علمی و فناوری

ضرر شکستن لامپ های کم مصرف برای انسان

شکستن لامپ هاب مهتابی و کم مصرف چه ضرری برای سلامت انسان دارد؟ آیا لامپ کم مصرف را به عنوان بهترین لامپ برای منزل پیشنهاد می کنید؟ من شنیده ام که استفاده از لامپ کم مصرف در خانه سرطان زاست. مضرات لامپ کم مصرف را چگونه تعریف می کنید؟

 

هر منبع نوری دارای سه بخش نور مرئی، امواج مادون قرمز و فرا بنفش است. اگر در ساخت لامپها استانداردها رعایت نشود، آسیب زا خواهند بود و از میان این امواج، ماورا بنفش بیشترین میزان عوارض را در دراز مدت به همراه دارد.

 

مضرات شکستن لامپ های کم مصرف, درباره لامپ های کم مصرف

نورهای زرد و آفتابی میزان کمتری اشعه ماورابنفش دارد

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده است گفته می شود که در لامپ های کم مصرف که از نورهای سفید هستند، اشعه فرابنفش بیش از حد استاندارد وجود دارد که عوارض نامناسبی روی پوست و چشم می گذارد. و همچنین خطر ابتلا به بیماری های پوستی و سرگیچه و سردرد را افزایش می دهند. البته مضرات لامپ کم مصرف و تاثیرات پوستی در دراز مدت خود را نشان می دهند و خطر آفرین هستند و این آسیب ها برای افراد دارای پوست های حساس بازخورد بیشتری دارد.

 

نورهای زرد و آفتابی میزان کمتری اشعه ماورابنفش دارد. گفته می شود نور سفید را باید در فاصله دو تا سه متری قرار دهید تا با این میزان فاصله تابیده شود. البته باید بدانید که طبق گفته های پزشکان ترکیب کردن رنگ زرد و سفید نمی تواند عوارض لامپ کم مصرف را خنثی کند.

 

اگر برای لوستر، آباژور یا انواع روشنایی منزل محفظه هایی در نظر گرفته شده باشد، در اطراف حباب لامپ قرار گرفته و با شکست نور، پرتوهای مستقیم را در محیط پخش می کنند. بهتر است لامپ های کم مصرف را در قسمت هایی از خانه استفاده کنید که حضور زیادی در آن فضا ندارید و به عنوان عبور و مرور استفاده می شود. ورودی، راه پله و راهرو از فضاهای گذر محسوب می شوند.

 

ضرر شکستن لامپ های کم مصرف برای انسان به دلیل وجود جیوه ای است که درون آن وجود دارد و با شکستن در محیط پخش و موجب آلودگی می شود.

 

منبع : chidaneh.com


منبع:
http://www.beytoote.com/scientific/midanid/harmful1-lamps1-humans1.html

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا