آراد برندینگ

قیمت لباس بلوچی تکدار

قیمت لباس بلوچی تکدار

مرم بلوچستان لباس های خود را فقط یک پوشش نمی دانند بلکه ان را یکی از پشتوانه های فرهنگ اصیل خود می دانند در لباس مردمان جنوب شرق ایران، سوزن دوزی هایی مشاهده می شود که هر کدام از ان ها نشان دهنده ی فرهنگ ان منطقه است. لباس های بلوچی با پارچه های مختلف، روش های متنوع، ابزار های گوناگون دوخته می شوند. در واقع سوزن دوزی بلوچی به عنوان مادر سوزن دوزی ها معرفی شده است. بسیاری از خانم های بلوچ در مراسم ها، عروسی، اعیاد مذهبی مانند عید نوروز و عید غدیر و… مطابق با رسومات خود لباس بلوچی می پوشند.

قیمت لباس بلوچی تکدار

خیاطان و طراحان لباس زنانه بلوچی از برشی خاص استفاده می کنند و به همین سبب این نوع لباس به جز مصرف کنندگان محلی از متقاضیان بسیار زیاد در شهرها و حتی کشورهای خارجی برخوردار می باشد. تولید کننده انواع البسه دوخته شده را با بهترین و زیباترین نمونه از پارچه های نفیس و مرغوب و با متدی خاص و عالی برش زده و این نوع لباس و لباس فرمالیته عروس را با تزئینات ویژه آراسته و کالا را بدون واسطه و به صورت مستقیم با قیمت بسیار مناسب و ارزان در بازارهای سراسر کشور توزیع نموده است. اگر شما دوست عزیز به انوع این لباس علاقه دارید می توانید در سایت آراد برندینگ انواع مدلهای ارائه شده را در مدت زمانی کوتاه مشاهده نمایید.

برش لباس بلوچی زنانه تکدار

خیاطی دارای متدهای بسیار مختلف برای برش زدن پارچه است و در تمام تولیدی های لباس می توان نمونه کارهای بسیار متنوعی را مشاهده نمود که روش برش لباس بلوچی زنانه نیز از روشهایی است که در این شهر بزرگ برای دوخت لباس بانوان بلوچی از آن استفاده می شود. بسیاری از افراد کار برش زدن لباس در فرم بلوچی را به صورت کامل در کلاسهای آموزشی آموزش می گیرند و بسیاری دیگر از بانوان این کار را به صورت سینه ای از مادران خود آموزش گرفته اند. اما در نهایت و به هر شکل برش زدن پارچه و دوخت آن بسته به سایز و نوع و فرم و رنگ لباس در شکلهایی متنوع و متفاوت انجام می گیرد. در این روشها بانوان به دوخت لباسهای اندامی و یا گشاد اما بسیار زیبا و جذاب می پردازند.

قیمت لباس بلوچی تکدار

برش لباس در هر منطقه از کشور به دلیل تفاوت مدلهای پارچه لباس بلوچی در هر منطقه ممکن است با منطقه های دیگر متفاوت باشد و برش لباس بلوچی تکدار از نمونه های بسیار خاصی است که تنها در منطقه سیستان و بلوچستان انجام می گیرد. تولید کننده انواع این لباس بسیار شیک را با برشی خاص و در انواع رنگ در مدلهای متفاوت تولید و با قیمت بسیار مناسب و ارزان وارد بازارهای خرید و فروش داخلی و خارجی می نماید. همان طور که می دانید در هر قطعه از کشور پهناور ما ممکن است آداب و رسوم خاص وجود داشته باشد که طرز و مدل لباس نیز جزء این آداب است. دوخت و برش لباس بلوچی زنانه نیز مربوط به همین آداب و رسوم می باشد.

قیمت لباس بلوچی زنانه

جامگ پیراهن هایی که با ظرافت و سلیقه دوخته شده اند و پاجامگ به شلوار هایی گفته می شود که چین دار و گشاد هستند اما برخی از خانم ها قسمت مچ پای خود را تنگ تر می دوزند. سواس پوزا به کفش هایی گفته می شوند که با برگ خرما بافته شده اند و کفش هایی که از جنس چرم هستند به کوش معروف می باشند.کرو در واقع جوراب هایی است که در زمستان استفاده می شوند. تکو و سریگ نیز چارقد هایی هستند که مطابق با سلیقه هر فرد، اندازه و مدل ان متفاوت است. زیورآلاتی که مردم بلوچ بر روی لباس های خود استفاده می کنند با نام های پولک، پولوه، کیگ، پور، کید، سربند و مزبری معروف هستند.

قیمت لباس بلوچی تکدار

امروزه لباس های بسیار گران قیمت لباس بلوچی زنانه در بازار موجود هستند اما با این حال تمام خانم های بلوچ با هر میزان درامدی که دارند، از این لباس ها تهیه می کنند. لباس های بلوچی با گذشت زمان دچار تغییر و تحولات اندکی شده اند اما این تغییرات ظاهری بودند و در بنیاد و ریشه های فرهنگی این لباس نفوذ نکردند. هر تغییری که متضاد با فرهنگ بلوچ بوده به صورت مقطعی انجام شده و دوام و ماندگاری نداشته است. برخی از لباس های اقوام مختلف ایرانی به لباس مردم بلوچ شباهت دارد که این امر از ریشه های مشترک، باورها، تاریخ و فرهنگ های مشابه ان ها نشات می گیرد.لباس های زنانه بلوچی شامل جامگ، پاجامگ، سواس و پوزا، کوش، کرو، تکو، سریگ است که هر کدام از ان ها را به اختصار توضیح خواهیم داد.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا