آشپزی

فست فود‌های خانگی خوشمزه (۴)

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

وب سایت سر آشپز پاپیون: وقتی صحبت از فست فود به میان می آید سریع تصویری از یک غذای چرب و چیلی پر از سوسیس و کالباس جلوی چشممان نقش می بندد و وجدانمان به درد می آید که این ها غذاهای سالمی نیستند و جز ضرر برای بدن چیز دیگری به ارمغان نمی آورند .

اما همه می‌دانیم که دلیل مضر بودن فست فودها استفاده از سوسیس کالباس‌های نامعتبر و پرادویه و استفاده مکرر از روغن برای سرخ کردن است. ما هم که تمام سعی مان را می کنیم که مواد اولیه را معتبر و سالم تهیه کنیم، پس می توانیم مجوز پخت فست فود خانگی را همین جا صادر کنیم تا هم دل خودمان خوش شود، هم دل بچه هایمان که مدتهاست به خاطر سخت گیری های ما کمتر اجازه دارند لب به فست فود بزنند شاد می شود.

در اینجا با 20 نوع فست فود که با سوسیس و کالباس سالم آماده می شود آشنا میکنیم. میتوانید از سوسیس و کالباس خانگی استفاده کنید.

16) پاستا با سس کالباس و جعفری

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

در یک تابه گود بزرگ 3 قاشق روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید. یک عدد پیاز ریز خرد شده و 2 حبه سیر خرد شده را به روغن افزوده و تفت دهید. 1 قاشق آب لیموی تازه و 4 قاشق جعفری خرد شده به مواد داخل تابه بیفزایید.

1 تا 2 پیمانه پوره گوجه‌فرنگی هم به مواد اضافه کنید. با افزودن ادویه، نمک و فلفل سس را مزه‌دار کنید. هم بزنید تا غلیظ شود. 400 گرم کالباس را خرد کنید و به تابه بیفزایید. در این فاصله پاستای فرمی یا رشته‌ای را به روش معمول در مقداری آّب جوش و نمک بجوشانید. پس از آبکش کردن آنها را در ظرف مناسب بریزید و با سس آماده داغ تزیین و بلافاصله سرو کنید.

17 ) کمپیر

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

2 عدد سیب‌ زمینی را خوب بشویید و روی پوست آن را با چنگال سوراخ کنید و در فر یا مایکروفر بپزید. برای پخت آن فر با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم شده مدت 50 دقیقه کافیست.

پخت سیب ‌زمینی درشت در مایکروفر 20 دقیقه با حداکثر دما طول می‌کشد. بعد از این که سیب زمینی پخت، روی آن با چاقو دو برش ایجاد کنید. سپس با چنگال گوشت پخته داخل سیب زمینی را بتراشید و همزمان له کنید. کمی کره، نمک و پنیر پیتزای رنده شده هم اضافه کرده و مرحله له کردن را ادامه دهید.

بعد از این که داخل سیب زمینی پوره شد، مقداری کالباس ، قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون و دانه ذرت را با کمی پنیر مخلوط کرده و داخل سیب‌زمینی بریزید. در آخر کمی پنیر هم روی مواد بپاشید. کمپیر را داخل مایکروفر یا بگذارید تا پنیر آب شود.

18 ) نیمرو در کاسه کالباس

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. یک قالب مافین آماده کنید. به این صورت که هر محفظه را با قلم‌موی آشپزی کمی چرب کنید و در هر محفظه یکی دو برش کالباس بگذارید و با دست فشار دهید تا به فرم کاسه درآیند. روی کالباسها را هم کمی چرب کنید.

در هر محفظه روی کالباسها یک تخم‌مرغ بشکنید. روی آن را کمی نمک بپاشید و فلفل سیاه آسیاب کنید. چند ساقه پیازچه یا جعفری را ریز کنید و روی تخم‌مرغها را تزئین کنید. قالب را در فر حرارت دهید تا وقتی که تخم‌مرغها به صورت دلخواه (سفت یا کمی شل) بپزند. بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و با دقت کاسه‌های کالباسی برشته شده را از قالب درآورده و در بشقاب سرو بگذارید.

19 ) تست پنیر و ژامبون کراچی

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

روی یک برش نان تست کمی سس هزار جزیره یا سس فرانسوی بمالید. دو ورق ژامبون روی نان بگذارید. مقداری قارچ را ورقه‌ای برش بزنید و در کمی روغن زیتون یا کره تفت دهید تا آب آنها بخار شود. می‌توانید کمی آبلیمو هم به قارچها بیفزایید تا رنگشان سیاه نشود.

مقداری از قارچ را روی ژامبون بگذارید و روی آنها یک ورقه پنیر چدار یا گودا قرار دهید. چندین ساندویچ به این صورت آماده کنید و در ساندویچ ساز گرم شده بگذارید. وقتی نان تست حسابی برشته شد، ساندویچ را بیرون آورده، به صورت مثلثی برش بزنید و با سس دلخواه سرو کنید.

20 ) خوراک ژامبون و سیب زمینی و تخم مرغ

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد کنید. ظرفی مناسب فر را چرب کنید و کناری بگذارید. در تابه‌ای یک عدد پیاز خرد شده، 2 حبه سیر له شده و 1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز نگینی شده را در روغن تفت دهید. وقتی سبزیجات نرم شدند، آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

در کاسه‌ای 10 عدد تخم‌مرغ بشکنید و هم بزنید تا یکدست شوند. 1 پیمانه شیر، نمک و فلفل هم بیفزایید و هم بزنید. 3 پیمانه سیب زمینی پخته و درشت خرد شده، سبزیجات خنک شده، 1 پیمانه پنیر چدار رنده شده و 2 پیمانه ژامبون خرد شده به تخم‌مرغها اضافه کنید و هم بزنید.

حالا همه این مواد را در ظرف چرب شده بریزید. روی آن را 1 پیمانه دیگر پنیر چدار بریزید و در طبقه وسط فر به مدت 20 دقیقه حرارت دهید. بعد بیرون بیاورید و 1 پیمانه دیگر ژامبون روی خوراک بریزید و دوباره 20 دقیقه حرارت دهید. این خوراک بعد از 10 دقیقه خنک شدن قابل برش زدن و سرو است.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا