دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

طرز تهیه حلوای خانگی برای افطار

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

وب سایت سوران: حلواها طرفداران خاص خود را دارند که تعدادشان هم بسیار زیاد است. به بهانه ماه رمضان، طرز تهیه حلوای ساده را برای افطارتان آموزش داده ایم.

  • آرد سفید گندم 1 فنجان
  • شکر 1 فنجان
  • آب 1 فنجان
  • روغن مایع به.م.ل
  • زعفران  1.ق.س
  • وانیل 1/4.ق م
  • گلاب 1.ق.س

 

طرز تهیه حلوای خونگی سنتی

 

طرز تهیه شهد:

 

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید وقتی که شکر حل شد و به جوش آمد حرارت را خاموش کنید سپس زعفران را به آب اضافه کنید.

 

طرز تهیه حلوا:

 

1. در ظرف دیگر که ترجیحا نچسب نباشد آرد الک شده را همراه کمی روغن مخلوط کنید روغن را قاشق قاشق اضافه کنید شعله را کم کنید کمی صبر کنید که آرد و روغن جذب هم شوند اگر آرد حالت خرده نان داشت به کمی روغن احتیاج دارد تا آرد کاملا حالت چسبیده پیدا کند اگر هنگامی که روی ظرف را با قاشق می زنید آرد و روغن کاملا پهن شود روغن آن کافی است در اضافه کردن روغن کاملا احتیاط کنید.

 

2. رنگ آرد بستگی به سلیقه شما دارد از قهوه ای روشن تا شکلاتی سوخته متغیر است البته حرارت باید کم باشد تا آرد و روغن زود نسوزند اگر حرارت زیاد باشد رنگ آرد زود تغییر می کند اما مزه سوختگی می دهد و حلوا سفت می شود کمی در این مرحله صبوری کنید وقتی رنگ دلخواه آرد به دست آمد شهد را به آن اضافه کنید و بلافاصله وانیل و گلاب را بیافزایید در این مرحله حلوا حالت بریده بریده می شود نگران نشوید.

 

3. با افزودن شهد باید به طور دایم مواد را در یک جهت هم بزنید بعد از چند دقیقه کم کم گلوله آرد باز می شود و مواد جذب هم می شود ولی هنوز کمی حالت شل دارد سپس ظرف را روی ملایم قرار دهید حدود 5 دقیقه هم بزنید مواد یک جا جمع می شود و دیگر به قاشق نمی چسبد حالا باید حدود 1 دقیقه تابه را بچرخانید تا مواد رول شود در اصطلاح بقچه شود و کمی که از گرمای آن کم شد باید شروع به مدل دادن کنید وقتی خنک شد دیگر قابلیت فرم دادن ندارد می توانید در قیف ریخته و با ماسوره مدل شکوفه دهید بر خلاف تصور این حلوا نیاز به روغن زیادی ندارد.

نکات:

 

1-میزان شکر را می توانید کم یا زیاد کنید.

 

2-نسبت آرد به آب و شکر برابر است آب اضافه وارد مواد نکنید.

 

3-برای عطر بیشتر می توانید از وانیل استفاده کنید.

 

4-اگر تنها از کره استفاده کنید باعث سوخته شدن آن می شود.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/545521/طرز-تهیه-حلوای-خانگی-برای-افطار

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا