گردشگری

معرفی چشمه آب گرم ورتون + تصاویر

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

چشمه آب گرم ورتون,چشمه آب گرم ورتون اصفهان,چشمه ورتون

حوضخانه چشمه آب گرم ورتون مربوط به دوره صفوی است

 

چشمه آب گرم ورتون در 35 کیلومتری جاده اصفهان در منطقه ای به نام ورتون قرار دارد. استحمام در آب گرم ورتون سبب آرامش دردهای عصبی و رماتیسمی و نوشیدن آن باعث ازدیاد ترشح معده می گردد. در این منطقه حمام هایی به سبک دوره صفویه وجود دارد که بیشتر آن ها مخروبه اند ولی برخی از آن ها سالم بوده و مورد استفاده مراجعه کنندگان می باشند.

حوضخانه چشمه آب گرم ورتون مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان اصفهان، بخش کوهپایه، دهستان زمزه، ۱۵ کیلومتری جنوب غربی روستای ورتون واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۹۳۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

چشمه آب گرم ورتون در۳۵ کیلومتری اصفهان، شهرستان نائین درروستای ورتون قراردارد و مسافتش از استان اصفهان ۶۰ کیلومتر است. در این منطقه حمام هایی به سبک دوره صفویه وجود دارد که بیشتر آن ها مخروبه اند ولی برخی از آن ها سالم بوده و مورد استفاده مراجعه کنندگان قرار می گیرند.

 

چشمه آب گرم ورتون,چشمه آب گرم ورتون اصفهان,چشمه ورتون

چشمه آب گرم ورتون شامل چشمه های آبگرم معدنی می باشد

چشمه آب گرم ورتون شامل چشمه های آبگرم معدنی، حمام ها و حوضچه های آبگرم وساختمان سنگی تاریخی معروف به حوض مراد و بقعه متبرک آن (معروف به امامزاده آبگرمی) و اتاق هایی زیبا و با معماری سنتی برای اقامت می باشد.

 

معماری بناهای چشمه آب گرم ورتون در نوع خود، منحصربه فرد بوده که تالار سنگی وحوض مراد از نمونه های این شاهکارهنری است. علاوه بر آب گرم ورتون قرارگیری این چشمه در تپه های مشرف بر دشت ورتون تا زفره از دیگر جاذبه های این منطقه است. علاوه بر آن در شب دارای آسمانی زیبا و خیره کننده بوده و مانند آسمان کویر پر ستاره است. اگر قصد اقامت در این مجتمع گردشگری توریستی را دارید، لذت خوردن یک وعده غذای خوشمزه “لاخول” را از دست ندهید.

آدرس: از اصفهان به سمت نائین، 100متر قبل از پلیس راه سجزی، 10کیلومتربعداز روستای ورتون، دهکده گل سرخ
 

چشمه آب گرم ورتون,چشمه آب گرم ورتون اصفهان,چشمه ورتون

چشمه آب گرم ورتون در 35 کیلومتری جاده اصفهان قرار دارد

 
امکانات دهکده آب گرم ورتون:

مجموعه آب گرم ورتون دارای کلبه هایی می باشد که میتوانید شب را در انجا اقامت کنید.  کلبه ها دارای وسایل سرمایشی، گرمایشی بوده و اطراف آنها محوطه رستوران و چایخانه قرار دارد. حوضچه های آبگرم اطراف کلبه ها قرار گرفته و شامل حوضچه های 20نفره،حوضچه ی 25نفره (که به صورت خانوادگی میتوان استفاده کرد) و حوضچه های 4نفره که در ساختمان های جداگانه برای بانوان و آقایان قرارگرفته میباشد. لازم به ذکر است سرویس های بهداشتی خارج از کلبه ها قرار دارد.

 

چشمه آب گرم ورتون,چشمه آب گرم ورتون اصفهان,چشمه ورتون

کلبه های چشمه آب گرم ورتون

 
گردآوری: بخش گردشگری

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا