آراد برندینگ

با وجود داشتن یک پدر بی پول ثروتمند شدم

با وجود داشتن یک پدر بی پول ثروتمند شدم

اکثر آدم‌ ها موفقیت را برای خودشان می ‌خواهند، نه برای دیگران. اما با این کسب و کار جدیدی که من در زمینه انجیر راه اندازی کردم علاوه بر خودم افراد بسیاری نیز در کنار من به سود رسیده اند و موفق شدند.

انجیر خشک استهبان

انجیر خشک به دلیل برخورداری از فیبر محلول موجود در آن، قند خون را کنترل کرده و همچنین در کاهش سطح کلسترول خون بسیار تاثیرگذار است. خواص انجیر خشک استهبان به حدی زیاد است که اگر به طور متعادل این میوه مصرف شود، باعث کاهش وزن می ‌شود.

زیاده روی در استفاده از انجیر خشک علاوه بر افزایش قند خون، باعث چاقی و مضرات ناشی از آن می‌شود. به همین دلیل توصیه شده که قبل از مصرف، حتما حد مشخص استفاده از این خشکبار در نظر گرفته شود. از طرفی می‌توان گفت که تاثیر خواص انجیر خشک بر چاقی یا لاغری تا حد زیادی به چگونگی استفاده افراد از آن بستگی دارد.

در طب قدیم یا طب سنتی انجیر خشک را میوه ای با طبع گرم و تر می شناسند، از جمله خواص درمانی آن مدر آور و تعرق بدن را زیاد و حرارت بدن را کاهش می دهد.

با وجود داشتن یک پدر بی پول ثروتمند شدم

انجیر خشک تازه

در ارزش غذایی و فواید انجیر خشک تازه و خشک تفاوت های فاحشی وجود دارد. در این خصوص ۱۰۰ گرم انجیر تازه را مورد بررسی قرار می دهیم. در این ۱۰۰ گرم میزان کربوهیدرات ۱۹ گرم می باشد. همچنین ۷۴ گرم کالری نیز در آن وجود دارد.

ضمنا می توانید حدود ۰.۷ گرم از پروتئین مورد نیاز بدنتان را توسط انجیر تازه تامین نمایید.

در کنار این موارد، حدود ۳ گرم نیز به فیبر غذایی اختصاص دارد. میزان مواد مغذی این میوه به حدی است که حکما از آن به عنوان غذایی کامل نام برده اند.

از نگاه طب سنتی ایران، میوه انجیر طبع گرم و تر دارد. لذا با توجه به طبع آن بهتر است افراد دارای مزاج گرم، جانب احتیاط را در مصرف آن نگه دارند. این موضوع برای افرادی که غلبه گرمی دارند، اهمیت بیشتری دارد.

راهکاری که در این خصوص وجود دارد، مصرف انجیر با مصلحاتش می باشد. از مهمترین مصلحات انجیر می توان به انیسون، آویشن، گردو و بادام درختی اشاره نمود. در نقطه مقابل افرادی که طبعی سرد و خشک دارند، بیشترین نفع را از این میوه خواهند برد.

با وجود داشتن یک پدر بی پول ثروتمند شدم

انجیر سیاه

مصرف انجیر سیاه خاصیت سم زدایی فوق العاده‌ای داشته و برای رفع اختلالات جریان خون مفید است. انجیر دارای خاصیت ملین است و یکی از بهترین راههای درمان خانگی یبوست بوده و به پاکسازی روده‌ها کمک می ‌کند.

از بین بردن تهوع بارداری و تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین از خواص انجیر خشک و تر است و از این رو مصرف خشک و تازه این میوه برای مادران باردار بسیار مفید است. انجیر ادرارآور بوده، تعرق را زیاد می‌کند و به همین دلیل برای کاهش حرارت بدن و تشنگی مفید است.

انجیر سیاه مقادیر زیادی آهن و ویتامین C دارد و از این رو مصرف آن برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است. در طب سنتی استفاده از شربت انجیر سیاه همراه با خرما، عناب و مویز را برای درمان بیماری‌های تنفسی، ناراحتی‌های کلیه، ذات‌الریه، سرماخوردگی و سرفه موثر می‌دانند.

قند انجیر سیاه کاملا طبیعی و مقوی است و از افت قند افراد جلوگیری می‌کند و اشخاص لاغر که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند، می‌توانند از این میوه استفاده کنند. به طور کلی مصرف انواع انجیر ضعف عمومی بدن را برطرف و باعث تقویت قوای جسمانی می ‌شود.

با وجود داشتن یک پدر بی پول ثروتمند شدم

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا