گردشگری

بهترین پیست های اسکی ایران کدامند؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

پیست های اسکی ایران

با بهترین پیست های اسکی ایران آشنا شوید

 

شاید تصور کنید که اسکی تفریح قشر مرفه جامعه است، اما این طور نیست و پیست های اسکی ایران به اندازه تمام مردم جا برای لذت بردن از برف را دارند. بنابراین اگر تا به حال راهی پیست های بین المللی کشور نشده اید، توصیه می کنیم از سرمای زمستان امسال استفاده کرده و لذت سُرخوردن بر دامنه های برفی را تجربه کنید.

پیست اسکی توچال
نزدیک ترین و شلوغ ترین پیست اسکی تهران، توچال است که در سه کیلومتری تجریش و در منطقه شمیرانات قرار دارد. همچنین این پیست مرتفع ترین پیست کشور نیز به شمار می آید که مجهز به ۳ خط تله کابین، ۳ خط تله سیژ، یک خط تله اسکی با مجموع ۷۵۰۰ متر است که با طولانی ترین تله کابین های سایر نقاط جهان رقابت می کند. این مجموعه سه پیست مجزا داراد که اولی در قله، دومی در دامنه غربی و سومی در ایستگاه ۷ به ۵ آن قرار دارد. این پیست مجهز به باشگاه تنیس، باشگاه تیر و کمان، باشگاه بانجی جامپینگ، اسکیت، پینت بال است و نیز امکاناتی چون کوهنوردی و پیاده روی نیز در آن وجود دارد.

پیست های اسکی ایران

نزدیک ترین و شلوغ ترین پیست اسکی تهران، توچال است 

 
پیست اسکی خوشاکو
پیست اسکی خوشاکو، در منطقه رازان و در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، قرار گرفته است و تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی است که در مکانی خوش آب و هوا در منطقه راژان قرار دارد. این پیست که یکی از کانون‌های ورزش‌هایی زمستانی در شمال‌غرب ایران به شمار می‌رود دارای امکانات بالقوه‌ای از قبیل کوه‌های با شیب مناسب، چشم‌انداز زیبا و … است ولی به دلیل نبود زیرساخت این امکانات بالفعل نشده است.  خوشاکو با ۵۰ هزار متر مکعب در فصل تابستان نیز امکان پیست روی چمن را نیز دارا می‌باشد.  این مجموعه دارای کوه هایی با شیب مناسب و با چشم انداز زیبا است . 

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی خوشاکو، در منطقه رازان و در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، قرار گرفته است

 
پیست اسکی نسار بیجار
پیست اسکی نسار بیجار، در دامنه کوه نسار در شهر بیجار استان کردستان قرار دارد. این مکان, یکی از ۵ تفریح گاه اصلی مسافرانی است که به این استان سفر می کنند. از جمله امکانات این مجموعه دیدنی، تله کابین، تله سیژ، پارکینگ عمومی و هتل و رستوران است. یکی از دلایل اهمیت این پیست اسکی، دسترسی آسان به آن و نیز مشرف بودنش به شهر است. طول و شیب مناسب این پیست، امکان برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی را به راحتی فراهم می آورد.  

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی نسار بیجار، در دامنه کوه نسار در شهر بیجار استان کردستان قرار دارد

 
پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی چلگرد،  یکی از شناخته شده ترین پیست های اسکی واقع در زاگرس است که در شهر چلگرد در مجاورت تونل اول کوهرنگ در قسمت شرقی کوه کارکنان قرار گرفته است. طول پیست حدود 800 متر با شیب 20% می باشد، و دارای سه محوطه ی تفکیک شده جهت خانواده، آقایان و خانمها بوده و به دلیل طولانی بودن فصل سرما و آرامش اکثر روز ها در تمام فصل زمستان قابل استفاده است.

 

 جالب آن است که در بیشتر روزهای زمستان، در این منطقه, هوا آفتابی است و در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر، سالانه از آن بهره برداری می کنند. و از طریق منطقه زاگرس می توان به آن دسترسی پیدا کرد. اگر به این منطقه سفر کردید حتما از آبشار کوهرنگ که در نزدیکی همین پیست قرار دارد نیز دیدن کنید.   

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی چلگرد،  از شناخته شده ترین پیست های اسکی واقع در زاگرس است

 
پیست اسکی شمشک
پیست اسکی شمشک، بعد از دیزین ، بزرگترین پیست اسکی ایران به شمار می رود که در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است و به روستای شمشک از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات بسیار نزدیک است. مسیرهای رسیدن به این پیست عبارت از لشکرک ، زردبند و کرج، گچسر (البته فقط در فصل تابستان) هستند. امکانات این مجموعه شامل, دو دستگاه تله سیژ, دو دستگاه تله کابین بشقابی ، و دو دستگاه اسکی چکشی، دو هتل و ۴ رستوران که یکی از این رستوران ها در قله کوه قرار گرفته است . بهترین زمان های پیشنهادی برای استفاده از این پیست ، از اوایل آذر تا اواسط فروردین است که البته تماشای مناظر زیبای آن در تمام فصل ها بی نظیر است.  

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی شمشک، بعد از دیزین ، بزرگترین پیست اسکی ایران به شمار می رود

  
پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در جنوب شرقی تبریز قرار دارد به عبارتی از پلیس راه تبریز – تهران حدودا” 27 کیلومتر فاصله دارد و حدود 40 دقیقه از شهر تبریز فاصله دارد. این منطقه در زمستان علاقه مندان به ورزش مفرح اسکی را بخود جذب می کند کسانی هم که اسکی را آموزش ندیده اند با تیوب های بزرگ برای خودشان شادی می آفرینند.

در حال حاضر دو بالابر تله اسکی به طول 1200 متر و دو دستگاه مبتدی به طول 100 متر در این پیست وجود دارد. عمق برف های پودری این پیست گاهی تا 4 متر می رسد اما با این حال، این پیست بهمن گیر نیست و فضای مناسبی برای انجام هرگونه ورزش زمستانی دارد. شما می توانید در شش ماه از سال برف های این پیست را مشاهده کنید و تا آخر اردیبهشت برای اسکی رفتن برف دارد .    

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی سهند در جنوب شرقی تبریز قرار دارد

   
پیست اسکی کاکان
این پیست که دسترسی به آن از طریق دامنه های زاگرس و قله دنا در ۱۸ کیلومتری یاسوج، امکان پذیر است در استان کهگیلویه و بویراحمد و در نزدیکی دهستان کاکان است. از تله اسکی بشقابی این پیست به عنوان دستگاه بالابر استفاده می شود و امکانات قابل استفاده در آن شامل خوابگاه و رستوران است و از اوایل دی تا اواخر اسفند ماه قابل استفاده است. جشنواره ساخت آدم برفی از مراسمی است که هر سال در این پیست برگزار می شود.

  

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی کاکان، در استان کهگیلویه و بویراحمد و در نزدیکی دهستان کاکان است

  
پیست اسکی دیزین
پیست اسکی دیزین، نه تنها از مهم ترین پیست های داخلی است بلکه معتبرترین پیست منطقه خاورمیانه است که در شمال تهران واقع شده است. پیست اسکی دیزین، اولین پیست اسکی ایران است که با دارا بودن تایید فدراسیون جهانی اسکی، جهت برگزاری مسابقات رسمی استفاده و عنوان بین المللی را به خود گرفته است. برای اسکی در دیزین باید راهی کوه های شمالی تهران و منطقه گاجره ، مکانی در ۱۲۳ کیلومتری مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری شمشک شوید. این پیست بین المللی ۳ تله کابین، ۲ تله اسیژ، ۷ تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی دارد. بهترین زمان برای اسکی در این پیست با ارتفاع ۲۶۵۰ تا ۳۶۰۰ متری, اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت است. امکانات موجود در آن شامل ۲ هتل، ۱۹ کلبه، و ۵ رستوران است و برای سفرهای جمعی مکان بسیار مناسب به شمار می آید.   

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی دیزین، نه تنها از مهم ترین پیست های داخلی است بلکه معتبرترین پیست خاورمیانه است

  
پیست اسکی پولادکف

پپیست اسکی بین الملی پولادکف در ۸۸ کیلومتری شمال شیراز و کیلومتر ۱۵ جاده سپیدان به آبشار مارگون قراردارد. پیست پولادکف دارای هتل چهار ستاره، ۴ واحد غذاخوری، تله کابین به طول ۲ کیلومتر، ۲ دستگاه تلی اسکی ویژه اسکی بازان به طول ۱۶۰۰ متر و ۸ دستگاه موتور برفی است. در نزدیکی پیست اسکی پولادکف، پیست اسکی کوچک تری وجود دارد که به پیست اسکی سپیدان شناخته می شود. بارش سنگین برف در فصل زمستان یکی از زیبا ترین جاذبه های استان فارس در این منطقه محسوب می شود. این مجموعه با استقبال بی نظیر مردم و علاقمندان به ورزش اسکی در ایام زمستان روبرو است و با توجه به قرار گرفتن در مسیر آبشار زیبای مارگون از موقعیت ویژه ای برخوردارمی باشد. وجود امکانات اقامتی و تفریحی مناسب و متنوع باعت شده این پیست در سایر فصول هم قابل استفاده باشد بطوریکه در فصل تابستان امکان پرداختن به ورزش مفرح اسکی روی چمن نیز در این مجموعه وجود دارد و تله کابین آن در تمام ایام سال فعال است. مجموعه پولادکف به عنوان دومین پیست بین المللی اسکی کشور مطرح گردیده و هر سال شاهد حضور پرشور اسکی بازان و عموم مردم می باشد.   

پیست های اسکی ایران

پپیست اسکی بین الملی پولادکف در ۸۸ کیلومتری شمال شیراز  قراردارد

  
پیست اسکی فریدون شهر
پیست اسکی فریدون شهر، واقع در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان و ۳ کیلومتری مرکز شهرستان فریدون شهر، مرتفع ترین پیست اسکی فلات ایران به شمار می آید که شیب تند حدود ۳۵ درجه آن، این پیست را در جزو ۲۲ پیست ممتاز کشور قرار داده است. در حدود ۲۲ گردشگر، در روزهای عادی و حدود ۳ هزار نفر، در روزهای زمستانی از این مکان دیدن می کنند.   

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی فریدون شهر، مرتفع ترین پیست اسکی فلات ایران به شمار می آید

 
پیست اسکی پاپایی زنجان
پیست اسکی پاپایی با وسعت ۸۰ هکتار، با ظرفیت پذیرش ۵ هزار گردشگر، در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان واقع شده است. تجهیزات چون، تله اسکی، برف کوب، سوئیت، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و مدرسه اسکی با ۲۰ مربی که در طول زمستان فعال است، از امکانات این مجموعه به شمار می رود. عدم تابش مستقیم نور آفتاب به این پیست، زمان یخبندان را در آن طولانی تر می کند اما دارا بودن شیب نه چندان تند، جهت استفاده اسکی بازان آماتور نیز به کار برده می شود.    

پیست های اسکی ایران

پیست اسکی پاپایی، در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان واقع شده است

  

گردآوری: بخش گردشگری

 

منابع:

 rooziato.com

seeiran.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا