دانستنیهای گیاهان و حیوانات

نکاتی برای پرورش و نگهداری گل رز

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای گیاهان و حیوانات همراه باشید :

 

روش های نگهداری از گل رز, نکاتی برای پرورش گل رز

در بهار و پائیز با کمپوست یا کود پوسیده برای رزها لاشبرگ تهیه کنید

 

نگه داشتن گل های آپارتمانی یکی از روش های تعویض روحیه و حال و هوای خانه های امروزی است. گل رز یکی از گل های آپارتمانی است که زیبایی خاصی دارد. شما برای پرورش دادن گل رز کافی است فقط 5 نکته زیر را بدانید.

 

5 روش برای پرورش بهتر گل رز

دستکاری کردن رزها برای ایجاد منظره ای شگفت انگیزتر آسان است، اگر این قانون های ساده را رعایت کنید. با کمی مراقبت و توجه بیشتر، می توانید رزهای خود را تشویق کنید که در تمام تابستان گل بدهند. از آنها مراقبت کنید، آنها را تغذیه کنید و گل های پلاسیده را جدا کنید و مراقب نشانه های آفت و بیماری باشید. 5 نکته زیر تضمین می کنند که رزهای شما به وضعیت شگفت انگیزی می رسند.

 

 چیدن گل های پلاسیده

به طور منظم گل های پلاسیده را بچینید. در غیر این صورت گیاه بیشتر دانه تولید می کند و گل های بیشتری نمی دهد. ساقه های سالم فقط باید قسمت گل آنها چیده شود، ولی ساقه های باریک و ضعیف باید از پایین تر قطع شوند تا رشدشان بهتر شود. ساقه ها را از جایی که قطرشان به اندازه مداد بود هرس کنید، حتی اگر مجبور شدید کل جوانه را بچینید این کار را بکنید.

همیشه بالاتر از برگ های سالم و کامل را ببرید. این قسمت ها جاهایی هستند که هورمون ها متراکم شده اند، بنابراین گیاه می تواند از این قسمت سریعتر جوانه و گل بدهد.

 

 تغذیه و افزودن لاشبرگ

در بهار و پائیز با کمپوست یا کود پوسیده برای رزها لاشبرگ تهیه کنید. در تابستان آنها را با پتاس و منیزیم تغذیه کنید تا گل های بهتری بدهند. با آبیاری منظم و گرفتن آب شیلنگ یا آبپاش به سوی قاعده گیاه، از تشکیل شدن سفیدک بر روی شاخ و برگ گیاه جلوگیری کنید.

 

 تهیه تکیه گاه

رزهای بوته ای قدیمی را با قرار دادن تیرک هایی به دور گیاه و بستن ساقه ها به تیرک ها، حمایت کنید. رزهای رونده و فشرده را با بستن آنها به تیرک های آلاچیق، ستون های عمودی یا ستون های هرمی، حمایت کنید. رزهای معمولی هم به تکیه گاه نیاز دارند. ساقه اصلی آنها را با قرار دادن تیرک در کنارشان و بستن آنها به تیرک محکم کنید.

 

 کنترل و مهار بیماری

گونه های مقاوم به بیماری رزها را انتخاب کنید تا از بیماری هایی همچون خال سیاه، سفیدک و پوسیدگی در تابستان های گرم و مرطوب پیشگیری شود، حتی گونه های مقاوم به بیماری هم ممکن است بیمار شوند. برگ های افتاده رز ها را جمع کنید و از گیاه دور کنید تا ریسک عفونت مجدد کاهش یابد و در صورت لزوم از قارچ کش استفاده کنید.

 

رز درست را انتخاب کنید

قبل از آنکه مسحور عکس زیبایی از یک رز شوید، فکر کنید که کدام رز برای باغچه شما مناسب است. گونه های قدیمی به ندرت در کل تابستان گل می دهند، در حالیکه گونه های جدید در کل تابستان گل دارند.

 

منبع : زندگی ایده آل – seemorgh.com

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا