گردشگری

با 10جزیره برتر در تایلند آشنا شوید!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

جزایر ساحلی تایلند در دریای آندامان و خلیج سیام ، محبوب ترین مکان های گردشگری در جنوب شرقی آسیا هستند. برخی از این جزایر برای سواحل زیبا و فضای مهمانی هایشان ، در سراسر جهان معروف می باشند. اما جزایر برتر تایلند، فرصت های زیادی را برای تفریح و سرگرمی، و سفری آرامش بخش ارائه می دهند. در اینجا به معرفی 10 جزیره برتر در تایلند می پردازیم :

 

1 کو فی فی (Ko Phi phi)
کو فی فی مجمع الجزایر کوچکی در استان کرابی در جنوب تایلند می باشد. کو فی فی بزرگترین جزیره ی این گروه است و تنها جزیره ی سکونت دائمی می باشد، در حالی که کو فی فی له کوچکتر برای محل ضبط فیلم “ساحل” در سال 2000 معروف است. کو فی فی به شدت توسط سونامی اقیانوس هند در دسامبر 2004 آسیب دید که تقریبا تمام زیرساخت های جزیره ویران شد. با این حال توسعه ی مجدد به سرعت انجام گردید و خدمات با مقررات ساختمانی یعنی محدود کردن ارتفاع هتل های جدید و بناهای دیگر برای حفظ چشم اندازهای خیره کننده ی این جزیره ، بازگشتند.     

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کو فی فی مجمع الجزایر کوچکی در استان کرابی در جنوب تایلند می باشد

 

2 کو تائو  (Ko Tao)
کوتائو خیلی سریع تبدیل به مقصد مورد علاقه ی افرادی شد که برای اهداف تفریحی به تایلند می آیند. این جزیره به غواصان ، صخره نوردان و کوه نوردان، خدماتی ارائه می دهد. هرساله در حدود 7000غواص جدید، در کوتائو گواهی معتبر می گیرند و اینجا یکی از محبوب ترین مقصدها برای یادگیری شیرجه می باشد.علاقمندان به ماهیگیری، به امید گرفتن نیزه ماهی های فراوان، چندین بار به این جزیره می آیند. با انفجار گردشگران در کو تائو ، تعداد زیادی استراحتگاه، کافه و کلوپ های شبانه باز شدند، هرچند هنوز هم برای افرادی که در جستجوی مکان های آرام تری برای تعطیلاتشان هستند، مناطق کمتر توسعه یافته ای در این جزیره وجود دارند.    

 

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کوتائو خیلی سریع تبدیل به مقصد مورد علاقه ی افرادی شد که برای اهداف تفریحی به تایلند می آیند

 

3 کوچانگ (Ko Chang)
کوچانگ در نزدیکی مرز کامبوج قرار دارد و سومین جزیره ی بزرگ تایلند و بزرگترین مجمع الجزایر در پارک دریایی کوچانگ است.این جزیره ی کوهستانی برای آبشارهای فراوان، صخره های مرجانی، جنگل های انبوه و سواحل شنی طولانی، شناخته شده است. در کمتر از ده سال، کوچانگ تبدیل به مقصد اصلی گردشگران در تایلند شد، اگرچه هنوز هم آرام تر از جزایری مانند پوکت و کو سامویی است.     

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کوچانگ سومین جزیره ی بزرگ تایلند و بزرگترین مجمع الجزایر در پارک دریایی کوچانگ است

 

4 پوکت (Phuket)
پوکت هم نام استان تایلندی و هم شهر اصلی آن استان است. یک جزیره ی بزرگ و چندین جزیره ی کوچکتر در سواحل غربی، استان پوکت را پوشش می دهند. خارج از بانکوک ، محبوب ترین منطقه ی توریستی کشور با بسیاری از سواحل دیدنی و اقامت گاه های راحت برای گردشگران وجود دارد. نزدیک این سواحل، گردشگران کلوپ های شبانه ی پررونق و مناطق خرید را پیدا می کنند. برخی دیگر از جاذبه های گردشگری در پوکت شامل زمین های گلف، موزه ها و بناهای تاریخی می باشد.    

 

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

یک جزیره ی بزرگ و چندین جزیره ی کوچکتر در سواحل غربی، استان پوکت را پوشش می دهند

 

5 کو پنگان (Ko Pangan)
کو پنگان جزیره ای از خلیج تایلند است که بین جزایر کو سامویی و کوتائو قرار دارد. و مقصدی معروف برای جامعه ی کوهنوردان می باشد که آمده اند تا خودشان را در زیبایی این جزیره مانند جنگل های انبوه غوطه ور کنند.هر ساله در این جزیره جشنواره ی رقص ها معروف به مهمانی ماه کامل برگزار می شود. گردشگرانی که محل های آرام را دوست دارند،مشتاق دیدن معابد متعدد بودایی کو پنگان هستند. همچنین این جزیره ، برای چشمه های معدنی و سکوت آرامش بخشش شناخته شده می باشد.

  

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کو پنگان جزیره ای از خلیج تایلند است که بین جزایر کو سامویی و کوتائو قرار دارد

 

6 کو سامویی (Ko Samui)
کو سامویی جزیره ای است که بیشترین بازدید را درتایلند دارد. در این جزیره امکانات رفاهی فراوانی اعم از خانه های ییلاقی کوچک و ویلاهای منحصر به فرد وجود دارند. هر ساله جشنواره های فراوانی در کو سامویی برگزار می شود، از جمله جشنواره مبارزه ی بوفالو ، جشن هنر ده ستاره ی سامویی همراه با فروشندگان خوراکی های محلی، لباس و سوغاتی. همچنین علاقمندان به قایقرانی برای مسابقه ی کرجی رانی هرساله در ساموئی جمع می شوند و ورزشکاران و علاقمندانشان برای رویداد ورزش های سه گانه به سامویی می آیند.   

 

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کو سامویی جزیره ای است که بیشترین بازدید را درتایلند دارد

 

7 کو تاروتا (Ko Tarutao)
کو تاروتا یکی از 51 جزیره در جنوب تایلند است که متعلق به مجمع الجزایر پارک ملی تاروتا می باشد. در این جزیره می توانید خانه های ییلاقی را اجاره کنید. گردشگران این جزیره می توانند از فضای بکر و آرام منطقه لذت ببرند و همچنین می توانند کوه های ناهموار ، مناظر جنگل و کوه های آهکی که در این بخش از تایلند معروف هستند را مشاهده کنند. گردشگران فرصتی عالی برای نگاه انداختن به حیات وحش عجیب و غریب را دارند مخصوصا اگر از بخش غربی ساحل جزیره که توسط لاک پشت های بزرگ گرفته شده، دیدن کنند.  

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کو تاروتا یکی از 51 جزیره در جنوب تایلند است که متعلق به مجمع الجزایر پارک ملی تاروتا می باشد

 

8 کو سامت (ko Samet)
کو سامت از شلوغی شهر بانکوک ، محل استراحتی محبوب می باشد.اگرچه اکثر این جزیره یک پارک ملی است، اما تعدادی مرکز با امکانات مختلف برای گذراندن تعطلات در آن و جود دارد. سواحل شنی سفید رنگ، یکی از جاذبه های بزرگ گردشگری در کوسامت هستند. گردشگران می توانند محیط های آرامش بخش و سواحل محبوب را به همراه بسیاری از فعالیت ها انتخاب کنند. اَو نوینا (Au Nuan) ، اَو فوتسا (Ao Phutsa) ، او نیوآن و اَو وای (Ao Wai) ،به دلیل سکوت، اقامتگاه های دنج ، و غروب آفتاب خیره کننده شان، مشهور می باشند.هات سای کائو و اَو هین کوک شلوغ تر هستند، و گردشگران این سواحل می توانند از حمام آفتاب، شنا، موج سواری و زندگی شبانه لذت ببرند.  

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کو سامت از شلوغی شهر بانکوک ، محل استراحتی محبوب می باشد

9 کو لانتا (Ko Lanta) 
کو لانتا از مجموعه ای از جزایر ساحلی تایلند در استان کرابی ساخته شده است و بزرگترین جزیره ی این مجموعه است. چندین ساحل در سواحل غربی آن، دارای امکانات رفاهی و تفریحی می باشند.این منطقه یک مقصد مهم برای علاقمندان به غواصی می باشد که برای مشاهده ی صخره های مرجانی و موجودات اقیانوس به این جزیره  ها می آیند.همچنین تعداد فراوانی از گیاهان گرمسیری از جمله بقایای جنگل های انبوه در اینجا وجود دارند.  

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کو لانتا از مجموعه ای از جزایر ساحلی تایلند در استان کرابی ساخته شده است

 

10کو لایپ (Ko Lipe)
کو لایپ یا کو لیپ در مجمع الجزایر آدانگ راوی ( Adang-Rawi) در جنوب غربی تایلند  قرار دارد، و محل سکونت کولی های دریا می باشد.اینجا یک جزیره ی کوچک است و گردشگران می توانند بیشتر از یک ساعت در اطراف جزیره قدم بزنند. کو لایپ خارج از قلمرو پارک ملی تاروتائو قرار دارد و به این ترتیب از قوانین منع توسعه معاف می باشد. سه ساحل اصلی آن مقدار زیادی تسهیلات اعم از کلبه های چمنی و خانه های ییلاقی دارند. 

جزیره های تایلند,جاهای دیدنی تایلند

کو لایپ یا کو لیپ در مجمع الجزایر آدانگ راوی در جنوب غربی تایلند  قرار دارد

  

 منبع: parsacity.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا