علمی و فناوری

خندیدن موجب طول عمر می‌شود

 

 

خندیدن موجب طول عمر می‌شود

 

 

نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان بیانگر آن است که خندیدن موجب طول عمر می‌شود.

 

بر اساس نتایج پژوهش‌های جدید ، خندیدن چند سال به عمر افراد می‌افزاید و به هر میزان که خنده عمیق‌تر باشد، منجر به عمر بیشتر افراد می‌شود؛‌

 

این پژوهش در دانشگاه «واین» ایالت میشیگان و با بررسی عکس ۲۳۰ بازیکن مطرح بیس‌بال درسال ۱۹۵۲ انجام شده است و در کنار هر عکس ، اطلاعاتی از قبیل سن، وزن، قد و وضعیت تأهل مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در مرحله بعد دانشمندان، ورزشکاران را با توجه به خطوط خنده و در بازه “هیچ ” تا “کامل ” رده‌بندی کردند؛ مرحله بعدی این پژوهش مقایسه طول عمر این ورزشکاران برای نتیجه‌گیری درباره این مسئله بود.

 

از بین ۱۸۴ ورزشکاری که تاکنون فوت کرده‌اند، افرادی که در رده ” عدم خنده ” قرار داشتند، دارای میانگین طول عمر ۷۲،۹ سال بوده‌ا‌ند؛ این در حالی است که ورزشکارانی که در رده “خنده نسبی ” قرار داشتند، میانگین طول عمری حدود ۷۵ سال داشتند.

 

بر اساس نتایج این پژوهش، افرادی که در بالاترین رده میزان خنده قرار داشتند، به طور میانگین ۷۹،۹ سال عمر کرده‌اند که این رقم ۷ سال بیش از افرادی است که نمی‌خندیدند.

 

این پژوهش همچنین حاکی از آن است که خنده تصنعی در این زمینه کارایی ندارد و تنها افرادی که واقعاً می‌خندند طول عمر بیشتری خواهند داشت.

 

 

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا