فرزندان

چه موزیکی مناسب بچه ها است؟

مزایای موسیقی برای کودکان,آموزش موسیقی به کودکان

کودکان 1 تا 3 سال چیزهای زیادی از گوش کردن به موسیقی می آموزند

 

 موسیقی در دنیای کودکان درست مثل دنیای بزرگترها اهمیت کلیدی دارد. لالایی شبانه شما در گوش فرزندتان آن قدر او را سر شوق می آورد که حتی اگر بارها و بارها هم تکرار شود از شنیدنش دلزده نمی شود. اهمیت موسیقی در دنیای کودکان بیش از چیزی است که تصور می کنید.

موسیقی مناسب کودکان 1 تا 3 سال
کودکان 1 تا 3 سال چیزهای زیادی از گوش کردن به موسیقی می آموزند. شنیدن موسیقی علاوه بر اینکه برای کودکان سرگرم کننده است باعث تشویق آنها به حرکت و جنب و جوش می شود که این کار برای کودکان 1 تا 3 سال که عضلات شان در حال رشد است خیلی تاثیرگذار و حیاتی است.

بچه ها در خلال حرکت چیزهای جدیدی می آموزند و اگر موسیقی بتواند به حرکت و جنب و جوش آنها کمک کند باید از آن موسیقی بسیار متشکر باشید. وقتی در خلال شنیدن موسیقی، کودک به بازی می پردازد متوجه می شوید او کمتر صحبت می کند و بیشتر به جنب و جوش و حرکت مشغول است تا اینکه با کسی صحبت کند. خوب است بدانید هر چقدر فرزندتان در این سنین جنب و جوش بیشتری داشته باشد مهارت های حرکتی او بیشتر تقویت می شود.

فرزندتان را آزاد بگذارید
اجازه بدهید هر موزیکی که فرزندتان دوست دارد گوش کند، برای این کار می توانید مجموعه ای از موزیک های شاد و ترانه های کودکانه تهیه کنید و از فرزندتان بخواهید هر کدام را که دوست دارد انتخاب کند. با این کار هم فهرستی از موزیک های خوب را در اختیار او گذاشته اید و هم به او قدرت انتخاب داده اید. خوشبختانه موزیک ها و ترانه هایی وجود دارد که مختص کودکان است و با تهیه آنها می توانید نشاط و هیجان بیشتری را وارد دنیای فرزندتان کنید.

موسیقی مناسب کودکان،موزیک مناسب کودکان

 استفاده از موزیک باید با توجه به شرایط کودک در نظر گرفته شود

 
موزیک خواب
استفاده از موزیک باید با توجه به شرایط کودک در نظر گرفته شود. برای مثال در هنگام خواب فرزندتان از موزیک هایی آرام و ملایم استفاده کنید تا در خواب کودک اختلالی ایجاد نشود. استفاده از موزیک آرام و ملایم باعث خواب بهتر فرزندتان شده و بالطبع روز بعد را با نشاط بیشتری بیدار خواهد شد اما در هنگام بازی و فعالیت های بدنی او به شانس انتخاب موزیک های تند را بدهید. گوش کردن به موزیک های شاد و کمی تند باعث حرکت و جنب و جوش بیشتری می شود و به فرزندتان انرژی و نشاط خواهد داد.

موزیک بیدارباش
فرزند شما گاه برای بیدار شدن صبحگاهی کمی بهانه گیری می کند. برای اصلاح این وضعیت، در هنگام صبح از موزیک های کلاسیک استفاده کنید. شنیدن صدای پیانو یا موزیک های شاد باعث می شود فرزندتان صبح را با شادی و روحیه ای خوب آغاز کند.

بچه هایی که کلام برای شان مهم است
هر چقدر کودک سنش بالاتر برود تمایل به شنیدن موزیک هایی پیدا می کند که در آن کلام وجود دارد. او هم مانند افراد بزرگسال به دنبال کلمات و عباراتی در متن موزیک می گردد که با احساسات او هماهنگ باشد.  

موسیقی مناسب کودکان،موزیک مناسب کودکان

  موسیقی بهترین ابزار برای سرگرم نگه داشتن فرزندتان است

 
مراقب باشید
نمی توان گفت تمامی موزیک ها برای کودکان مفید و کاربردی است. شنیدن مکرر یکسری موزیک های ناهنجار باعث اختلال در ساختار مغز شده و در آرامش فرزندتان تاثیر معکوسی بر جای می گذارد.

با فرزندتان هم آوا شوید
گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که در خانه تنها هستید و به خاطر دلایلی نمی توانید فرزندتان را به بیرون ببرید. در این شرایط موسیقی بهترین ابزار برای سرگرم نگه داشتن فرزندتان است. برای شاد نگه داشتن فرزندتان فهرستی از موزیک هایی که او دوست دارد را تهیه کنید و در خانه یا هنگامی که در حال رانندگی هستید با یکدیگر متن ترانه ها را بخوانید و لحظات شادی را برای خودتان ایجاد کنید.

 

مجله آهنگ ایده آل

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا