علمی و فناوری

مصرف پیاز آرامش می‌آورد

 

 

مصرف پیاز آرامش می‌آورد

 

 

مصرف پیاز به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B موجب آرامش بدن می‌شود.

 

یک متخصص تغذیه افزود: پیاز به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B آرام‌بخش است و به دلیل داشتن ویتامین‌ C اثر ضد التهابی دارد.

 


وی گفت:
مصرف پیاز برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بسیار مفید است و در افرادی که احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی زیاد است مثل سالمندان و میانسالان اگر نصف پیاز را در روز مصرف کنند، ۲۰ تا ۳۰درصد کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند و کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد.

 


این متخصص تغذیه افزود: پیاز به دلیل ترکیبات گوگردی که دارا است، می‌تواند از ایجاد سلول‌هایی که با تغییر شکل خود موجب بروز سرطان می‌شوند، جلوگیری کند.

 

وی اضافه کرد: پیاز برای رشد مو مؤثر است. در درمان یبوست، میگرن، چاقی، پروستات، بواسیر، یرقان و ورم گلو، پیاز می‌تواند مفید باشد.

 

وی گفت: پیاز دارای خاصیت ضدالتهابی است و می‌تواند علائم التهاب مثل درد، تورم، آرتروزها و دردهای نواحی مختلف را تسکین دهد.

 

این متخصص تغذیه افزود: آلرژی‌ها، آسم و بیمار‌ی‌های دستگاه تنفسی با مصرف پیاز کاهش پیدا می‌کند. سیر و پیاز هر ۲آنزیم‌‌هایی که التهاب ایجاد می‌کند، را مهار می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: پیاز نیز مانند سیر خاصیت ضدعفونی دارد و قادر است از تجمع پلاکت‌ها جلوگیری کند و در تجزیه فیبرین (لخته خون) دخالت کند.

 

 


منبع:
http://www.beytoote.com/scientific/chera/onion-consumption-brings-peace.html

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا