زنان

چند ماه پس از تولد نوزاد میتوان سفر هوایی داشت؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از زنان همراه باشید :

مراقبت های پس از زایمان,سوار شدن مادران تازه فارغ شده بر هواپیما

خطر سفر‌های هوایی برای بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند

 

تا چند ماه پس از تولد نوزاد مادر باید مراقبت ویژه‌ای از خود و فرزندش به عمل آورد و از انجام کار‌هایی مانند سفر‌های هوایی که خطر‌های فراوان دارد چشم پوشی کند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود به بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند توصیه می‌کنند از انجام سفر‌های هوایی خودداری کنند.

در حالی که هیچ محدودیت قانونی برای انجام سفر‌های هوایی برای مادران و نوزادان وجود ندارد، اما انجام سفر درماه‌های اولیه تولد نوزاد توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند نوزاد را در معرض طیف وسیعی از پاتوژن‌ها قرار دهد؛ همچنین امکان ایجاد لخته خونی در پا و ریه مادران در زمان پرواز با هواپیما وجود دارد.

متخصصان دانشگاه ایلینوی در پژوهش‌های خود دریافتند سوار شدن مادران تازه فارغ شده بر هواپیما می‌تواند آن‌ها را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دهد، هرچند که جت‌های شخصی خطر کمتری را متوجه مادر و نوزاد می‌کند، اما بهترین توصیه خودداری از پرواز با هواپیما تا چند ماه پس از تولد نوزاد است.

از جمله مهم‌ترین خطر‌ها در زمان سوار شدن در یک هواپیمای مسافربری امکان انتقال بیماری از سایر مسافران و دریافت میکروب، باکتری و ویرس‌های محیط است؛ با توجه به سیستم ایمنی ضعیف نوزاد امکان سرایت بسیاری از بیماری‌ها وجود دارد.

پاتوژن‌های موجود در فضای هواپیما همچنین می‌توانند سبب عفونت‌های ریوی در مادر و نوزاد شوند.

نشستن برای مدت زمان طولانی، بستن کمربند ایمنی، نشستن برروی صندلی‌های بخش اکونومی هواپیما، قرارگرفتن درمعرض تکان‌های هواپیما و نیروی جاذبه زمین هنگام پرواز یا فرود و حتی استفاده از سرویس بهداشتی موجود در هواپیما می‌تواند سبب خونریزی داخلی، آسیب دیدن بخیه‌ها و زخم‌های جراحی، چسبندگی روده و نیز بروز عفونت‌های مجاری ادراری در مادر شود.

همچنین امکان خونریزی داخلی نوزاد نیز به دلیل فشار وارده از سوی هوا به هواپیما وجود دارد، به همین دلیل ایمن‌ترین راه برای حمل و نقل مادر و نوزاد در چند هفته اول خودروست.

منبع: yjc.ir


منبع:
http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/givingbirth1-airplane-trip.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای زنان

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا