آراد برندینگ

کشک مایع پاستوریزه صنعتی

کشک مایع پاستوریزه صنعتی

کشک می تواند به صورت غیر استاندارد هم تولید شود و دارای کیفیتی بسیار پایین باشد، برای همین توصیه می شود که کشک هایی با برندهای شناخته شده و معتبر را از مجموعه آراد برندینگ تهیه کنید که روی انها نظارت باشد و تحت نظر استاندارد تولید گردد، کشک از دوغ جوشانده شده حاصل می شود.

در روش صنعتی زمانی که دوغ را می جوشانند به حالت تغلیظ در آمده و باعث می شود که اسیدیته آن بالا رفته و طعم خاصی به آن داده شود و با عمل غلیظ شدن دوغ تبدیل به کشک می گردد.

کشک مایع پاستوریزه صنعتی

کشک سنتی به صورت جامد در زیر نور خورشید تهیه می شود، به این صورت که پس از اینکه غلیظ شد به اشکال هندسی متفاوت که معمولا گرد یا تخته ای است تهیه شده و در زیر نور آفتاب خشک می شود و قابل استفاده است، در روش تولید کشک جامد صنعتی، توسط دستگاه هایی که حرارت تولید می کنند در دمای معینی رطوبت آن گرفته شده و روانه بازار می گردد.

چرا برخی از کشک های جامد و یا حتی کشک های مایع تیره هستند؟ رنگ کشک به غلظت و مقدار دما و گرمایی که به آن رسیده است بستگی دارد، هرچقدر که کشک ها غلیظ تر باشند و گرمای بیشتری دیده باشند مواد موجود در آن تراکم بیشتری پیدا کرده و رنگ آن تیره تر می شود.

کشک مایع پاستوریزه

کشک خشک به دلیل رطوبت کمی که دارد درهر100 گرم ماده خشک 378 کالری انرژی وجود داردوارزش غذایی ان در هر 100 گرم کربو هیدرات 8 گرم ،پروتئین 70 گرم ،چربی 7 گرم ،قند وکلسترول صفر وکلسیم 43 گرم میباشد.

همانطور که ملاحظه فرمودید کشک منبع بسیار غنی از کلسیم وپروتئین است ونسبت به کشک مایع پاستوریزه ویتامین های بیشتری مانند تیامین یا B1،ریبوفلاوینB2و نیاسین B3را دارا میباشد.

همین ویژگیها وبه اضافه ماند گاری طولانی آن را تبدیل به یک ماده غذایی منحصر به فرد نموده است که برای تغذیه کودکان کم اشتها و جلوگیری از پوکی استخوان افراد مسن لازم و ضروریست.

کشک خواص فراوانی دارد، ازجمله مهمترین خاصیت کشک جلوگیری از پوکی استخوان است که بدلیل میزان مناسب کلسیم وفسفرموجود در ان میباشد. نکته :بهتر است از نوع کم نمک ان استفاده شود تا نمک زیاد موجود در ان مانع جذب کلسیم نشود.

کشک مایع پاستوریزه صنعتی

کشک برای بدنسازی ورزشکاران بسیار مناسب است. باوجود 55 درصد پروتیین موجود در کشک، گزینه بسیار مناسبی برای ورزشکاران وبدنسازان به جای پروتیین فرآوری شده است.

نکته مهم :بهتر است از نوع کم چرب ان در بدنسازی استفاده گردد. کشک مرغوب خشک فاقد کلسترول وقند است ومصرف ان مناسب برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند ولی میل به ریزه خواری دارند پس از مصرف کشک خشک فرد احساس سیری میکند.

خواص کشک کم نمک بدلیل کلسیم وفسفرموجود در ان برای نیاز روزانه زنان باردار بسیار مناسب است وبدلیل پروتئین وپتاسیم موجود در ان در دوران بارداری وشیر دهی مصرف ان مفید میباشد.

کشک مایع صنعتی

بهتر است کشک مایع صنعتی را قبل از آن که مصرف کنید اگر از تاریخ مصرف آن گذشته است یا از تاریخ تولید آن مدتی گذشته است بهتر است جوشانده شود.

چون سمی در آن تولید می گردد که با جوشاندن تجزیه می شود و اثر بدی روی بدن ندارد اما توصیه می شود حتماً از کشک های به روز استفاده کنید که مدت زمان زیادی از تاریخ آن گذشته نباشد، باید کشک مایع و حتی کشک خشک را در یخچال نگهداری کنیم زیرا یخچال باعث می شود که میکروب های روی کشک کمتر رشد کرده و از فساد و کپک زدن آن جلوگیری کند، مدت زمانی که کشک می تواند قابل استفاده باشد را معمولاً روی بسته بندی آن درج شده است.

کشک مایع پاستوریزه صنعتی

اگر که هنگام مصرف کشک با کپک زدگی آن مواجه شدید به هیچ وجه از آن استفاده نکنید چون بسیار سمی است و ممکن است باعث مرگ شود، هیچگاه از کشکی که کپک زده است استفاده نکنید.

کشک منبع بزرگ کلسیم و برای تقویت بدن به ویژه استخوان ها از کشک استفاده می شود اما متاسفانه کشک هایی که به صورت خشک به بازار عرضه می‌شوند دارای نمک زیادی هستند که باعث می شود جذب کلسیم خیلی زیاد کاهش پیدا کند، به همین دلیل توصیه ما استفاده از کشک مایع است.

در مورد کشک جامد این احتمال وجود دارد که کشک واقعی نباشد و از مخلوط آرد و نمک با درصد خیلی کمی از کشک تهیه شده باشد، کشک سرشار از کلسیم، پروتئین و ویتامین ب3 می باشد و می توانند در تامین انرژی مورد استفاده بدن به ما بسیار کمک کند، چرا که هر ۱۰۰ گرم کشک جامد حدود ۱۲۰ کیلو کالری می تواند انرژی تولید کند و باعث متراکم شدن بافت استخوان می شود.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا