گردشگری

همه چیز درباره سفر به آدلاید استرالیا؛ شهر کلیسا‌ها

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

هفته نامه همشهری شش و هفت – فاطمه عسگری آزاد: اندک زمانی پیش آدلاید نامرئی ترین شهر استرالیا بود اما امروز به نظر می رسد تمام مردم جهان در مورد آن صحبت می کنند. انزوای این شهر و تاریخ منحصر به فرد آن سبب شده تا گردشگرانی که به دنبال مقاصد متفاوت هستند در مورد آن تجدید نظر کنند.

 

نزدیکی شهر به مکان های بکری مانند جزیره کانگوروها هم به جذابیت های آن افزوده است. آدلاید که زمانی به عنوان شهر کلیساها شناخته می شد هم اکنون یک شهر کوچک اما بین المللی است که رویدادهای مهمی را میزبانی می کند.

 

شهری که توانست از قید و بندهای شدید و بی منطق مذهبی رهایی یابد. امروز به عنوان یک شهر چندفرهنگی در بین مردم استرالیا شناخته شود. آدلاید در یک جمله شهری پیشرفته، فرهنگی، منظم و سرزنده است که هر گردشگری را مجذوب خود می کند. تقویم جشنواره های آدلاید همیشه مملو است از رویدادهای هیجان انگیز. مردم این شهر به خوبی می دانند چگونه شاد باشند و شما را به وجد بیاورند. در حقیقت آدلاید یک شهر جدید در سرزمینی قدیمی است.

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

در سال 1836 این منطقه به عنوان مرکز اسکان مهاجران آزاد بریتانیایی انتخاب شد و امروزه پایتخت استرالیای جنوبی است. آدلاید نه تنها مملو از پارک های سرسبز است بلکه 30 کیلومتر از خط ساحلی را در حومه خود دارد. فرهنگ خورد و خوراک مردم این شهر در تمام دنیا شهرت دارد و برخی از لذیذترین غذاها و نوشیدنی های جهان را باید در این منطقه امتحان کرد. اگر زمان کافی برای گشتن در خارج از شهر را ندارید نگران نباشید؛ خود آدلاید به اندازه کافی سرگرم کننده است. باغ گیاه شناسی آدلاید، باغ وحش و بازار مرکزی می تواند شما را راضی کند. اگر اهل فرهنگ و هنر هستید باید سری به گالری هنری و همچنین موزه استرالیای جنوبی بزنید. برای خرید بهترین سوغاتی ها هم می توانید به بازار «روندل» (Rundle Mall) سری بزنید.

تقویم سفر

 

بهترین زمان برای سفر به آدلاید از میانه اسفند تا میانه خرداد است. البته از مهر تا آذر هم می توانید برای یک سفر هیجان انگیز برنامه ریزی کنید. در طول این ماه ها بارش باران کم است و دمای هوا متعادل. در نتیجه شما می توانید بهترین بهره برداری را برای فعالیت های فضای باز داشته باشید. تعطیلات تابستانی که با جشنواره آدلاید همزمان است جزو محبوب ترین زمان هایی است که می توانید از شهر بازدید کنید. البته این موضوع، به معنای افزایش تعداد گردشگران و در نتیجه بالا رفتن هزینه سفر است. اواسط ماه اسفند آغاز پاییز آدلاید است و چندین رویداد مهم هم در این زمان اتفاق می افتد. بنابراین بهتر است از قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

چگونه برویم؟

 

روادید (ویزا) گردشگری استرالیا برای سه ماه گردش در این کشور صادر می شود. ابتدا باید فرم درخواست روادید را از وب سایت امور کنسولی استرالیا تهیه کنید و سپس با تهیه مدارک لازم در مصاحبه حضور پیدا کنید. شما باید شناسنامه ایرانی، گذرنامه، سه عکس رنگی، مدارک تحصیلی و شغلی خود را همراه داشته باشید. زمان رسیدگی به درخواست روادید متغیر است اما عموما حدود یک ماه به طول می انجامد. سفارت استرالیا در تهران در خیابان خالد اسلامبولی قرار دارد. پرواز مستقیمی از تهران به استرالیا وجود ندارد. بنابراین برای رسیدن به این شهر می توانید از خطوط هوایی قطر، مالزی، امارات و عمان استفاده کنید.

دوچرخه رایگان

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

حمل و نقل عمومی آدلاید شامل قطار، تراموا و اتوبوس می شود. اگر برای گذران تعطیلات به آدلاید سفر کرده اید، یک گزینه خوب برای صرفه جویی در هزینه های تان می تواند استفاده از کارت متروی شهر باشد. این کارت شامل سفرهای نامحدود برای سه روز متوالی است و همراه آن از بسته نقشه ها و راهنماهای سفر هم بهره مند می شوید. اگر اقامت تان طولانی تر شد می توانید از این کارت مانند یک کارت متروی معمولی استفاده کنید. تراموا هم یکی دیگر از وسیله های محبوب گردشگران برای گردش در شهر است که از لبه ساحلی تا مرکز تفریحی را پوشش داده است.

 

مسیر تراموا را کافه ها، رستوران ها و مغازه های سنتی شهر همراهی می کنند. دوچرخه هم می تواند وسیله نقلیه مطمئنی برای تان باشد. بیش از 500 دوچرخه رایگان در سراسر آدلاید وجود دارد و شما می توانید از 20 مرکزی که در سراسر شهر وجود دارد این وسیله را تهیه کنید. برای تهیه دوچرخه هم تنها کافی است که یک کارت شناسایی ارائه و فرم مربوط را پر کنید. در این صورت دوچرخه برای یک روز کامل به همراه کلاه و قفل در اختیارتان خواهدبود.

هر روز یک جشن!

 

تقویم رویدادهای آدلاید همیشه پر است. مهم نیست که در چه فصلی از سال راهی پایتخت استرالیای جنوبی شده اید؛ زیرا مردم این شهر به خوبی می دانند چگونه هر روز را جشن بگیرند! از بین تمام جشنواره های این شهر جشنواره هنرهای آدلاید که به نام جشنواره آدلاید شناخته می شود مشهورتر است. این جشنواره که به طور سالانه در پایتخت استرالیای جنوبی برگزار می شود یکی از بزرگ ترین جشنواره های هنری جهان و یک رویداد فرهنگی برجسته در استرالیا محسوب می شود. این جشنواره در پاییز (مارس) برگزار می شود که شامل چندین رویداد هنری مانند اپرا، تئاتر، موسیقی کلاسیک، ادبیات، هنرهای تجسمی و رسانه های جدید است.

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

جشنواره آدلاید در مرکز شهر و در کنار بلوار فرهنگی تراس شمالی و در چند نقطه دیگر شهر به طور همزمان برگزار می شود. پیشینه این جشنواره به اواخر دهه 1950 و تلاش های «سر لویید دوماز» بر می گردد. او در سال 1958 توانست اعضای برجسته هنری آدلاید را سازماندهی کند و تلاش داشت تا رویدادی مشابه جشنواره بین المللی ادینبورگ را برگزار کند. تلاش های او در سال 1960 ثمر داد و توانست در این سال نخستین جشنواره را به پا کند. جشنواره سالسا، جشنواره گیتار آدلاید، جشنواره کودکان، جشنواره فیلم آدلاید و جشنواره تاریخ استرالیای جنوبی از دیگر جشنواره های مشهور این سرزمین است.

بهترین مکان اقامت

 

شما در آدلاید می توانید سراغ انواع هتل ها بروید؛ از هتل های بین المللی و لوکس گرفته تا هاستل های اشتراکی که برای گردشگرانی با بودجه کمتر مناسب است. اگر قصد سفر به این شهر را در فصول محبوب دارید بهتر است از قبل نسبت به رزرو محل اقامت تان اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید.

هتل افسانه ای

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

هتل میفیر (Mayfair Hotel) در حقیقت در ساختمان بیمه عمر واقع شده که برای یک دهه متروکه مانده بود. این هتل با بازسازی های گسترده امروزه تبدیل به یک مجموعه زیبا و لوکس شده است که ظاهری افسانه ای دارد. هتل میفیر در قلب آدلاید واقع شده و مشرف به بازار روندل است. اینترنت رایگان در هتل موجود است. تمامی اتاق های این هتل مجهز به دکوراسیون شیک و مدرن هستند و تلویزیون صفحه تخت در آنها تعبیه شده است. مهمانان می توانند از مرکز تناسب اندام هتل استفاده کنند. گالری هنری استرالیای جنوبی هم از هتل 200 متر فاصله دارد. برای اقامت در این هتل باید شبی 180 دلار بپردازید.

زیبا اما قدیمی

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

لارج پیر (Large Pier Hotel) که در پنج کیلومتری شمال بندر آدلاید واقع شده هتلی است زیبا با ساختمانی 130 ساله. این هتل سه طبقه دارد و اتاق های آن با نقاشی های دیواری شما را با هنر آدلاید آشنا خواهندکرد. از هتل تا ساحل 15 دقیقه پیاده راه است و شما می توانید از بالکن اتاق خود منظره زیبایی از بندر را ببینید. رستوران هتل با انواع غذاهای لذیذ از مهمانان پذیرایی می کند. برای اقامات در این هتل باید شبی 130 دلار بپردازید.

در مرکز شهر

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

ساختمان هتل متروپولیتن در سال 1883 ساخته شده است. این هتل دارای 26 اتاق است که هرکدام از آنها به گونه ممتاز آراسته شده اند. تلویزیون های صفحه تخت و اینترنت رایگان در اتاق ها وجود دارد. از هتل تا مرکز شهر تنها سه دقیقه پیاده راه است و تا مرکز تفریحی شهر 15 دقیقه با اتومبیل. رستوران هتل با انواع غذاهای گیاهی، دریایی و استرالیایی از مهمانان پذیرایی می کند. برای اقامت در این هتل باید شبی 68 دلار بپردازید.

مناسب کوله به دوشان

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

ساختمان هاستل «بک پک اوز» (Backpack Oz) زمانی معلق به یک هتل بوده اما امروز تبدیل به یک خوابگاه بزرگ و ارزان قیمت شده که مهمانان بسیاری در آن خاطرات خوش سفرشان را رقم می زنند. اگر دوست دارید در یک اتاق اختصاصی بخوابید کافی است 10 دلار بیشتر بپردازید. این هاستل دارای صبحانه، اینترنت رایگان، دوچرخه و امکانات برای باربیکیو در روزهای آخر هفته است. برای یک شب اقامت در این هاستل باید 22 دلار بپردازید.

جدید قدیمی

جان کنیلی/ گاردین: آدلاید یک شهر جدید در یک زمین قدیمی است که درواقع به عنوان کلنی بریتانیا در سال 1836 تاسیس شد و امروز پایتخت استرالیای جنوبی است. آدلاید ترکیبی غنی از فرهنگ های گوناگون است که به شکلی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند. با قدم زدن در خیابان های شهر با سبک زندگی آرام مردم آن آشنا خواهید شد. این شهر پارک های سرسبزی را در خود جای داده و رستوران های آن در هر گوشه شهر پذیرای مهمانان است. آدلاید شهری پرجنب و جوش و مکانی خلاقانه از جوانانی است که بهترین ها را برای شهرشان می خواهند. اگر به آدلاید رفتید خوب است سری به خانه مشهورترین هنرمند استرالیا هانس هیسن (Hans Heysen) نقاش بزنید. در استودیوی سنگی می توانید بخشی از کارهای او را از نزدیک ببینید.

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

خانه هانس هیسن

یکی دیگر از گردش های متداول مردم شهر استفاده از دوچرخه رایگان و خرید از بازار یکشنبه و رفتن به باغ ژاپنی در بلوار تراس جنوبی است اگر دوست دارید یک میان وعده لذیذ بخورید باید سری به کافه های تراس شرقی بزنید. اگر هم هوس غواصی دارید باید سری به شبه جزیره فلوریا بزنید. غواصان بسیاری از سراسر جهان برای دیدن دنیای شگفت انگیز زیر آب راهی این منطقه می شوند. اگر تا به حال غواصی را تجربه نکرده اید، نگران نباشید تیم های حرفه ای بسیاری آماده هستند تا شما را با این تجربه جدید آشنا کنند. برای دیدن عروس دریایی و آبزیان و طبیعت بکر حتما سری به این منطقه بزنید.

رستوران گردی

 

رستوران های آدلاید در دهه 1990 بار دیگر این شهر را بر سر زبان ها انداخت. غذا خوب بخشی از زندگی مردم این شهر است و شما هم می توانید با چشیدن انواع غذاهای این شهر لذت سفرتان را دو برابر کنید. آدلاید بهترین بازار مواد غذایی را در استرالیا دارد و درواقع یکی از بهترین بازارها در جهان را از آن خود کرده است. اگر به دنبال  غذاهای خیابانی هستید، باید حتما سری به خیابان گوگر (Guoger Street) بزنید که شهرت زیادی دارد. ورودی شهر چینی ها در بازار مرکزی هم می توانید کافه های مشهوری مانند «لوسیا» را بیابید و یک قهوه اصیل بنوشید.

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

در حقیقت هیچ نقطه ای به اندازه بازار مرکزی آدلاید شما را با غذاهای این سرزمین آشنا نمی کند؛ بازاری که 145 سال قدمت دارد و بیش از 80 رستوران، مغازه و کافه در آن به طور تخصصی در زمینه غذا و مواد اولیه آن مشغول به کارند. در بازار کشاورزان آدلاید تولیدکنندگان به طور مستقیم مواد و کالاها را به شما می فروشند. گردش در این بازار بهترین کاری است که برای گذران صبح یکشنبه در شهر می توان انجام داد. اگر دوست دارید سری به بهترین کافه ها و رستوران های شهر بزنید باید نام های ملبور، روندل (Rundle)، کینگ ویلیام رود (King William Road) و اونلی رود (Unley Raoad) را به ذهن تان بسپارید.

72 ساعت در پایتخت استرالیای جنوبی

 

پنجمین شهر بزرگ استرالیا یک شهر عجیب و غریب اما دوست داشتنی است؛ شهری که به میراث گذشته اش افتخار می کند. با توجه به جمعیت زیاد مهاجرانی که عمدتا از بریتانیا به این منطقه آمده اند، امروز آدلاید یک شهر چندملیتی محسوب می شود. اقتصاد این سرزمین که بر پایه معدن و کشاورزی است، از سال ها پیش تاکنون رونق این شهر را تضمین کرده است. برج های مدرن، گالری ها، باغ ها و موزه های شهر هر گردشگری را به خود جذب می کند. با ما همراه باشید تا بهترین های این شهر را ببینیم.

1. در جست و جوی فرهنگ و هنر

 

آدلاید پایتخت استرالیای جنوبی است و ساختمان های مهمی در آن قرار دارد. شما می توانید روز اول سفرتان را به بازدید از این ساختمان ها اختصاص دهید.

2. گالری هنر استرالیای جنوبی

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

گالری زیبای هنر درست در قلب فرهنگی آدلاید واقع شده و یکی از بهترین مجموعه های هنری استرالیا را در معرض دیدتان قرار می دهد. ساختمان سبک ویکتوریایی این موزه در سال 1881 تاسیس شد و ردیف ستون های آن نمایانگر اوج معماری داخلی عمارت است. مجموعه هنری داخل این گالری شامل انواع رشته های هنری از جمله مجسمه سازی، نقاشی، منسوجات، فلزکاری، عکاسی، جواهرات و مبلمان است. علاوه بر اینها در روزهای مختلف هفته مجموعه های گوناگونی در معرض دید قرار می گیرد که هنر بومی و هنر جزایر تورس از آن جمله اند. مجموعه اروپایی شامل قطعاتی از رنسانس تا امروز می شود و بخش آسیایی آن، آثار اسلامی را در بر می گیرد. امکان بازدید از این گالری از ساعت 10 تا 5 بعد از ظهر فراهم است.

3. موزه استرالیای جنوبی

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

موزه استرالیای جنوبی در مجاورت کتابخانه ایالتی قرار گرفته و یک مرکز تحقیقات مشهور برای مجموعه های میراث بومی است. علاوه بر مجموعه آثار عالی استرالیای بازدیدکنندگان می توانند از مصنوعات جزایر جنوبی و مصر باستان هم دیدن کنند. کودکان غالبا از تماشای سنگواره ها و اسکلت هایی که در نمایشگاه طبیعی نگهداری می شوند، شگفت زده خواهندشد. پس از پایان بازدیدتان می توانید در کافه مجموع چیزی بخورید و یا از فروشگاه برای خرید کارت پستال، کتاب و سوغاتی استفاده کنید. ساعات بازدید از این موزه هر روز از 10 صبح تا پنج بعد از ظهر است.

4. کتابخانه ایالتی

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

کتابخانه ایالتی استرالیای جنوبی هر بازدیدکننده ای را با مجموعه غنی از کتاب های قدیمی و جدید خود شگفت زده می کند. قسمت معاصر این مجموعه با ورودی شیشه ای انواع امکانات مدرن و اینترنت رایگان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. از این بخش که عبور کردید سراغ کتابخانه اصلی را بگیرید که در یک ساختمان فرانسوی مربوط به سال 1884 جا خوش کرده است. اگر دوست دارید در مورد تاریخ این منطقه بدانید باید در همین بخش دنبال کتاب بگردید.

5. روز دوم؛ طبیعت گردی

 

آدلاید یک سرزمین سرسبز و دوست داشتنی است که هر گوشه آن برای طبیعت دوستان جاذبه هایی دارد. روز دوم سفرتان را به کشف این جاذبه ها اختصاص دهید.

6. باغ گیاه شناسی

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

برای ورود به باغ گیاه شناسی آدلاید باید از دروازه های آهنی که در انتخاب شرقی «تراس شمالی» قرار دارد، بگذرید. این باغ که گنجینه ای از گیاهان شگفت انگیز است در سال 1855 تاسیس شده و کارکرد آموزشی داشته است. گیاهان دارویی، باغ مدیترانه، گونه های بومی استرالیاست و تالاب های مصنوعی آن می تواند شما را برای ساعت ها سرگرم کند. در بازدید از این باغ، دیدار از موزه اقتصادی آن را نباید از دست بدهید؛ مکانی که در آن نقش مهم گیاهان در زندگی روزمره مردم شهر بازنمایی می شود. پس از قدم زدن در اطراف باغ و موزه می توانید ناهار را در کافه یا رستوران مجموعه بخورید. بازدید از این باغ رایگان است.

7. باغ وحش

 

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

باغ وحش آدلاید که در بخش شمال غربی شهر واقع شده در اواخر قرن نوزدهم تاسیس شده است. کارکرد اصلی این باغ وحشی آموزشی است و شما می توانید از تماشای حیوانات عجیب و غریبی مانند پاندای غول پیکر و اورانگوتان های دوست داشتنی لذت ببرید. کودکان می توانند در بخش غذا دادن به حیوانات به خوبی به آنها نزدیک شوند و از زاویه نزدیک با آنها عکس بیندازند.

8. پارک حیات وحش

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

پارک حیات وحش «کللند» (Cleland) در دامنه شمال غربی مونت لوفتی (Mount Lofty) واقع شده و با یک رانندگی 20 دقیقه ای امکان دسترسی به آن از مرکز شهر فراهم است. شما در این پارک می توانید به تماشای حیوانات زیبا و خوش اندام استرالیایی در محیط زیست طبیعی شان بپردازید. انواع و اقسام کانگوروها و آهوها در این محیط به طور آزادانه زندگی می کنند و بازدیدکنندگان می توانند از فاصله ای اندک به آنها نزدیک شوند.

9. زندگی روزمره

 

آشنایی با زندگی روزمره مردم آدلاید می تواند یکی از لذت های سفر شما باشد. صحبت کردن با مردم و آشنا شدن با رفتارها و عادت های روزمره آنها را از دست ندهید.

10. میدان اصلی

تراس شمالی می تواند نقطه عالی برای شروع گردش شما در آدلاید باشد؛ بلوار زیبایی که با درختان سرسبز پوشیده شده و گنجینه های تاریخی و فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است. در تقاطع بلوار با خیابان «کینگ ویلیام» ساختمان مجلس را خواهید دید که شاید مهمترین ساختمان شهر باشد. در پایین همین خیابان کتابخانه، موزه و گالری هنری استرالیای جنوبی را خواهید دید که سه جاذبه مهم و فرهنگی هنری شهر محسوب می شوند. در کنار اینها محوطه اصلی دانشگاه آدلاید و ساختمان میچل قرار دارد که یکی از بهترین نمونه های معماری به سبک گوتیک است.

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

ساختمان مجلس

11. بازار مرکزی

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

بازار مرکزی آدلاید که در بخش غربی میدان ویکتوریا واقع شده یکی از قدیمی ترین بازارهای داخلی در جهان محسوب می شود. این بازار در سال 1870 تاسیس شد. بازار مرکزی آدلاید یک بازار رنگارنگ است که میوه، سبزیجات، گل، پنیر و انواع ادویه محلی را در خود جای داده است. پس از گشت و گذار در این بازار هیجان انگیز می توانید غذای تان را در یکی از رستوران های این منطقه نوش جان کنید. اگر برای خرید به این بازار رفتید فراموش نکنید که بازدیدکنندگان باید سبدهای خرید یا کیسه هایی برای حمل اجناس با خود همراه داشته باشند.

12. روستای ساحلی

 

همه چیز درباره سفر به آدلاید در استرالیا؛ شهر کلیساها

 

اگر دوست دارید در یک روستای ساحلی آرامشی عجیب را تجربه کنید، باید سری به گلنلگ (Glenelg) بزنید. برای رسیدن به این منطقه با تراموا تنها 25 دقیقه راه است و شما می توانید در میدان ویکتوریا که در مرکز شهر واقع شده سوار بر جذابیت های ساحلی دارای تاریخ غنی هم هست. نخستین گروه از مهاجران اروپا برای نخستین بار از این ساحل بود که خو را به استرالیا رساندند. دیدن کافه ها، قدم زدن در خیابان های پرجنب و جوش و دیدن گردشگرانی که همراه با خانواده های شان برای گذراندن تعطیلات راهی این منطقه شده اند، شور و شوق خاصی در آدم به وجود می آورد.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا