رپورتاژ آگهی

۲۵ مدل بهترین خردکن برقی همه کاره [ بوش،فیلیپس،مولینکس ] + تجربه خریداران

۲۵ مدل بهترین خردکن برقی همه کاره [ بوش،فیلیپس،مولینکس ] + تجربه خریداران

 

شاید خردکن وسیله ای ضروری برای آشپزخانه نباشد، ولی امروزه خرد کن های برقی با توجه به کارایی قابل قبولی که دارند می‌توانند جایگزین خوبی برای دیگر ابزارهای آشپزی از جمله چاقو در خرد کردن و ریز کردن میوه جات و برخی مواد غذایی باشند و دقیقا به همین دلیلی خیلی از بانوان به دنبال خردی بهترین خردکن برقی هستند.

از مزیت های مهم خرد کن برقی صرفه جویی در زمان می‌باشد و برای کسانی که می‌خواهند کارهایشان سریع تر انجام شود گزینه بسیار خوبی می‌باشد، خرد کن برقی این امکان را فراهم می‌سازد که مواد غذایی یا سبزیجات در هر ابعادی که بخواهید خرد و یا ریز شوند.

 

انواع خرد کن برقی

 

خردکن ادویه: این مدل خرد کن مخصوص ادویه‌جات می‌باشد و مواد را پودر می‌کنند. نام دیگر این دستگاه آسیاب می‌باشد.

خردکن سبزی و صیفی‌جات: این دستگاه می‌تواند سبزی و صیفی‌جات را درهر اندازه ای که بخواهید خرد نماید.

خردکن گوشت: نوعی دیگری از خردکن‌ها می‌توانند مواد غذایی از جمله: گوشت مرغ و گوشت قرمز را کوبیده و یا له نمایند.

 

نکاتی که پیش از خرید خردکن برقی باید مد نظر داشته باشید:

۱- قابلیت شست و شوی قطعات دستگاه

هنگام خرید خردکن برقی یا وسایل برقی دیگری مانند آبمیوه گیری و مخلوط کن، باید به قابلیت شستشو دقت زیادی داشته باشید، همه این دستگاه‌ها بعد از استفاده نیاز به تمیز کردن دارند و اگر قسمت های مختلف دستگاه از هم جدا نشوند کار شما در شستشو بسیار مشکل خواهد بود.

پس بررسی کنید که دستگاه خردکن مورد نظر شما تا چه حد قابلیت شستشو دارد، کدام اجزای آن از یکدیگر جدا می‌شوند و کدام‌ها به شکل ثابت هستند، تا در نهایت کاملا برای شما شفاف باشد که شستن این خردکن چقدر سخت یا راحت خواهد بود.

۲-میزان صدای خرد کن برقی

البته میزان صدای دستگاه خردکن تنها ملاک ما برای خرید نیست، خیلی از خردکن‌ها در حالی که صدای زیادی دارند، اما خیلی خوب کارشان را انجام می‌دهند، پس اگر صدای دستگاه خردکن برای شما مهم نیست، اصلا نیاز نیست به این مورد توجه کنید، اما اگر غیر از این است حتما باید دستگاهی خریداری کنید که ضمن کیفیت کار بالا، صدای کمی هم داشته باشد.

۳-تیغه تیز خرد کن برقی:

زمانی که تیغه ی خرد کن تیز نباشد سرعت دستگاه در خرد کردن مواد پایین می‌آید و در نتیجه مواد به صورت نامنظم خرد می‌شوند، پس هنگام خرید خردکن برقی دقت کنید که تیغه‌های با کیفیت، برند و مقاوم در برابر آب داشته باشد، برندهای معتبر معمولا تیغه‌های با کیفیتی دارند و در خرید این برندها جای نگرانی وجود ندارد.

تماشا کنید: خردکن چند منظوره فیلیپس

۴- سرعت بالای خرد کن برقی:

سرعت بالا علاوه بر اینکه باعث تسریع در انجام کارها می‌شود همچنین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی هم می‌شود، پس اگر سرعت خرد کردن هم برای شما اهمیت بالایی دارد بهتر است به دور موتور و سرعت چرخش دستگاه هم نگاهی داشته باشید.

۵- گنجایش یا ظرفیت ظرف خردکن برقی:

اندازه و ابعاد ظرف خرد کن بستگی به نیاز و تعداد اعضای خانواده دارد، ظرفیت خردکن ها با لیتر یا حجم اندازه گیری می‌شود، در واقع منظور از ظرفیت این است که چه میزان مواد برای خرد کردن می‌توانید داخل آن بریزید، هرچه جمعیت خانواده شما بیشتر باشد، باید ظرفیت خردکن هم بیشتر باشد، چرا که قطعا مواد بیشتری داخل آن خواهید ریخت.

۶- قدرت موتور دستگاه خردکن برقی:

قاعدتا هر چقدر قدرت و توان موتور دستگاه بالاتر باشد، سرعت آن نیزبیشتر می‌شود و در مدت زمان کوتاهتری سبزیجات ومواد غذایی را خرد می‌کند، البته برخی از موتورها علاوه بر توان بالا امکان تغییر سرعت را هم دارند تا برای برخی مواد که نیاز به سرعت بالا ندارند با سرعت پایین‌تر عمل خرد کردن انجام شود.

۷- قفل ایمنی خردکن برقی:

برخی از خرد کن های موجود در بازار دارای قفل ایمنی هستند که ایمنی دستگاه را افزایش می دهد، به این صورت که اگر درب دستگاه به درستی بسته نشده باشد یا اتصال به برق به درستی انجام نشده باشد دستگاه روشن نمی‌شود که این مورد از احتمال آسیب دیدن دستگاه و یا آسیب دیدن شما جلوگیری می کند.

برندهای مختلفی در زمینه ساخت خرد کن  های برقی فعالیت دارند که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به بوش، تفال، فیلیپس، مولینکس و هاردستون اشاره کرد و در بین برندهای ایرانی همچون پارس خزر نیز محصولاتی قابل رقابت با کالاهای خارجی را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند که ما در این مجموعه ۲۵ مورد از بهترین خرد کن های برقی را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

منبع: سایت خریدیار

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا