیر بسیاری دارد.

در طول هفته 17 بارداری، این مواد مغذی را به رژیم غذایی خود بیافزاید. البته قبل از هر تغییری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 پروتئین: گوشت گاو بدون چربی، مرغ، بوقلمون، لوبیا، توفو
 آهن: گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون، ماهی، نان گندمی
 کلسیم: شیر کم چرب یا بدون چربی، ماست، پنیر، و سویا
 اسید فولیک (فولات): سبزیجات برگ سبز، کلم بروکلی، نان و غلات و حبوبات
 ویتامین آ: مرکبات، کلم بروکلی، فلفل، توت فرنگی، گوجه فرنگی، انبه، سیب زمینی با پوست
 ویتامین سی: آب پرتقال، مرکبات، فلفل دلمه ای
  زینک: غلات و حبوبات، گوشت، غذاهای دریایی، حبوبات خشک شده، نخود
 ویتامین ب 12 را نیز فراموش نکنید. شما می‌توانید این آن را از موادی مانند شیر، ماست و تخم مرغ به دست آورید.

 منبع: niniban.com


منبع:
http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/seventeenth4-week-pregnancy.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زنان

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا