رازهای موفقیت

با این عادات، دیگران مجبور می‌شوند به شما احترام بگذارند

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از رازهای موفقیت همراه باشید :

برترین ها – ترجمه از حمید پاشایی: مردم از کار خود به دنبال چه چیزی هستند؟ بررسی اخیری نشان می دهد که بیشتر از پول، بیشتر از سود، بیشتر از امنیت شغلی، افراد می خواهند که با احترام با آن ها رفتار شود.

اگر شما هم همینطور هستید، چگونه می توانید احترامی که هر روز سر کار دریافت می کنید را افزایش دهید؟ عادت های مشخصی وجود دارد که استفاده کنید تا به همکاران خود یاد دهید که هر روز با شما محترمانه برخورد کنند.

این ها 33 عادتی است که ثابت شده نتیجه می دهد، اگر آمادگی داشته باشید که آن ها را رعایت کنید.

1. صدای خود را به گوش برسانید.


شما احترامی که شایسته آن هستید را دریافت نخواهید کرد مگر اینکه صدای خود را به گوش برسانید. ما فهرست خود را با این مورد شروع کردیم (آموزش دادن خوتان به بلند صحبت کردن) چون که هر عادت دیگری در این لیست بستگی به این دارد که تصمیم بگیرید شما شایسته دریافت احترام هستید.

 

 

33 عادت هوشمندانه که باعث می شود دیگران با شما با احترام رفتار کنند

2. مؤدب باشید.


کسانی که احترام می گذارند طبیعتاً در ازای آن انتظار دریافت احترام را دارند. بنابراین، به دنبال ارتباطاتی احترام آمیز باشید: به همین خاطر است که جامعه هنجارهای مؤدب بودن را ایجاد کرده تا با آن شروع کنیم. همچنین، نتیجه معکوس این عادت را به خاطر داشته باشید: کسانی که بی ادب یا پرخاشگر هستند اغلب فقدان احترام را در کسانی که با آن ها تعامل دارند، القا می کنند.

3. از دیگران دعوت کنید که تعاملات خود را از قبل زمانبندی کنند.


اگر به دنبال احترام هستید، پس این موضوع شامل احترام به وقت شما نیز می شود. بنابراین، همکاران خود را تشویق کنید که برای نیازهایشان مسئولیت پذیر باشند. زمانی که آن ها لازم است وقت شما را بگیرند، یا از یک دستیار یا نگهبان استفاده کنید تا وقتتان را مدیریت کنید، یا حداقل از تقویم دیجیتال مشترکی استفاده کنید. (توجه: برای نتیجه دادن این استراتژی چند تکنیک کلیدی وجود دارد که در موارد شماره 4 تا 7 توضیح داده شده است.)

4. تمام زمانی که برای خود احتیاج دارید را از پیش زمانبندی کنید.


اگر تصمیم می گیرید که استراتژی تعیین وقت ملاقات که در مورد شماره 3 ذکر شد را دنبال کنید، مهم است که خودتان با زمانبندی تمام وقتی که برای خود نیاز دارید، اول از همه به آن عمل کنید. جدی و سختگیر باشید، و فقط زمان های باقیمانده را برای هر کس دیگری باقی بگذارید. یادتان باشد، شما لازم نیست هیچ کس دیگری را توجیه کنید که چه چیزی در تقویمتان است؛ شما فقط لازم است که زمانتان را ابتدا به خودتان اختصاص دهید.

5. حالت پیش فرض مشاهده تقویم خود را خصوصی کنید.


این به بیشتر افراد ربطی ندارد که شما در زمان های «غیر قابل دسترس» خود چه کاری انجام می دهید، پس اگر از روش تقویم مشترک استفاده می کنید، حتماً تنظیمات تمام رویدادها را خصوصی کنید. به این شکل، بیشتر بازه های زمانی به صورت «غیر قابل دسترس» به دیگران نمایش داده خواهد شد، ولی شما نیازی نیست که توجیه کنید چرا شما در دسترس نیستید.

 
6. پیش فرض وقت ملاقات تقویم خود را روی 15 دقیقه تنظیم کنید.


پانزده دقیقه برای بسیاری از تعاملات کافی است، ولی اگر زمان پیش فرضی را تنظیم نکنید، دیگران به صورت خودکار وقت بیشتری از چیزی که احتیاج دارند را زمانبندی خواهند کرد. البته این محدودیت غیر قابل تغییری نیست؛ اگر رئیس شما یک ساعت احتیاج داشته باشد، می تواند برای یک ساعت زمانبندی کند. ولی تنظیم زمان پیش فرض دیگران را تشویق می کند که به شکلی بسیار کاربردی به وقت شما احترام بگذارند.

7. زمان های بیرون از اداره خود را در تقویمتان ثبت کنید.


آیا چند روز در هفته بعد از کار ساعت 6 به باشگاه بدنسازی می روید؟ سوار اتوبوسی می شوید که زودتر از 9 صبح شما را به سر کار نمی رساند؟ این رویدادها را در تقویم خود ثبت کنید (در حالت خصوصی)، تا دیگران نتوانند پیش از ورود شما یا بعد از خروجتان جلسه ای را زمانبندی کنند.

 

 

33 عادت هوشمندانه که باعث می شود دیگران با شما با احترام رفتار کنند

8. اسم افراد را یاد بگیرید و صدا بزنید.


این را برای خودتان عادت کنید که اسم دیگران را یاد بگرید و صدا بزنید. انجام این کار نشانه ای از احترام به آن هاست، و چیزی است که باعث می شود با شما احساس نزدیکی کنند. آن ها نیز شما را به یاد خواهند آورد و خود را موظف می دانند که اسمتان را صدا بزنند.

9. از عنوان ها استفاده کنید.


مسلماً اگر طبیعی یا مناسب به نظر نیاید این کار را انجام نخواهید داد، ولی اگر افراد را به خوبی نمی شناسید، یه جای صدا زدن اسم کوچکشان با عناوین محترمانه آن ها را مورد خطاب قرار دهید. به طور کلی، انتقال احترام به این شکل آن ها را نیز تشویق می کند که به شما احترام بگذارند.

10. برنامه ریزی کنید.


اگر کسی به صورت واضح مشخص نکرده باشد که اولویت های او در زندگی چیست، دیگران این حق را برای خود قائل می شوند که اولویت هایشان را بر او تحمیل کنند. پس، برنامه ریزی کنید. استراتژی هایتان را اعلام کنید. برنامه هایتان را بلند اعلام کنید تا ایده شما تبدیل به برنامه کاری هر کس دیگری شود. این هم در زندگی کاری و هم زندگی شخصی شما صدق می کند.

11. مخالفت کنید، و سرسپرده شوید.


جف بزوس مدیرعامل آمازون از عبارت «مخالفت کنید، و سرسپرده شوید» استفاده می کند. شما می توانید عبارت مورد نظر خود را استفاده کنید. معنی آن اینست که هر کسی حق دارد با ایده ها مخالف کند، ولی به محض اینکه ایده ای تصویب شد، باید نسبت به آن سرسپرده شود. اگر می گویید که قرار است کاری را انجام دهید، به آن پایبند باشید.

12. حاضر باشید که سؤال بپرسید.


اگر قرار است آینده حرفه ای خود را متعهد به برنامه فرد دیگری کنید، به حد کافی به خودتان احترام بگذارید که سؤالات زیادی راجع به آن بپرسید. این را بفهمانید که شما به راحتی تحت فشار قرار نمی گیرید و حاضر نیستید بی دلیل از کسی پیروی کنید. به علاوه، چند بار برایتان پیش آمده که در جلسه ای بوده اید که کسی سؤالی پرسیده و مشخص شد که هر کس دیگری نیز می خواست پاسخ آن را بداند؟

 

 

33 عادت هوشمندانه که باعث می شود دیگران با شما با احترام رفتار کنند

13. پیش از صحبت کردن، دیگران را تصدیق کنید.


با تصدیق کردن این موضوع که مشارکت شما چگونه به جریان گفتگو کمک می کند، کمی هوش هیجانی از خود نشان دهید. در عمل، این بدان معناست که اگر چیزی برای گفتن دارید، کسی که پیش از شما صحبت کرد را تصدیق کنید. شما با اعتبار دادن به آن فرد، احترام او را به دست می آورید. (مثلاً: «نکته بسیار خوبی بود، و این باعث شد که موضوع دیگری به ذهن من بیاید که لازم است مورد بررسی قرار دهیم…»)

14. بگویید متشکرم.


نمونه ای مشخص از نزاکت ساده و بنیادی. این کار هیچ هزینه ای برایتان ندارد و نشان دهنده پیامی نامحسوس است. مجدداً، این کار نوعی دفاع در برابر عدم احترام است که افراد بی ادب به وضوح القا می کنند.

15. بگویید خواهش می کنم.


اگر می خواهید احترام را به وجود آورید، از عباراتی مثل «خواهش می کنم» استفاده کنید. «خواهش می کنم» دلالت بر این دارد که شما کاری انجام داده اید که شایسته تشکر است، و در نتیجه شما شایسته احترام هستید.

16. از آدرس ایمیل های مختلف استفاده کنید.


حداقل یک ایمیل برای استفاده شخصی و یکی (یا شاید هم بیشتر) برای کار خود داشته باشید. این کار به این خاطر است که دیگران را تشویق کنید تا بر اساس قوانین شما با شما تعامل کنند، و اینکه شما قرار نیست تابع دستورات آن ها باشید و در تمام ساعات روز برای پاسخ دادن به دیگران خود را اذیت کنید.

17. از لیبل ها و فیلترهای ایمیل استفاده کنید.


آیا رعایت مورد شماره 16 خیلی برایتان دیر شده است؟ اشکالی ندارد. زمانی بگذارید تا از قابلیت لیبل و فیلتر در اکانت ایمیل خود استفاده کنید تا پیام ها را از هم جدا کنید، پاسخ های خود را اولویت بندی کنید، و به دیگران یاد دهید که انتظار پاسخ را بر اساس زمانبندی شما، و نه خودشان، داشته باشند.

18. ریمایندر (یادآورنده) تنظیم کنید.


زمانی که تصمیم می گیرید پاسخ دادن به دیگران را به تعویق بیندازید (مورد شماره 17)، چه از طریق ایمیل یا هر چیز دیگری، حتماً یادتان باشد که بالاخره پاسخ دهید. ریمایندر تنظیم کنید تا خیالتان از پاسخگویی در آینده راحت شود.

19. بیشتر از یک شماره تلفن داشته باشید.


این هم درست مثل داشتن بیش از یک آدرس ایمیل است. لازم نیست به دیگران بر اساس وقت آن ها پاسخ دهید؛ زمانی پاسخ دهید که برای شما مناسب باشد (البته با دلیل منطقی). اگر هزینه خرید گوشی موبایل دوم برایتان منطقی نیست، می توانید از Google Voice، Sideline یا دیگر سرویس هایی استفاده کنید که به شما اجازه می دهد شماره دومی را به تلفن خود اضافه کنید.

 

 

33 عادت هوشمندانه که باعث می شود دیگران با شما با احترام رفتار کنند

 
20. اجازه دهید آبروی دیگران حفظ شود، و راه فراری برای آن ها باقی بگذارید.


اغلب در هنگام ایستادگی برای حق خود، مجبور می شوید که با دیگران مقابله کنید. بنابراین، با آن ها با احترام رفتار کنید (و احترام متقابل ایجاد کنید) و به آن ها راه فراری کلامی دهید و اجازه دهید که آبروی خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، شرایطی ناملموس را برای نتیجه ای منفی در کار مورد سرزنش قرار دهید، نه تلاش ضعیف آن ها را.

(مثلاً: «من فکر می کنم ما به درستی ارتباط برقرار نکردیم، ولی بهرحال نتوانستیم کاری که لازم بود را انجام دهیم، و در نتیجه مجبوریم امروز سخت تر کار کنیم.» این جمله  «عدم ارتباط درست» را سرزنش می کند و نه تلاش فرد مقابل را، و در نتیجه راه خروجی برای او باقی می گذارد.)

21. اعتبار کارهای خوب را با دیگران تقسیم کنید.


وقتی که به خاطر کار خوبی حقتان است که اعتبار نتیجه کار را دریافت کنید، حتماً این کار را انجام دهید. ولی همچنین به دنبال فرصت هایی باشید که به دیگران نیز به خاطر مشارکت ها و کمک هایشان اعتبار دهید. آن ها این کار شما یادشان باقی خواهد ماند و به شما برای انجام چنین کاری احترام خواهند گذاشت.

22. وقتی دیگران کارشان را به خوبی انجام می دهند، توجه کنید و آن را به زبان آورید.


حتی اگر شما بخشی از تلاش نیستید، به عنوان شخصی در دپارتمان یا شرکت خود شناخته شوید که وقتی همکارانتان به موفقیت های بزرگ می رسند، علاقمند به جشن گرفتن برایشان هستید.

23. مورد تقاضا باقی بمانید.


همیشه در جلوی صنعت خود باشید. حتماً ارتباطات خود را تقویت کنید، و آن ها را بیشتر کنید. با این کار کیفیت شهرت شما میان افرادی که با آن ها کار می کنید افزایش پیدا می کند، و تخصص شما نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

24. نظرات متفاوت داشته باشید.


داشتن نظرات متفاوت بخش دیگری است که کمک می کند مورد تقاضا باقی بمانید. این موضوع همچنین اعتماد به نفستان را نیز تقویت می کند که بدانید شما می توانید در هر لحظه کار دیگری را انجام دهید؛ این اعتماد به نفس به چشم خواهد آمد و روی میزان احترامی که دریافت می کنید تأثیر می گذارد.

25. دفتر خاطرات کاری کوتاهی داشته باشید.


فهرستی از کارهایی که موفق به انجامشان می شوید، ایده هایی که به ذهنتان می آید، و تعاملات خود با دیگر را بنویسید. تنها چند یادداشت در پایان روز می تواند برای به یاد آوردن آن ها کافی باشد، و به عنوان کسی به حرکت ادامه می دهید که باید مورد احترام واقع شوید.

 

 

33 عادت هوشمندانه که باعث می شود دیگران با شما با احترام رفتار کنند

26. پیش بینی و راهنمایی کنید.


چه برای رییس خود کار می کنید و یا چه برای مشتریان، سعی کنید چیزهایی که نیاز پیدا خواهند کرد و سؤالاتی که خواهند داشت را پیش بینی کنید، و پیش از اینکه این ها را مطرح کنند پاسخشان را دهید. آن ها یاد می گیرند که به عنوان یک کارشناس به شما احترام بگذارند.

27. فعالانه به اشتراک بگذارید.


کسی را می شناسید که یکی از همکارانتان باید با او ملاقات کند؟ مقاله ای خوانده اید که دپارتمان شما باید راجع به آن بداند؟ به عنوان شخصی شناخته شوید که اطلاعات را با دیگران به اشتراک می گذارد.

28. (تا حدی) لباس های رسمی بپوشید.

ما در دنیایی تقریباً خودمانی زندگی می کنیم. ولی اگر شما نسبت به همکارانتان کمی رسمی تر لباس بپوشید، به طور تلویحی نشان می دهید که آن ها باید با احترام بیشتری با شما رفتار کنند.

29. فیدبک خوب بدهید.


بقیه مردم درست به اندازه شما خودهوشیار هستند، که ممکن است آن را پنهان کنند یا نکنند. به همین خاطر فیبدک خوب، سازنده و مثبت ارائه دهید، حتی اگر وظیفه شغلی رسمی شما این نیست. یادداشتی کوتاه بعد از سخنرانی همکارتان که در آن به او بگویید که چه بخشی را خوب انجام داد، می تواند القاگر نزدیکی و احترام زیادی باشد.

 
30. مذاکره کنید.


در هر چیزی که دارای اهمیت است، اولین پیشنهاد را قبول نکنید. با مذاکره کردن به نفع خود، احترام را به وجود آورید.

 

 

33 عادت هوشمندانه که باعث می شود دیگران با شما با احترام رفتار کنند

31. گاهی وقت ها بگویید نه.


مرزهایی تعیین کنید و بر اساس آن ها عمل کنید. با این کار دیگران را تشویق خواهید کرد که آن ها نیز به مرزهای شما احترام بگذارند.

32. وقتی چیزی را نمی دانید، به آن اذعان کنید.


افراد دارای اعتماد به نفس وقتی که چیزی را نمی دانند به سادگی آن را بیان می کنند، به ویژه اگر چیزی باشد که آن ها نیاز دارند یا می خواهند بدانند تا شغل خود را بهتر انجام دهند. وقتی حاضر باشید که ندانستن خود را تأئید کنید و یاد بگیرید، احترام را القا می کنید.

33. آماده باشید که به حرکت ادامه دهید.


اگر احترامی که شایسته اش هستید را دریافت نمی کنید، جای دیگری برای کار کردن پیدا کنید. نکته طعنه آمیز این است که این کار، احترام بیشتری برایتان در جایی که به تازگی ترک کردید به وجود خواهد آورد!

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین رازهای موفقیت همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا